Inlägg från: Snöoväder |Visa alla inlägg
  • Snöoväder

IVF 2022

smulis85 skrev 2022-01-29 21:14:59 följande:

Ja jag hoppas på att kunna få lite mer morfin denna gång! 

Får man fråga varför ni måste göra IVF är de helt omöjligt på egen hand? 

håller alla tummar och tår för dig {#emotions_dlg.flower}

Ja hoppas du kan få det och slippa känna allt för mycket!

För dåliga simmare, de har väl både sämre simningsförmåga och lägre antal. Minns inte riktigt, var flera år sedan han lämnade test när vi gjorde utredning och vi fick domen Död
    Därför görs icsi för att befruktade äggen.
    De sa då till oss att vi inte har någon chans i princip att lyckas på egen hand.... 

Men vi fick barn på vår första ivf omgång, dock inget kvar till frysen än fast vi hade 10+ befruktade ägg den gången.

Så det räcker med ett guld ägg!Hjärta

Varför genomgår ni detta? Du kanske har nämnt det tidigare och jag missat.
    Man får lära sig att livet är fruktansvärt orättvist och man kan inte ta något som egentligen ska vara så självklart för givet.
    Hade vi levt för ca 50 år sedan hade jag och min partner aldrig kunnat få barn tillsammans, så glad att man kan få den chansen i nutid!

Tack!!!Hjärta
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-01-30 15:28:21 följande:
    Vi har inte fått någon förklaring men försökt 6år nu. Har haft 2 mf i v6 båda gångerna och ett utomkvedshavandeskap där jag förlorade ena äggledaren har dock båda äggstockarna kvar så kan ta ut ägg från båda :)  önskar att vi sökte hjälp tidigare då de tagit 2 år nu för utredning och är bara på vårt andra ivf försök.
    Nej vad hemsk! Gråter
    Tur att båda äggstockarna är kvar, har du blivit gravid naturligt de gångerna?
  • Snöoväder
    Har nu fått veta att vi fick två blastocyster till frysen!
    Så glad man kan bli för det lilla, men vi har inte alltid fått något till frysen. Så en liten trygghet om detta ET inte tar sig! Glad
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-01 16:05:44 följande:

åååå va bra :) grattis önskar jag också får nått till frysen. 

själv var jag på vul idag och har fler blåsor hon mätte 9st  nu i alla fall men de va lite för små för att plocka på fredag så de blir äggplock på måndag :) känner mig lite mer hoppfull nu!  

Tack! Vad kul att det blivit några fler, då är det bara några dagar kvar med sprutor för dig Glad
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-01 20:08:24 följande:

Snöoväder- Vad skönt att det gick några till frysen! Hjärta

Tack! Hjärta Ja jag trodde inte alls de denna gången, nu kan man andas ut en aningen, frams tills jag vågar börja testa, om det tagit sig den här gången.
  • Snöoväder
    Izza8511 skrev 2022-01-24 16:58:36 följande:
    De säger över 6mm är ok men optimalt är 9-11

De säger inte så mycket faktiskt.
    Läkaren vill att jag gör ett hysteroscopy.
    Svin dyrt o göra privat, känns så obehagligt också. 
    Men jag har väl inget val antar jag.
    Jag har läst en del om akupunktur, ska prova det. 

Någon som Någon erfarenhet av slemmhinna?
    Läste lite om mina hormonplåster estrodot och fick då fram att de kan hjälpa till att göra slemhinnan tjockare inför insättning. Tänkte då direkt på dig! Kanske kan vara värt att ta upp och se om du får testa Glad
  • Snöoväder
    Gullvivan89 skrev 2022-02-02 15:45:44 följande:

Hej jag och sambon ska äntligen till ivf nästa vecka, ta prover samt göra ultraljud och gå igenom medicinering för mig ???? Snacka om nervös!

Hoppas allt går bra nästa vecka.
    Alltid spännande när man äntligen ska få börja, vill du berätta lite om er väg hit? Glad
  • Snöoväder
    Gullvivan89 skrev 2022-02-02 17:11:54 följande:
    Tack så mycket! Jag är 25 &  min sambo är 30. Jag har PCO, förstod tidigt i tonåren att det var något fel då mensen var jätte oregelbunden. Så när jag och sambon bestämde oss för att planera barn för ca 2 år sedan fick vi göra en utredning. Mina ägg släpper inte, då jag knappt har mens.. så jag fick börja äta letrozol samt tabletter som skulle framkalla blödning. Även en spermieanalys på sambon och HSS på mig. Men vi lyckades inte bli gravida så kliniken som hjälpte oss innan skickade vidare en remiss till IVF Sahlgrenska. Vi har redan haft ett inskrivingssamtal med dem i Oktober 21. Men så är det den förbaskade pandemin som har ställt till det, så väntetiderna blev längre för att kunna starta igång men själva ivf:n. Men nu är vi överlyckliga som får chansen :)
    Oj vad jobbigt, men bra att ni sökt hjälp tidigt. 
    Ja jag kan tänka mig det, hoppas du får ut bra med ägg och bra resultat! Glad
  • Snöoväder
    Gullvivan89 skrev 2022-02-03 14:55:08 följande:
    Ja det har varit tufft i perioder med Just väntan, men snart så :) Tack det hoppas jag med. hur gåendet för dig? Vad är din historia? :)
    Vi försöker få ett syskon till vårat barn, har manliga faktorn. 
    Första barnet fick vi genom vårat första ivf försök. Många befruktade ägg men inget till frysen den gången.
    Så då var det bara att börja en ny omgång förra året. Har gjort två äggplock med ET efteråt och ett FET, så nu hoppas vi att den senaste ET ska ta sig, då de andra inte lyckats. 
    Vi har några blastocyster i frysen, både från förra och den här omgången.
    Är på rd 7 idag och har från igår börjat känna av vänster sida i magen, inte ont men något där. Vet dock att man kan få hur mycket som helst med falska symtom från tidigare månader.
    Lär fortsätta testa framöver och hoppas så att det ska gå vägen nu! Skrattande
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-04 08:30:46 följande:

Är det nån av er som fått avbryta behandling men gonal-f och fyramadel någon gång? 
    Avbröt förra måndagen om jag minns rätt.
    Nu i tisdags kom det ljus rosa på pappret när ja vart på toa, oftast så min mens börjar så tänkte att nu är den på gång. Men sen va de helt borta. På onsdagen var det lika dant kanske 2-3 toa besök sen va de borta. 
    Och igår och idag så har det varit så varje toa besök. Men det är bara när ja vart på toa som det syns, behöver inte ha tampong eller binda.. 
    Enligt appen ska jag ha mens på söndag, men eftersom jag tog fyramadelen så borden den egentligen komma nästa vecka. 

Har tyvärr inte gjort det så vet inte, men tror inte du kan följa appen denna månad eftersom du tagit fyremadel. För du tog aldrig någon ovitrelle spruta? Slutade du bara med behandlingen rakt av när de sa det?

Själv är jag på rd 9 idag och negativt test.. Att det inte skulle gå nu heller. Min cykel har blivit så konstig efter de äp jag gjort så har inte äl så ofta längre..  Så känns så jävla långt bort nu att ens få göra FET.... 
    Får ingen direkt hjälp heller från kliniken då det inte är fel på mig, än fast man går från normalcykel på 28 dagar till 35 helt plötsligt...
Svar på tråden IVF 2022