Inlägg från: Sandralinnea123 |Visa alla inlägg
  • Sandralinnea123

IVF 2022

Loppan­1994 

Såhär ser de ut idag starkare än igår Skrattande
    Ja de är sån som ska bara 1 ett streck, testa tidigt clearblue..

Oj men det är säkert att det har irriterat hur ofta stoppar man upp en sån applikator och en tablett där nere liksom eller nidblödning? Vet min tjej kompis hade blödning i början av graviditeten mellan blödning eller va hon kalla det... Jag håller mina tummar för dig och tror det blir bra Hjärta
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-11-12 08:46:14 följande:
    Åh ja ja ser med grattis Hjärta
    Ja precis jag hoppas det iallafall :) testet slog om från 1-2 till 2-3v så hcg borde ju ha ökat iaf :) 
    Tack!:) 
    Ja de borde det! Är säkert ingen fara :)

Jag har ju fått illamående nu och måste äta något hela tiden för att slippa haha, så har köpt salta kex som jag äter på konstant haha sen lite molande värk och kan ibland sticka till mer i tjejmagen... annars inga symptom,  har du några symptom? 
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-11-13 12:42:51 följande:
    Jag är väldigt varm eller fryser inget mellanting, och väldigt törstig. Värken försvann för nån dag sen, men tror den berodde på lutinusen för fick så redan första dagen :) så inga typsika symptom, man vill gärna ha det men får passa på å njuta innan dom kommer på riktigt haha. Ska ringa kliniken på tisdag på testdagen men funderar på om man kan ringa imorgon istället 
    Ah va skönt ändå :) 
    Mitt illamående vill du inte ha haha är så jobbigt haha.. 

Ja men de borde väl gå att rings imorgon redan :) 
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-11-13 22:22:36 följande:
    Nej längtar inte efter det haha, hoppas det går över snart för dig :) 
    Mitt streck har fortfarande inte blivit starkare.. börjar bli orolig nu ...
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-11-16 15:37:32 följande:
    När är din testdag? Åk å köp ett digitalt istället, mitt slog om från 1-2 till 2-3 nu väntar jag på ett nytt som jag hoppas slår om till 3+  är ju ingen garanti men kanske känns skönare om du ser det så? Hjärta
    Test dag imorgon, tog ett i morse men positiva strecket var så gott som borta, plus nu kom mensen tror jag.... ännu ett misslyckat försök.. fast denna gången fäste det iallafall fast de inte satt så värst länge Rynkar på näsan
  • Sandralinnea123
    Loppan­1994 - säker på ingen nidblödning, exakt som mens och mensvärk... 
    Nej ingen mer i frysen fick bara 1 till frysen... 

Men nu har jag pratat med sahlgrenska och har planerat äggplock v.5 så 6 januari börjar jag med provera ..

Ja det känns ändå skönt att veta att de faktiskt har fäst att veta att det går, försöker tänka att de förmodligen inte utvecklades som de skulle eller att de var något fel därför kroppen stötte bort... 

ttcjul­iaa - tack så mycket ! Och grattis till ditt lilla mirakel !! Hjärta
  • Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-11-18 16:28:47 följande:
    Men vad tråkigt! Ledsen för din skull! Kommer du mitt I julledigheten om ni gör det tidigare så det är därför du måste vänta så länge? Ja vi håller tummarna att det går hela vägen för er nästa vända! :) 

Jag är påväg hem från gynakuten, har sån magsmärta, graviditet låg där den skulle iaf denna gången men för tidigt att se nått annat så får snällt vänta till den 5e... 
    Ja exakt dom hinner inte med mig innan julledigt... och sen åker jag till fjällen v 2 så då vi får skjuta på de till efter det...

Åh nej, vad trodde dom det berodde på?? 
    Håller tummarna för dig ! Hjärta
  • Sandralinnea123

Vad spännande för er båda! 
    Håller tummarna för er att de blir 2 små sommar mirakel!! 

Jag svävar lite mellan sorg för man förväntade sig något så otroligt men även taggad på nästa äggplock för de ska bli bra, är rätt mycket för att allt löser sig och de blir bra inte ofta jag blir uppstressad med saker, men nu är de en så stor sak som man verkligen saknar och då blir de jobbigare, men satsar på att de tar sig nästa gång och att vi får många till frysen så man kanske har ett syskon liggande också (om man får önsketänka).. 

Hur många har ni pratat med om vad ni gör? 

Vi har berättat för vår närmaste familj och absolut närmaste vänner och det känns så skönt men även jobbigt, vi berättade om våra svaga plus och jag och min sambo brors fru stog och grät ihop för glädje och några dagar senare stog vi och grät för de inte gick vägen haha, men tycker de är så skönt att kunna dela de med dom närmaste också så dom vet varför man kanske är extra nere eller så.

