Inlägg från: Anonym (Sjukskriven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjukskriven)

Hur tar man reda på vem som är ens handläggare på FK???

Som rubriken lyder: hur tar man reda på vem som är ens handläggare på FK? Jag har varit hel- och deltidssjukskriven i snart 10 år, och jag har tappat räkningen på alla FK-handläggare som kommit och gått. Nu skulle jag behöva kontakta min handläggare, men har noll koll på vem det är fn, så jag loggade in på FK i tron att det ju rimligen borde gå att hitta vem ens handläggare är där + kontaktuppgifter... men jag lyckas inte hitta nån info alls om detta! Så var får man tag i denna info???

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur tar man reda på vem som är ens handläggare på FK???
  • Anonym (Sjukskriven)
    Anonym (O) skrev 2022-01-17 22:18:03 följande:

Ring kundtjänst och be dem om numret till din handläggare.

Hm... är det enda sättet? Att ringa till FKs kundtjänst är ju liksom inget man gör bara så där - det får man ju typ sätta av en halvdag för. Verkar ju helkonstigt att det inte går att få tag i den infon via "mina sidor"..?
  • Anonym (Sjukskriven)
    Anonym (F) skrev 2022-01-17 22:32:22 följande:

Jag har ringt fk ett antal gånger de senaste veckorna och inte stått i kö mer än 20 minuter. 2 ggr har jag fått vänta typ 1 minut.

Så det tar absolut inte en halvdag att ringa fk.

Tror tyvärr det är enda sättet att få kontakt

Är det sant?? Oj - då har det hänt grejer! Nu är det ett par år sen jag försökte ringa dem, men då (och alla år innan dess) har jag fått vänta minst en timme i kö; en gång satt jag i drygt fyra timmar innan jag till slut gav upp, då hade jag köplats 40 eller nåt sånt... Men ok, då kanske det kan vara värt ett försök ändå :)
    Anonym (O) skrev 2022-01-17 22:34:07 följande:

Du kan ju ringa den senaste personen som skrev ett brev till dig eller liknande och hoppas att det är din handläggare (om du har tid till det)

Problemet är att det är inget jag har kvar/koll på... (Jag vet, jag har alldeles för dålig koll)
  • Anonym (Sjukskriven)
    Anonym (F) skrev 2022-01-18 03:06:20 följande:

På ? mina sidor? hittar du ingen info alls.

Ring och lägg telefon på högtalare och gör något annat Samtidigt.

Ring inte på en måndag.

Ring gärna direkt när de öppnar.

Ring inte vid lunchtid. Personal har rast och många ringer med frågor på sin lunchrast

Tack för tips! Har inte hunnit ringa idag, men ska göra ett försök imorgon Glad
  • Anonym (Sjukskriven)
    Anonym (Hej) skrev 2022-02-15 15:10:23 följande:

Sent svar men på mina sidor finns väl mina ärenden eller liknande där borde du hitta senaste beskedet som någon handläggare gett dig, där borde finnas nummer till brevskrivaren och där borde du hänvisas om inte personen är aktuell längre.

Tack! Jag har dock redan löst det :)
Svar på tråden Hur tar man reda på vem som är ens handläggare på FK???