Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Sandralinnea123 skrev 2022-11-18 18:27:18 följande:
    Ja exakt dom hinner inte med mig innan julledigt... och sen åker jag till fjällen v 2 så då vi får skjuta på de till efter det...

Åh nej, vad trodde dom det berodde på?? 
    Håller tummarna för dig ! Hjärta
    Okej, så tråkigt att dessa stängingar kommer emellan :(

Han sa inget alls faktiskt, men läste på 1177 att bm skrev missed abort? Normal? Så antar att det är nått av det men för tidigt att se då, så så länge det inte blir värre så får jag avvakta Hjärta
  • Loppan1994
    Bix1 skrev 2022-11-19 11:03:49 följande:

@Loppan1994 
    Oj hur mår du? Hur går det?

Jag plussade faktiskt i lördags RD8, sen även i torsdag på TD. Men jag mår inte längre illa, känner  inte så mycket i magen. Så orolig att det avstannat den igen. Denna ständiga oro.. 

Känns lite bättre idag, fortfarande lite ont men inte fullt så mycket, har börjat få ont i brösten så antar att det är ett bra tecken :) sen är mitt humör jätte svajigt.

Men åh grattis hoppas det går bra denna gången! Mina symptom jag hade innan TD försvann oxå men har börjat komma tbx nu så tappa inte hoppet! Hjärta Hur gick de dom andra gångerna? Minns inte riktigt vem som skrivit vad.. haha 
  • Loppan1994
    Bix1 skrev 2022-11-19 18:10:51 följande:
    Håller tummarna! Känns ju positivt :)

Ja egentligen är det ju väldigt tidigt så inte så konstigt att vi inte har så mycket symtom. Andra som inte gjort IVF känner kanske inte efter så mycket.

Haha jag förstår det! Samma här.
    Vi har gjort 5 insemineringar som inte tagit sig, sen började vi med IVF i feb där det inte gick vägen vid ET. Men gjorde en FET 2 månader efter där jag blev gravid men fostret slutade utvecklas efter v8 vilket vi upptäckte på KUB. Så extra nojig nu när jag inte har så mycket symptom. Jag hade nog hellre mått illa konstant.
    Är det ET eller FET för er? Har ni försökt länge?
    Nej men precis :) 

Ah okej, ja det är största rädslan nu att det inte ska utvecklas! 
    Det är FET för oss, gjorde en ET i april blödde konstant i ca 6v som sedan upptäcktes att det va ett utomkveds, för mig va testet negativt på TD så va ren tur att jag sökte vård och dom upptäckte de :) 

Ja sen 2019 har vi försökt sen sökte vi hjälp 2020.

Håller verkligen tummarna för oss nu att vi får våra små till sommaren!! 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-20 00:12:29 följande:

Vad spännande för er båda! 
    Håller tummarna för er att de blir 2 små sommar mirakel!! 

Jag svävar lite mellan sorg för man förväntade sig något så otroligt men även taggad på nästa äggplock för de ska bli bra, är rätt mycket för att allt löser sig och de blir bra inte ofta jag blir uppstressad med saker, men nu är de en så stor sak som man verkligen saknar och då blir de jobbigare, men satsar på att de tar sig nästa gång och att vi får många till frysen så man kanske har ett syskon liggande också (om man får önsketänka).. 

Hur många har ni pratat med om vad ni gör? 

Vi har berättat för vår närmaste familj och absolut närmaste vänner och det känns så skönt men även jobbigt, vi berättade om våra svaga plus och jag och min sambo brors fru stog och grät ihop för glädje och några dagar senare stog vi och grät för de inte gick vägen haha, men tycker de är så skönt att kunna dela de med dom närmaste också så dom vet varför man kanske är extra nere eller så.

Tack! :) 
    Jag känner med dig, hade samma känsla vid mitt utomkveds även om jag inte plussade hemma så kändes de som nått tig ifrån mig efter op! 

Tänkte oxå så att det vore väldigt skönt med iaf nått i frysen i framtiden, så hoppas du får ut massa fina ägg nästa omgång! 

Jag har bara pratat lite löst med min syster och brors sambo men dom vet inget om denna insättningen, mina föräldrar fick reda på allt efter operationen för va helt förstörd men dom vet inget nu heller :) 
    Så det är ni här inne och min närmaste kompis som vet om denna gången och tänker att det ska förbli så tills efter v12 iallafall om jag står ut, mår så fruktansvärt illa nu.. så får se hur det går på jobbet haha. 
  • Loppan1994
    Noran89 skrev 2022-11-20 12:25:56 följande:

Hej!

