• Noran89

IVF 2022

Soffsen skrev 2022-07-26 11:21:04 följande:
    Hur har det gått, vart det ett pluss? Skrattande
    Det blev inget plus Rynkar på näsan
    Kommer börja med en ny stimulering nu i början av augusti, om det nu inte tagit sig spontant, men tror chansen är liten då det gått 5-6 dagar från senaste mys till ägglossning. 
  • Noran89
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-05 17:18:53 följande:

Hej allihopa ???? 
    Jag hoppar in i tråden också, är på sista dagen med provera, sen är det bara att invänta mens och då ska jag börja med menopur och sen fyremadel ! 
    Är så nervös & pirrig dessutom livrädd för sprutorna ???? 
    Detta är vårt första försök med ivf, är de någon mer som ska börja nu ? Som vill dela resa? 

Spännande! 

Vi börjar vår andra stimulering ikväll! Skrattande Det kom som en positiv överraskning att vi fick starta då jag haft en follikel som i maj var 5cm men som nu krympt till 1,5 och då fick vi ok att starta! 
    Vi har gjort en stimulering tidigare som gav ett ET och ett FET men ingen graviditet :( 

• Noran89
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-06 01:10:26 följande:

Spännande för er del också, hoppas det går bättre denna gången för er Skrattande

Ni som går igenom detta har ni berättat för era chefer på jobbet ? Jag har tänkt inte berätta för tycker de är min ensak och orkar inte med frågor eller medlidande om de inte går bra, har tänkt ta sjukdag när de behövs, vet någon ungefär hur många gånger man är hos kliniken och hur lång tid det är mellan äggplock och återinförande ? Glad

Jag har berättat för min chef av den anledningen att vi har ca 1,5h resa enkel väg till vår klinik, så det kan hastigt behövas ta ledigt för att åka iväg. Hittills har jag varit där för inskrivning/information, äggplock och två återföringar, kontrollultraljud har jag kunnat göra i min hemstad. Vid ET hade vi återföringen på tredje dagen efter äggplock, på FET blev det sjätte dagen efter positivt ägglossningstest.
  • Noran89
    Saramaddi skrev 2022-08-12 22:23:10 följande:

Halloj,

Jag hoppar också in till er Glad
    Andra försöket nu. Gjorde en FET på dag 5 i april som slutade i kemisk graviditet, så himla jobbigt att få ett plus man väntat på i flera år som sen bara blev svagare och svagare.
    Men nu är vi på banan igen och dag 11 med Menopur idag.
    Ovitrelle imorgon och äggplock på måndag.
    Så pirrig och nervös! Någon mer som är mitt i just nu? Hjärta

Vi är också mitt i, dock vet vi inte om det blir något äggplock eller inte då jag idag bara hade 4 dugliga folliklar, har fått Gonal-F ökat till 200E och ska göra ett nytt ultraljud på onsdag...bara att hålla tummarna! 
  • Noran89

Har gjort äggplock idag, av 7 folliklar fanns det 3 ägg, inte riktigt vad vi hoppats på men bättre än inga! Planerat ET på måndag. Gick inte lika smärtfritt som förra gången, är ganska öm och kan inte stå/gå längre stunder för då trycker det neråt känns det som. 

Som många andra tycker jag också Fyremadelen gjorde ondare, både att sticka med (trög att få genom huden) och sedan sved/kliade det en stund efter, inte alls som Gonal-F som inte kändes alls...förutom den sista jag tog häromdagen som träffade ett kärl och gav en blåning xD

• Noran89

Ruvardag 1! 
    Återföring med ett 3dagars 8celligt embryo igår ^^ 
    Nu är det den eviga väntan till testdag 4/9 :D

• Noran89
    Hejanonymhej skrev 2022-08-24 08:03:32 följande:
    Så spännande! Kommer säkert gå jättebra för dig! Tyckte också man blev mer och mer öm i magen med tiden med sprutorna. Sista dagarna får du bara räkna ner!! Solig
    Noran89 skrev 2022-08-23 14:59:33 följande:

Ruvardag 1! 
    Återföring med ett 3dagars 8celligt embryo igår ^^ 
    Nu är det den eviga väntan till testdag 4/9 :D

Åh jag är på ruvardag 4 med 5 dagars blasto och håller på att bli smått galen haha, försöker leta symtom hela tiden och går mellan hopp och förtvivlan som en känslomässig virvelvind. håller tummarna!!{#emotions_dlg.flower}
    Åh håller tummarna för dig med! När är testdag?
    Jag är idag rd3 och har hittills haft ömma bröstvårtor och idag stick och hugg mot livmoder..kan ju vara progesteron-symtom (iaf bröstvårtorna) men hoppas ju på att det är implantationen jag känner av idag ^^
  • Noran89
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-26 13:15:56 följande:

Vet inte varför men kan inte citera på allas inlägg? 
    Men louloulio vad kul att ni börjar nu ! Hoppas det går bra för er!
    Vi har varit rätt öppna med det berättat för nära vänner och familj, även några på jobbet, känns skönt om de inte går så bra att folk vet varför man kanske är lite nere m.m..

