Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

Jag har ett dilemma

Barnet ska bo minst 40% hos pappan för att han inte ska betala underhåll.

Pappan kan göra avdrag med 1/40 av underhållet om barnet bor 5 sammanhängande dygn hos honom eller 6 dygn under en kalendermånad.

det räknas med övernattningar.

om tex pappan inte har en enda övernattning på en månad får han alltså inte göra avdrag.

• Anonym (Mamman)

Ts, det finns många fel i detta. 

men hade jag varit du hade jag dumpat denna kille. Två barn med två olika mammor. Har du barn sen innan? Du kanske vill ha. Du har sett hur hans tidigare relationer slutat och det kommer garanterat sluta samma för er. Men det behöver såklart inte det.

jag har själv barn med en man som har ett barn sen innan. vi är inte ihop idag. Han berättade ?sin? version av sitt tidigare förhållande och snackade skit om mamman. När vi gjorde slut lärde jag mig att han bara sagt lögner för att han skulle framstå som den bättre föräldern.

vi har haft det bråkigt och jag fattar nu att han är en stor lögnare.

han ville inte betala underhåll tex.. men enligt lag kan man aldrig komma ifrån den skyldigheten. 

tänk att det alltid finns tre versioner Av en sanning. Pappans, mammans och sanningen. Tro inte på allt han säger. Han skulle aldrig erkänna sina fel och brister och ni är fortfarande i smekmånasfasen. den kommer gå över och du kommer förmodligen dumpa honom.

Svar på tråden Jag har ett dilemma