Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Smulis85- skönt att höra!! Skrattande

På vul idag sa han på höger fanns en på 12.5, 13, 14.5 och 2 över 18  varav den Störst på 20.5mm 

På vänster tre st på 10-12, en på 14.5 och en på 19.5

Ska ta gonal-f ikväll, sen ovitrelle imorgon och äggplock på torsdag. 
    Men känns inte som att vi kommer få ut många alls? Kanske hade vart bättre att avbryta igen och gå på starkare nästa månad.

• Loppan1994

Igår blev de äp även för mig. 7st fick dom ut. Imorse ringde dom och sa att 4st befruktats så imorgon blir det återföring :)

• Loppan1994
    Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Grattis håller tummarna att det håller i sig!
  • Loppan1994

Är det någon av er förresten som fått nån plan hur ni ska sluta med lutinus? Om ni ska trappa ner eller sluta tvärt? Såg nått om lite biverkningar om man slutar tvärt så blev lite fundersam :)

• Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-08 11:50:09 följande:
    Jag tar lutinus för 4 gången nu. Beskedet jag har fått är att sluta tvärt om gravtestet blir negativt och är det positivt ska jag fortsätta en extra vecka. Har fått biverkningar men inte så hemska som beskrivningen är (har för ligger det står kraftig ångest bl a)

Lycka till med återföringen! Hjärta
    Okej :) 

Ja precis ångest och kramper bla, inga mysiga biverkningar man vill ha. 

Tack Hjärta
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-08 16:16:36 följande:
    Japp gick si och så. Tyvärr var jag svullen och själva äggplocket gjorde det fruktansvärt ont även om jag fick lugnande och morfin Rynkar på näsan
    Tack och lov fick min sambo följa med in denna gång och kunde då hålla mig i handen Hjärta
    De fick ut totalt 14 men bara 6 var mogna och 5 blev befruktade . Avsevärt mycket mindre än sist när vi fick 17 av 20 som blev befruktade. Men nu hoppas jag att det ägget jag ruvar på fäster och att de fyra återstående äggen är starka nog att de överlever till frysen! HjärtaSolig

Då skiljer det sig bara två dagar för oss i ruvningen , hoppas att vi båda kan Plus om några veckor!Solig
    Men fy va tråkigt då att det behövde göra så ont :(  mår du bättre nu?

Bytte du läkemedel nu sist som gjorde att de blev färre? Minns inte vem som skrivit vad här haha.

Hoppas dom kan frysa dina 4 och mina 3 nu!!

Vilka tider tar du lutinusen förresten? Svårt att få till 8h emellan känns det som.

Ja men de gör det ju, vilken testdag fick du? 
    Håller tummarna stenhårt att vi får ett PlusHjärta
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-04-09 08:20:39 följande:

ÄP igår här och fy vad det gjorde ont :( men 21 ägg blev de uttaget vilket är mer än dubbelt än de två gångerna tidigare. hoppas nu bara att det fins några ägg med bättre kvalitet än förra gången. Blir tyvärr totalfrys här pga att jag redan nu har vätska runt en äggstock så de är oroliga för överstimulering.

Men är super orolig då jag inte fått någon till frysen innan så Kanske inte blir nån fet heller om 2 månader. De ska odlas till dag 5-6 innan frysning så Får veta någon gång nästa vecka om nån klarat sig. Har fortfarande ont idag i magen så hoppas det är värt det till slut. 

Fy va tråkigt att det gjorde ont..
    Men det var ju bra att du fick ut så många när de ändå blev frys! Håller tummarna att många går att frysa Hjärta

När du slutat tvärt med lutinus så har du inte känt av nått heller då?
  • Loppan1994

Smulis85- magen känner jag oxå idag fortfarande, speciellt när jag går eller ska på toan :(

• Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-04-09 14:28:28 följande:
    Tack! Hjärta Nä inga bieffekter efter avslut mått bra så fort jag slutat med dem. 
    Okej skönt :) 
    Såg att du fått 15 befruktade, håller tummarna!! 
Svar på tråden IVF 2022