Anonym (X) skrev 2022-01-19 13:15:26 följande:
Jaha, det har du svårt för. Ok. Då vet jag.
Du har ett val att lita på vad jag säger eller så struntar du i det men ditt krav att jag ska säga exakt vart jag bor är absurd.
Sluta projicera dina åsikter på mig. Du kallade områden i Sverige för utvecklingsland. Inte jag. Sanningen är att politik och beslut är totalt Stockholifierad. Hänger du inte alls med i politiken? Varför tror du att det är uppror bland tex åkerier på landsbygden över svensk energipolitik? Eller över förslagen om ett nytt och "rättvist" system för reseavdrag?
Din argumentation är riktigt kass och du behöver verkligen lära dig hur man inte projicerar och hur man är saklig.
Kan bara säga idem.... Du reagerar med att sparka bakut och vill inte förstå att använder du dig av falska uppgifter för att stötta ditt argument så faller det hela. Du får det att verka som om det är stora tomma landskap där man inte kan få tag på vaccin här i VGR vilket ju inte är sanningen.
Jag kan köpa att du behöver köra från Bengtsfors till Åmål eller kanske ner till Vänersborg. Det är omständligt och tidskrävande men det är inte 25 mil/3h om du inte envisas med att köra skogsvägar hela vägen.......
Jag försöker hjälpa dig, men du vill tydligen bara säga att Stockholmare och andra som bor i större städer inte skall klaga för de behöver inte åka 3h för att få sitt vaccin men det behöver minsann du så de skall hålla käft.
Men då missar du tex att i storstäder är det mer ovanligt att äga bil vilket innebär att man istället för att köra behöver ta sig fram med lokaltrafik, cykla eller gå. En sträcka som skulle ta 20 min att ta med bil kan ta bra mycket längre när man inte kan ta bilen. Behöver jag från ena sidan av Göteborg ta mig till andra sidan tar det lite över en timme med lokaltrafik. I Stockholm tar det ännu längre om det vill sig illa. Med bil hinner jag på samma tid köra till Trollhättan, Alingsås, Borås osv.....
Jag förstår att du är frustrerad för att du inte kunna boka vaccinationen när du ville, men jag köper inte att det inte finns NÅGOT närmare än 25 mil nu... Det var värre med de första två doserna för då var det väldigt olika som de släpptes i de olika regionerna. Då kunde man tjäna på att åka över regiongränsen för att få sprutan tidigare för att en region var på åldersgruppen under den i din region (tex vet jag många som åkte till Halland då de släppte tiderna ungefär 2 veckor tidigare där för varje åldersgrupp än i VGR. Men nu med dos tre har skillnaderna inte varit riktigt lika stora och dessutom måste man ju vänta tills det gått 5 månader från dos 2 så alla kan inte gå samtidigt på samma sätt.
Men du vill inte föra en riktigt diskussion om det hela, du är arg och vill få vara arg. Men låt bli att skälla på dem som säger att de har svårt att boka tider för att de bor i storstäder... De har precis samma rätt som dig att bli irriterade. Och precis som jag tipsar dem om de olika drop in ställena så tipsar jag dig om det....