• molly50

Jag har ett dilemma

Anonym (Dilemma) skrev 2022-01-22 05:41:12 följande:

Tack för era svar. Jag förstår väl att mamman inte blivit väl behandlad av oss. Men hur svårt kan det vara att låta barnet vara här med pappan och mig? Pappan har inte sett barnet på två månader. Förra helgen hade mamman och pappan pratat, Mamman sa att pappan och barnet kunde umgås nån dag på helgen. Men då hade jag och pappan andra planer. Så det blev inget.
    Jag tror att mamman och min sambo sms varandra mycket när jag inte är med. Det tillsammans med att han inte går vidare med jurist gör mig lite till ett frågetecken. Om han inte glömt henne ? Eller om han innerst inne själv tycker att han bettet sig illa mot henne. Mamman umgås med våra grannar mycket och jag märker att dem tagit henne parti. Mamman är fortfarande kär i pappan tror jag. 

Jag tycker det låter som att ni flyttade ihop väldigt snabbt. Kanske för snabbt.
    Och det samtidigt som de försökte lappa ihop sin relation,om jag har förstått det rätt?
    I så fall kan jag förstå att hon känner sig ledsen och sårad. Hon har förmodligen fortfarande känslor kvar som hon inte hunnit bearbeta.
    Men det rättfärdigar ju inte att barnen hamnar i kläm.
    Din sambo borde ha träffat sina barn när han hade chansen.
    Speciellt om han inte träffat dem på 2 månader.
    Vilka planer kan ni ha haft som var viktigare än hans barn?
Svar på tråden Jag har ett dilemma