• Sandralinnea123
    Loppan1994 skrev 2022-12-06 08:28:33 följande:

Hur går det för alla? 
    Jag var på vul igår och äntligen fick vi se ett litet hjärta slå, så nu är det bara att vänta till Januari och hoppas den fortsätter att växa Hjärta

Undrar också hur de går för alla, känns som när vi har en liten paus så glömmer man av tråden här, man orkar liksom inte tänka på de hela tiden .. 

Åh vad kul!! Grattis håller tummarna för er !!! Hjärta
  • Sandralinnea123

Hej! 
    Jag hoppar in I tråden igen efter lite uppehåll under jul och nyår, 
    På fredag är de dags för starten till andra försöket ivf, så dags med provera... 
    Denna gången kör vi på gondal-f och hoppas de blir fler fina embryon !! 
    Första försöket körde vi med menopur fick ut 13 ägg, 7 befruktade, gjorde färsk återföring på dag 5 men funkade inte, och eftersom tyvärr bara 1 embryo (blastocyst) klarade frysning så blev de bara ett fet... 

Loppan­1994 åh vad roligt vad glad jag blir för er skull, håller tummarna för er Hjärta

• Sandralinnea123
    Mathilda88 skrev 2023-02-14 04:31:47 följande:
    Hur har det gått för er?
    Hej!
    Idag gjorde vi äggplock, av 19 äggblåsor fick vi 13 ägg, blir totalfrys denna gången då jag hade så många äggblåsor.. 
    Så nu ska jag läka och om 1 månad blir de återinföring Glad

Äggplocket denna gången gjorde riktigt ont faktiskt, fast man får både lokalbedövning och morfin .. 

Hur går de för alla här inne är de någon mer kvar på tråden? 
  • Sandralinnea123
    Orkidé­8181
    Okej vad spännande håller tummarna för er ! 😍
    hur kommer de sig att man får tillbaka 2? Får man önska det själv? 

Mathil­da88

Ja vi håller tummarna här hemma också 🙈🙏🏼
    Ja exakt för säkerhets skull, kan ju tycka de är lite tråkigt med total frys men så blir de nu 🙈

Ah okej, hoppas de kommer snart och ni får komma igång! Det är en väldigt spännande resa 😍
  • Sandralinnea123
    Mathilda88 skrev 2023-02-17 19:51:59 följande:
    Själv börjar jag komma tillbaka så sakteliga ifrån en livmoder-infektion. Gjordes en cellförändringsprovtagning förra veckan med en skrapning. Tillsagd att avvakta sex i 2-3 dagar så det hunnit läka. Vi avvaktade 4,5 dygn (natten till lördag) och var då taggade på att ladda inför ÄL 15/2. På morgonen hade jag roströda flytningar och på kvällen började de lågsittande buksmärtorna och illamåendet. Sen eskalerade det för var dag. Alvedon och Ipren helt utan effekt. Gynakuten tisdag och onsdag då inga fynd gjordes. Fick sen två antibiotika-kurer som gjort att smärtan nu sjunkit från en vidrig 8 med gråt till en 3-4 idag. 🙏 
    Åh fy va hemskt! 
    Hoppas de går över helt snart🙏🏼 att ha ont i livmoder är något av de jobbigaste tycker jag 🙈
  • Sandralinnea123
    Mathilda88 skrev 2023-02-19 19:06:38 följande:
    Hoppsan, skulle stå ett ? och inte fem stycken Foten i munnen
    FET = fryst embryo transfer 😊
  • Sandralinnea123
    Mathilda88 skrev 2023-02-20 07:25:59 följande:
    Ah, då förstår jag 😊🙏
    Har du fått svar på proverna på cellförändringar än? Hur går de för er ? 🙏🏼☺️
  • Sandralinnea123
    Mathil­da88  
    Okej va kul! Hoppas de går snabbt för er nu när remissen är inne, för oss tog de några månader  😩 

severi­ne 

Hej, välkommen in ! Bara kul att ha fler och bolla alla tankar med! 😁
    Bor du i Finland?  

Ja heja alla oss som tar oss igenom detta och hoppas de går bra för allihopa ! 🥰

Jag fick i fredags reda på att vi fick 2 blastocyster till frysen av dom 12 äggen vi fick ut, så den 16 mars ska jag börja med provera (för att få mens) och sen letrozol för ägglossning 😁 man är så otålig dock då de känns som en evighet haha 
  • Sandralinnea123
    Mathil­da88 

Ja okej, vi skickade först en egen remiss till gynekologmottagningen i vår stad som vi sen fick påbörja utredningen hos och sen skickade dom en remiss till sahlgrenska där utredningen var på riktigt och ivf m.m fortsatte, men från första kontakt med vår gyn mottagning till att vi fick första kontakten med sahlgrenska var 10 månader och allra första kontakten var i maj 2021 så gått ett tag 😊  
Svar på tråden IVF 2022