Idag  var jag ju på mitt andra ultraljud och äggblåsorna hade inte växt till sig ännu förut 2 st som var ca 15mm  :( nu är de nytt ultraljud bokat på måndag och har dom inte växt mer resten så kanske vi får avbryta detta försöket... känna så jobbigt :( 

Vi var i samma situation, risk för att avbryta, men sista ultraljudet fanns där ändå 7 dugligt stora blåsor, blev 3 ägg av dem, två befruktades, ett 3dagars sattes in och fick idag brev om att det tyvärr inte gått att frysa det andra :( 

Men vi håller hoppet uppe om den lille som ligger där och gror! Ruvardag 4 idag :)

• Noran89
    Hejanonymhej skrev 2022-09-01 07:18:06 följande:

Tog precis test på min testdag Som va idag, fick positivt PlusHjärta

Wow grattis!!! SkrattandeHjärta
    Louloulio skrev 2022-08-31 21:23:26 följande:

Idag var jag på min första VUL sedan jag började ta sprutorna. De små äggblåsorna hade växt till ca 11 mm, å jag fick öka dosen till 250 IE på gonal-f. Vi ska kolla på måndag igen, om de växt å så kan det bli äggplock nästa vecka?.. hoppas! Ni som gjort äggplock; hur känns det? Gör det jätteont..?❤️

Första äggplocket gick väldigt bra, kände inget under själv plocket och inget efter. Andra gången gjorde det lite ont under plocket och mer ont direkt efter och höll i sig ett par dagar tillsammans med en lättare blödning.
    Var jättenervös för första återföringen då man går in på samma vis som på utredningens spolning, för spolningen gjorde fruktansvärt ont! Men återföringarna har inte känts alls även gången efter plocket som gjorde ont, trodde den återföringen skulle kännas mer då man kände sig lite mörbultad där nere xD
  • Noran89

Är vikten något era kliniker nämnt som en faktor? Min frågade bara vad jag vägde vid inskrivning, och jag var så stolt då att jag hade gått ner 10kg och hamnat på "rätt" sida BMI, men det sas inget mer om det efter det..nu har jag pendlat 2-3 kg upp och ner, skulle väl behöva bli av med iaf 5kg. 

• Noran89

Jag fick bara meddela min vikt vid inskrivning, sen har det aldrig efterfrågats trots nya stimuleringar, tänker att doserna bör ju kunna bli påverkade av vad man väger. 
    Nu håller jag på med en nystart kosten, och försöker äta gynnsamt för fertiliteten. 

Hade testdag i söndags (4/9) som visade negativt, 16 dagar efter äggplock, 13 efter återföring. Så försöker ställa om till positivitet för nästa omgång, men känns en aning jobbigt då det blir vårt sista försök från regionen..

• Noran89

Hej!

Jag har inte varit in här på väldigt länge. Vi gjorde vår sista regionsfinanserade ivf 14 oktober som resulterade i 7 folliklar, 5 ägg varav 4 befruktade..ett återfördes men inget klarade sig till frysen. På rd10 fick jag blödning som höll i sig 8 dagar ich givetvis negativt test. Så nu om vi vill fortsätta kostar det 42-84.000:- 

Nu däremot har jag börjat känna stick, hugg och ilningar nertill och funderar på om det tog sig ändå...eller om det tog sig spontant runt samma tid då vi faktiskt "bröt mot reglerna" och hade sex innan äggplock..så någon av de folliklar som inte va tillräckligt stor att tömma kanske ägglossade spontant efteråt? Läkaren sa ändå att dem har fortsatt aktivitet även efter äggplock. Eller så har jag dragit på mig en cysta igen..men bara vissa symtom/känslor stämmer för det. Vågar inte ta ett test med risk att bli såå besviken. 

• Noran89
    Loppan1994 skrev 2022-11-20 13:31:02 följande:
    Hej! Det var länge sen ja! 
    Fyfan vilka priser det är... Helt sjukt... så som världen ser ut idag oxå så kanske det inte är nått man bara sitter på och kan kasta ut hur som helst! 
    Ska ni fortsätta eller hur känner ni? 

Hmm vad konstigt, kanske att det tog sig ja som du säger? Förstår verkligen känslan av att bli besviken, det är väl en månadslön av besvikelse på dom där testerna man lagt ner! :( håller tummarna för dig att det är ett pluss den dagen du vågar testa Plus

Vi kommer ta diskussionen igen till våren, hade det varit att vi i tidigare omgångar fått ut många ägg och många till frysen hade vi nog inte tvekat på att köra privat. Men vi har ju som mest fått ut 5 ägg och bara en gång en till frysen. 

I fem dagar har jag nu känt ilningar/stick/hugg nertill i magen, och framförallt när jag är i rörelse, har ju läst att vissa får foglossning så pass tidigt som v.6, men om det känns så som jag känner det vet jag ju inte. Eller som sagt är det en cysta som klämmer och trycker neråt så fort jag står upprätt eller rör mig. 

Svar på tråden IVF 2022