Inlägg från: Lilleplutt2022 |Visa alla inlägg
  • Lilleplutt2022

IVF 2022

Går inte att citera..
    Loppan1994 ska på ultraljud på torsdagGlad

Noran89 nej har aldrig blött förrän mensen kom (ruvat 3 ggr)
    men har  istället hoppats på att jag ska få en liten blödning och tagit det som ett positivt tecken! Skrattande
    Tog du ovitrellesprutan? Om du testar dig tänk bara på att den kan ge falskt utslag men det är bara upp till 10 dagar men om du är på ruvardag 9 så borde det inte var aktuellt längre Solig
    Håller tummarna för dig!Hjärta

• Lilleplutt2022
    Noran89 skrev 2022-03-27 11:50:19 följande:
    Är så nervös att det är mensen som börjat, brukar alltid ha 2-3 dagar med rosa flytningar innan det drar igång på riktigt  :( 
    Jag tog Ovitrelle 12/3, äggplock 14/3 och återföring 17/3. Vi hade bestämt att inte testa förrän testdag just för risken för falskt positivt, men skulle behöva något litet hopp just nu. Men är också rädd att det ska vara tvärblankt som alla gånger tidigare om jag testar idag.
    Ja det sliter ju verkligen när man analyserar minsta symtom och väntar på att kunna testa sig Rynkar på näsan När är eran testdag?
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-03-28 12:56:50 följande:

Nu har jag vart på ul! 

Jag hade rätt många men dom va mellan 8-12,5mm så nu blir de höjning till 200 och nytt ul på Tors. Han sa att de skulle bli plock i början av nästa v så hoppas innerligt att dessa nu växer till sig. 
    Annars blir de att avbryta och börja på 200 i nästa cykel, men de sa han va lite riskabelt eftersom ja har bra äggreserv.

Hoppas att de växer till sig så ni slipper avbryta behandlingen! Solig
  • Lilleplutt2022
    smulis85 skrev 2022-03-28 21:16:29 följande:

Asså fy vad menopuren svider kände inte så med gonal-f fy!!! känner Också redan av äggstockarna så hoppas på att de är ett gott tecken på att det händer mer där inne nu. Min mage är också ur balans så kan ju vara därför också! Nån mer som haft menopur och känt så? Även illamående och huvudvärk har jag haft till och från idag. 

Jag mådde fruktansvärt dåligt av Menopur under hela behandlingstiden tyvärr, efter andra behandlingen på menopur pratade vi med läkaren och han bytte då till gonal-f som gick hur bra som helst, var så stor skillnad för mig. Hoppas att biverkningarna blir värt besväret och att du får bättre resultat av Menopuren iställetHjärta
  • Lilleplutt2022
    Noran89 skrev 2022-03-30 05:56:42 följande:
    Då var testdagen här och jag blir inte klokare, jag tycker mig se två streck...ska nog ta ett till imorgon eller om några dagar. 
    Ja den var lite lurig, tycker jag kan skymta ett svagt streck! Håller tummarna för att nästa test visar ett starkt PlusSolig
  • Lilleplutt2022

Då har man varit på ultraljud och inbokad för äggplock på tisdagSolig
    Slemhinnan såg fin ut, 9 mm samt 14 blåsor som var i stl 10-15 vilket är bättre än tidigare då de störsts har kunnat vara uppemot 18. Nu var alla jämnstora . Har inte alls haft hemska biverkningar av rekovelle så allt känns toppen. Hoppas, hoppas det fortsätter så här bra i nästa vecka också Skrattande

• Lilleplutt2022
    Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Grattis!!!HjärtaSolig
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 10:59:43 följande:

Är det någon av er förresten som fått nån plan hur ni ska sluta med lutinus? Om ni ska trappa ner eller sluta tvärt? Såg nått om lite biverkningar om man slutar tvärt så blev lite fundersam :)

Jag tar lutinus för 4 gången nu. Beskedet jag har fått är att sluta tvärt om gravtestet blir negativt och är det positivt ska jag fortsätta en extra vecka. Har fått biverkningar men inte så hemska som beskrivningen är (har för ligger det står kraftig ångest bl a)

Lycka till med återföringen! Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 14:43:57 följande:

Lilleplutt2022- hur går det för dig? Hade du äp i tisdags?

Japp gick si och så. Tyvärr var jag svullen och själva äggplocket gjorde det fruktansvärt ont även om jag fick lugnande och morfin Rynkar på näsan
    Tack och lov fick min sambo följa med in denna gång och kunde då hålla mig i handen Hjärta
    De fick ut totalt 14 men bara 6 var mogna och 5 blev befruktade . Avsevärt mycket mindre än sist när vi fick 17 av 20 som blev befruktade. Men nu hoppas jag att det ägget jag ruvar på fäster och att de fyra återstående äggen är starka nog att de överlever till frysen! HjärtaSolig

Då skiljer det sig bara två dagar för oss i ruvningen , hoppas att vi båda kan Plus om några veckor!Solig
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 18:36:59 följande:
    Men fy va tråkigt då att det behövde göra så ont :(  mår du bättre nu?

Bytte du läkemedel nu sist som gjorde att de blev färre? Minns inte vem som skrivit vad här haha.

Hoppas dom kan frysa dina 4 och mina 3 nu!!

Vilka tider tar du lutinusen förresten? Svårt att få till 8h emellan känns det som.

Ja men de gör det ju, vilken testdag fick du? 
    Håller tummarna stenhårt att vi får ett PlusHjärta
    Ja Det gick så bra sist så var inte riktigt beredd på att det skulle göra ont igen. Jag fick bytt från gonal till rekovelle denna gång så hade hoppats på bättre resultat. Nu mår jag bra förutom alla biverkningar av lutinus, jag blir så kass i magen Tungan ute
    Oj visste inte ens att det rekommenderad att tabletterna tas var 8 timme. Carl von Linné klinikens rekommendation är att tabletten tas morgon middag kväll så jag tar vanligtvis på vardagar 6,15,21 Skrattande
    Min testdag är 23 april så ska försöka hålla mig från att testa tills dess Tungan ute
    När har du fått din testdag?

Hoppas det gick bra med återföringen och att äggen fortsatt håller sig starka och delar sigHjärta
Svar på tråden IVF 2022