Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Jag har ett dilemma

Det verkar gå lite för fort det där. Om ni träffades i somras, dvs någon gång mellan maj-juli och flyttar ihop i augusti. Det är väldigt snabbt. Ni känner ju inte varandra. Att sedan på stubben då introducera dig i familjen är ju verkligen för mycket. 

Det verkar som om din sambo och barnens mamma försökte lappa ihop sin relation när ni träffades. Sedan väljer han att inte berätta för mamman. Det är väl inte ett dugg konstigt. Han ville ju helgardera sig. Att mannan blir irriterad är inte konstigt alls. Hon var ju igång med att få relationen att funka igen. 

Sedan tycker jag att en introduktion av ny partner ska ske långsamt med början en kort stund på neutral mark. Fokus på barnet eller barnen. 

Hur mycket din sambo ska betala för barnen har du inte med att göra. Det är strikt mellan mamman, FK och honom. Det enda du kan göra är att tala om att du förutsätter att han gör rätt för sig. Det du behöver göra är att lägga dig i vinn om att skapa fina relationer med barnen. Stå utanför allt bråk. 

Det känns inte direkt som om ni två har något grund att stå på tillsammans heller. Det handlar ju om några få månader tillsammans. Ni borde ju ha varit på dejtingstadiet och särbos än. 

• Anonym (Camilla)

Undrar var TS är? Inte en endaste kommentar nu. Kanske hon håller på att flytta till egen lägenhet? 

• Anonym (Camilla)

Tänka sig. 15 sidor och en enda replik från TS. Säger en del och även inlägget. Hade andra planer. Ja visst men det får man ändra när det är småbarn inblanda i bilden. Hur kommer det att han inte träffat barnet under hela tiden ni har varit tillsammans? Att du bara helt kallt säger VI hade andra planer. Säger också att varför inte barnet kan vara tillsammans med er. Att du inte funderat över det säger ju massor. Ingen försiktig introduktion av ny partner där inte. Du har förstått att de har kontakt utan din vetskap och att du tror mamman fortfarande är kär. Kan gissa att han fortfarande har känslor för henne. Tycker du eg att det är konstigt att grannarna tagit parti. Tycker iofs att de ska vara neutrala. Men det säger kanske något om att ni är långt ute och cyklar. 

Vad som är rätt och fel samt vilka val han gör är en annan historia. Du är nog samma skrot och korn. En normalt funtat person hade inte gjort de VAL du gjort. 

När han inte har stake nog så se till att du har det och backa ur planteringen omedelbart. Skulle aldrig avla på någon som beter sig som honom. 

• Anonym (Camilla)
    silbart skrev 2022-01-24 07:18:39 följande:

Du insinuerar att TS trollar. Sådant ska anmälas och inte kommenteras. Hur kommer det sig att det är ok för mammor att ha planer och hindra umgänge men inte för pappor att ha planer som gör att det inte går? Man avlar inte på den som pratar om män som avelstjurar. Man avlar på genetiskt och intellektuellt bättre material för att få socialt normalfungerande avkomma.
    Faktiskt tror jag  inte att det är ett troll utan det blev för mycket mothugg. Jag vet inte vad du tolkar in i att ha planer. Spelar ingen roll om det är mamman eller pappan. Lika jäkla dåligt att inte prioritera barnen i synnerhet när det gått så lång tid sedan de träffats. Är det något bokat evenemang är det ju lite svårare att ställa in. I det här fallet ska man nog låta bli att avla på en sådan looser. Tycker att de flyttat ihop galet snabbt. 
Svar på tråden Jag har ett dilemma