• Anonym (A)

Hur fan får man större bolån?

Du ska kanske börja med en billigare lägenhet, och sedan om några år byta upp dig?

• Anonym (A)
    Self skrev 2022-01-18 15:44:42 följande:
    Mänsklig rättigher att bo på söder?.. Hade inte satt min fot där och bor inte ens i stockholm. Du behöver ju inte utgå från att jag är en hipster från google. Där jag befinner mig så ligger priserna på ca 2 miljoner om man inte ska bo på 22 kvm i ett utsatt område eller pendla 2 timmar till jobbet. 
    Var bor du?
  • Anonym (A)
    KlasG82 skrev 2022-01-18 15:47:53 följande:

Högre inkomst, lånemarknaden är mer eller mindre designad för att man ska ha två inkomster i hushållet. Jag har haft samma problem.

Sänk kraven och spara ordentligt, så kommer man in på bostadsmarknaden. 
  • Anonym (A)

.
    Att höja lönen är en lösning. Den är du inte intresserad av.

Spara mer eller köpa billigare är andra lösningar. Vad tycker du om dom?

Sedan ska du kanske ha en lite trevligare ton när du ber om hjälp, bara ett litet tips. 

• Anonym (A)
    Self skrev 2022-01-18 16:48:44 följande:
    Jag är väl ganska trevlig. Däremot när någon säger att jag ska sänka mina förväntningar för att jag måste bo på söder så blir man ju lite fundersam över hur denna personen vet allt detta.. Kan tänka mig att det är betydligt dyrare för en etta på Söder än där jag kollar....2 miljoner är väl inte direkt någon galen summs på dagens bostadsmarknad.

Givetvis är jag intresserad av att höja min lön, vem är inte det? Men man vaknar ju inte en dag som anställd och bara höjer sin lön. Det är ett längre projekt som kan kräver att söka nya arbeten, andra branscher eller i mitt fall längre studier. Det kan man givetvis göra samtidigt men det var inte riktigt det jag var ute efter.
    Vad är du ute efter då? Du vet ju att du inte får låna så mkt som du vill med den lönen du har idag. 
Svar på tråden Hur fan får man större bolån?