• Noran89

IVF 2022

1991februari skrev 2022-04-14 07:33:56 följande:
    Nu när vi väntar på återföring i juni så är jag plötsligt gravid!! Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu med tanke på hur tidigt det är, men bortsett från den gången jag fick MA 2020 så har vi inte sett röken av ett plus. Jag är i chock!
    Men ud vad kul! Grattis! Hoppas på samma resultat för oss, bör ha ägglossning vilken dag som helst nu ^^ men försöker inte lägga så mycket "press" på det utan blir det så blir det, sen har vi FET i maj vilket inte känns allt för långt bort längre. 
  • Noran89
    Loppan1994 skrev 2022-04-26 17:35:05 följande:

Ni som gjort återföring som inte lyckats har ni oxå blött jätte mycket efter? 

Brukar vanligtvis blöda lite mer dag 2 sen dag 4 är de helt över. Nu är jag inne på dag 6 och det bara droppade ut massor när ja duscha, även klumpar kommer det... de känns inte som att de avtar alls...

Jag blödde 7 dagar, vilket jag brukar göra, men tyckte ändå det var annorlunda på så vis att jag hade fler dagar med mensvärk, brukar bara ha 1 max 2. Och blödde inga klumpar alls, brukar blöda väldigt sparsamt ev var det lite mer efter misslyckade återföringen.

Nu är jag på dag 30 i cykeln efter ET, mina cykler brukar vara 28-31 och börjar alltid med 1-2 dagar rosa flytningar (vilket då inte räknas som dag 1-2). Efter senaste ägglossningen har jag fortsatt haft äggviteliknande flytningar vilket jag aldrig haft innan. Har det inte kommit några rosa flytningar eller mens imorgon kan jag nog inte hjälpa om det tänds en liten förhoppning ändå ^^ 
  • Noran89
    TBSB123 skrev 2022-04-28 16:07:23 följande:

Vad spännande Noran89! Hur har det gått? Så taggad på att det ska gå vägen för någon av oss så man får lite hopp Glad

Är på dag 32 idag, fortfarande ingen rosa flytning eller mens :o känner av hugg/tryck/ilningar neröver av och till, och mår illa ibland, men oftast kommer illamåendet på eftermiddagarna. 
    Har beställt hem clearblues testa tidigt test och funderar på att ta ett test på lördag kanske..om jag vågar, vill ju inte återigen bli besviken 
  • Noran89
    TBSB123 skrev 2022-04-28 18:28:24 följande:
    Åh det låter ju positivt! :) När har du utsedd testdag? Håller tummarna för dig! Har insättning imorgon så då börjar nedräkningen för mig med igen?
    Jag har ingen eftersom jag är mittemellan behandlingar :o vår första återföring var 17/3 och hade då testdag 30/3 då var det svagt positivt men 4/4 var det negativt (alla dock billiga tester) och hade en mensliknande blödning däromkring. Nästa återföring med fruset embryo bli i maj v 20 eller 21, så är jag gravid nu har det blivit spontant :)
  • Noran89

Loppan1994: blir nästan tårögd av att läsa dina inlägg Gråter måste varit jättejobbigt! Hoppas du mår bra Hjärta

För mig blev det ingen spontan graviditet mellan behandlingarna, verifierat med blodprov då mensen dröjde. Blev en cykel på 40 dagar istället för 28-31 som det brukar vara. Imorgon börjar testning och ett första ultraljud inför FET..tror dock det är för tidigt då jag är på cd 11 och brukar haft ägglossning runt dag 20. 

• Noran89
    TBSB123 skrev 2022-05-19 06:20:23 följande:

Lilleplutt2022: Stort lycka till idag! Hoppas så på ett plus! Solig Hur mår du? 

har läst klart boken nu, fråga, dricker du kaffe? Det gjorde mig väldigt ledsen när hon uppmanade till att sluta helt, jag har redan dragit ner till en kopp om dagen från två koppar, men att sluta helt känns ju tungt, kaffe är min glädje i livet :P 

Hur har ni andra i gruppen här gjort med kaffe/te eller annat koffeinintag? 

Noran89: tråkigt att höra att det inte blev något, håller tummarna för nästa insättning :)  hur gick det på ultraljudet? 

Ultraljudet gick lite som väntat, va på cd 11 och hade folliklar på som mest 10mm..så ett tag kvar till ägglossning som misstänkt. Däremot såg dem en cysta på 50mm som måse uppstått efter förra återföring, sån tur är känner jag inte så mycket av den (har haft cystor tidigare som varit rätt obekväma). Men imorgon, cd 14, ska jag börja testa med ägglossningstest igen, vill dock ha utslag antingen imorgon, lördag eller först på tisdag, blir det omslag söndag eller måndag så kommer det ev inte bli någon FET då det skulle falla in under helgstängt Obestämd har det inte blivit något omslag innan tisdag har jag ett nytt ultraljud bokat för kontroll. 
  • Noran89

Jag kan förresten tipsa om ett väldigt bra instagramkonto som ger mycket bra info om kost runt TTC-processen. Ttc.nutritionist heter hon på insta, hon har även en väldigt bra podd som tar upp olika ämnen, den heter Food, Freedom and Fertility Glad

• Noran89

Hade ett andra ultraljud i tisdags på cd 18 och det visade då eb follikel på 19mm..plus den nedrans cystan på 50mm. Efter det har det varit testande morgon och eftermiddag så jag inte missar ägglossningen. Tillslut, igår kväll och imorse fick jag glad gubbe (cd20+21)! Har under dagen bokats in för FET torsdag 2/6 :D 

• Noran89
    mummuke skrev 2022-05-28 22:02:51 följande:

Hej

jag hade läst forumet och hade fått mycket stöd och info härifrån. 
    Vi hade försökt få barn i 10 år nu. Vi började med utredning 2020. Hösten 2021 började vi med IVF, Efter första äggplock och ET blev det inget och var bara en till frysen. Vi gjorde FET som gick inte heller. 

Påvåra andra försök gick det inte att frysa nåt och ET funkade inte. Nu inför våra sista försök, vi är jätte stressad om det inte kommer att funka. 

Hade fått redan protokollen från Livio och hämtade ut alla sprutor och mediciner. Mensen borde komma den 23/5, ibland dröjer det ett par dagar. Skulle vara meddela min mensstart till Livio och vörja med sprutor på dag 2. 

Idag den 28/5 mensen inte kommit, fast har ont i magen redan en vecka( det har jag alltid). För skojskull testade jag positivt 3+ veckor. Provade även flera olika tester som var positiva. 

Jag är chokerad, ge inte upp! Efter 10 år kämpande spontant gravid????

WOW! Stort grattis! Hjärta
  • Noran89

Jag gjorde FET i torsdags 2/6, jag frågade då om jag skulle ta Lutinus som förra gången (ET). Men fick förklarat att det ska inte behövas vid FET om den görs i naturlig cykel då äggblåsorna beter sig normalt och producerar eget progesteron, jämfört med i ET då man tar hål på äggblåsorna och det kan störa deras normala funktion. Däremot ska jag få ta blodprov på tisdag för att se progesteronvärdet, men för att fånga högsta nivån skulle jag nog behövt ta provet nu under helgen, och provtagningen är inte öppen på måndag heller.
    Dessutom sa hon att blastocyter odlade till dag 5-6 är lite klibbigare i ytan och kan därför ha bättre chans att fästa. Så nu är det bara att vänta!

Svar på tråden IVF 2022