Jag har inte varit in här på väldigt länge. Vi gjorde vår sista regionsfinanserade ivf 14 oktober som resulterade i 7 folliklar, 5 ägg varav 4 befruktade..ett återfördes men inget klarade sig till frysen. På rd10 fick jag blödning som höll i sig 8 dagar ich givetvis negativt test. Så nu om vi vill fortsätta kostar det 42-84.000:- 

Nu däremot har jag börjat känna stick, hugg och ilningar nertill och funderar på om det tog sig ändå...eller om det tog sig spontant runt samma tid då vi faktiskt "bröt mot reglerna" och hade sex innan äggplock..så någon av de folliklar som inte va tillräckligt stor att tömma kanske ägglossade spontant efteråt? Läkaren sa ändå att dem har fortsatt aktivitet även efter äggplock. Eller så har jag dragit på mig en cysta igen..men bara vissa symtom/känslor stämmer för det. Vågar inte ta ett test med risk att bli såå besviken. 

Hej! Det var länge sen ja! 
    Fyfan vilka priser det är... Helt sjukt... så som världen ser ut idag oxå så kanske det inte är nått man bara sitter på och kan kasta ut hur som helst! 
    Ska ni fortsätta eller hur känner ni? 

Hmm vad konstigt, kanske att det tog sig ja som du säger? Förstår verkligen känslan av att bli besviken, det är väl en månadslön av besvikelse på dom där testerna man lagt ner! :( håller tummarna för dig att det är ett pluss den dagen du vågar testa Plus
  • Loppan1994
    Noran89 skrev 2022-11-20 16:59:48 följande:

Vi kommer ta diskussionen igen till våren, hade det varit att vi i tidigare omgångar fått ut många ägg och många till frysen hade vi nog inte tvekat på att köra privat. Men vi har ju som mest fått ut 5 ägg och bara en gång en till frysen. 

I fem dagar har jag nu känt ilningar/stick/hugg nertill i magen, och framförallt när jag är i rörelse, har ju läst att vissa får foglossning så pass tidigt som v.6, men om det känns så som jag känner det vet jag ju inte. Eller som sagt är det en cysta som klämmer och trycker neråt så fort jag står upprätt eller rör mig. 

Okej då förstår jag, tråkigt att ni inte fått mer! 

Hmm ja det är inte lätt att veta vad det kan bero på
  • Loppan1994

Hur går det för alla? 
    Jag var på vul igår och äntligen fick vi se ett litet hjärta slå, så nu är det bara att vänta till Januari och hoppas den fortsätter att växa Hjärta

• Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-12-13 20:25:07 följande:
    Undrar också hur de går för alla, känns som när vi har en liten paus så glömmer man av tråden här, man orkar liksom inte tänka på de hela tiden .. 

Åh vad kul!! Grattis håller tummarna för er !!! Hjärta
    Nej det förstår jag! 
    Tack :) kom lite ljusrosa på pappret sön/mån vid toabesök så började tänka att de va kört.. men nu är de borta och igår kom första spyan så känns lite bättre nu, men jobbigt att behöva vänta 4v innan man vet helt säkert Hjärta
  • Loppan1994

Hej på er alla! Vill bara önska er alla lycka till och hoppas 2023 blir ert år med! :)
    Kanske hoppar in här ibland och läser.

Jag var på ul idag bebisen fick godkänt utan anmärkning, så sjukt overkligt att snart vara i mål Hjärta

• Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-17 14:53:57 följande:
    Jag har faktiskt precis plussat, är i v 5 :)
    ska på vul om 3 v.

stackare, förstår att värmen kanske inte uppskattas när man är i v 35!

min yngsta är född i juli, kommer ihåg att jag stod i shorts utanför BB km 22 på kvällen, värmen höll på å ta dö på mig!
    Men grattis vad kul 🥰 spännande att få se första gången 😃 

Nej fy den uppskattas verkligen inte 😂 
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-19 16:26:31 följande:
    Tack Hjärta

Har bestämt mig för att inte vara gnällig, men går typ 1 dag så är det något fel med vädret igen? hahaha
    Haha ellerhur! När regnet väl kom så vart man less direkt, och nu när solen är här så är de likadant 😂
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-22 16:06:10 följande:
    Just nu känns det som man bara ska vara glad och tacksam, men nu känner jag mig nere för att det är årets längsta dag imorgon, sen vänder det igen? hahaha

orkar inte med mig själv just nu?

