• Sanlin90

15månaders vattnig diarré sedan 6 dagar, dricker massor sen 1,5v

Hej!
    Min dotter är 15 månader och har nu i 6 dagar haft tilltagande diarré den blir bara lösare och lösare och idag kommer grönt vatten, även blåbärssoppa hon åt kom ut 40min senare.
    Sedan ungifär 1,5v har jag lagt märke till att hon dricker mycket mera och hennes andedräkt luktar illa.
    Hon är fortfarande pigg om än lite mer mammig och gnällig men leker på och busar.
    Någon som vet vad det kan bero på?
    Känns ju inte som magsjuka när hon är pigg, hon har dock haft några få minikräkningar med.
  • Svar på tråden 15månaders vattnig diarré sedan 6 dagar, dricker massor sen 1,5v
  • Maymom

Jag hade ringt 1177 om jag var du.
    när maten bara rinner igenom så är ju risken att hon inte tar upp så mycket näring. Och det känns ju inte som det är pga tandsprickning heller om det går så direkt efter hon ätit nåt.
    hade Hon varit trött hade jag tänkt diabetes men det kan ju såklart vara skönt för er att utesluta sånt.
    har du testat att ge typ blodpudding för att få det fastare?

• Sanlin90
    Maymom skrev 2022-01-19 21:55:57 följande:

Jag hade ringt 1177 om jag var du.
    när maten bara rinner igenom så är ju risken att hon inte tar upp så mycket näring. Och det känns ju inte som det är pga tandsprickning heller om det går så direkt efter hon ätit nåt.
    hade Hon varit trött hade jag tänkt diabetes men det kan ju såklart vara skönt för er att utesluta sånt.
    har du testat att ge typ blodpudding för att få det fastare?

Va på vc på dagen då hade hon lågt blodsocker så vi skulle hem o prova mat men hon ville inte ha sen rann det lilla hon åt rakt igenom.
    Åkte in till barnakiten och nu ligger vi på bava för hon har surt blod men hela tiden pigg o glad
  • Spucks
    Sanlin90 skrev 2022-01-20 01:48:35 följande:
    Va på vc på dagen då hade hon lågt blodsocker så vi skulle hem o prova mat men hon ville inte ha sen rann det lilla hon åt rakt igenom.
    Åkte in till barnakiten och nu ligger vi på bava för hon har surt blod men hela tiden pigg o glad
    Vad bra att hon äntligen fick vård. Helt sjukt att hon skickades hem från VC med bara uppmaningen att "prova mat", när hon redan haft diarré i en vecka! 

• Maymom

Skönt att hon får vård och att hon är pigg och glad. Aldrig hört talas om surt blod, hoppas hon mår bra snart!

Svar på tråden 15månaders vattnig diarré sedan 6 dagar, dricker massor sen 1,5v