hur mår du? 
    Ja lite så, tacksam för att man lyckats efter de vi kämpat så hårt för, men är svårt att va tacksam hela tiden 😮?💨

Svullna fötter, foglossning, sammandragningar och sendrag i magen, konstant trött, kissnödig så fort jag rör mig och gråter för allt 😂 haha det sammanfattar mima veckor sen v 23 till nu 😂 
    Slutade med trombylen igår då den inte anses göra nån mer nytta och fl närmar sig. Än har jag inte haft nån protein i urinen så hoppas innerligt jag klarar mig undan havandeskapsförgiftning denna gång :) 

Har kämpat med snitt pga förlossningsrädsla men blev nekad så är blandade känslor. Har tid på bf dagen 18 juli så sa läkaren att antingen blir de igångsättning eller så blir vi hemskickade så ovissheten är extrem 🙄 

Hur mår du? 🤗
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-23 10:51:55 följande:

Stackare, det sjuka är att efter förlossningen så bara försvinner allt å man glömmer bort hur jobbigt allt var? hahaha

har glömt, men är det erat första? 

jag tag fortfarande cyklogest, ska ta fram till vul 5: e juli, får se sedan om jag ska fortsätt, är redan trött på de där plupparna?

varför blev du nekad snitt? 
    jag har fört mina 2 på ? vanligt ? vid och det tips jag kan ge är att ? bara ? följa med och lita på de du har runtomkring dig, kroppen sköter detta? med min andra sa de att jag skulle försöka hålla emot för det fick inte gå för fort, men det gick ju inte! Kroppens värkar går inte att styra över, varken att bromsa eller skynda på?

jag mår bra, har förvånansvärt lite symtom, trött å mår lite illa emellanåt? blir lite varm också när jag gör saker
    annars ingenting? spänner såklart lite nertill men inget jag liksom störs av

Ja å tur är väl det haha 

Det är våran första gemensamma, jag har en pojk sen innan 

Åh rinner den oxå sådär härligt? Jag tog i 2-3v efter pluss men den där andra som ja glömt namnet på 😅 men det var pga en studie vi var med på annars tar man ju inte de vid fet så vet inte om det var det som gjorde att de tog sig 🤔

Läkaren tyckte ändå min förlossning gick bra, blev igångsatt och från ballonger ramla ut så tog de 7h tills han va ute, men hade ju kraftig havandeskapsförgiftning med organ påverkan och fick eklampsi kramper efteråt så det sitter i :( 

Är rädd att få Panikattacker oxå.

Haha men exakt, vid krystandet sa dom till mig med att andas igenom några verkar men det var bannemig inte lätt när kroppen tyckte på själv 😂 

Ja jag får försöka behålla ett lung och bara lyssna och hoppas det går bra. 

Härligt att du mår bra, hoppas de håller i sig 🤗
  • Loppan1994
    Mathilda88 skrev 2023-07-19 19:31:10 följande:
    Stort grattis!! Och till dig med Loppan1994! Håller tummarna för att allt går bra! Ja märkligt det här med kejsarsnitt - man får till sig att man har rätt till det, men hör så många som nekas ändå trots olika omständigheter. Svägerskan fick göra akutsnitt på första pga för svaga värkar och bebis på sned. Nekades snitt andra gången när hon efterfrågade (inkl flera andra orsaker) och slutade ändå på exakt samma sätt. Oskyldig

Själv inväntar jag att RMC Malmö öppnar efter sommarstängningen igen och mensen preliminärt kommer i slutet av augusti så nästa omgång kan startas. Har gjort första försöket i maj som visade på granulerade (dåliga) ägg. Alla dog. Så mkt ångest nu inför hösten om det ens är värt att genomgå all den fysiska och psykiska smärtan två gånger till innan en ev äggdonation. Försöker tänka på annat kul i livet, men svårt när kroppen fortfarande är helt rubbad ur balans och påminner en varje dag om vad som pågår. Förra månaden LH hela cykeln, denna cykeln deppig. Hoppas man kan få må normalt igen nästa cykel! {#emotions_dlg.flower}
    Nu är våran pojke äntligen här 😍 förlossningen gick över förväntan, blev igångsatt och 3h senare kom han ☺ 

Håller tummarna för dig att dina ägg ska funka ❤
Svar på tråden IVF 2022