• Gosan28

IVF 2022

Hej på er!
    Detta är mitt första inlägg i den här tråden :) Idag gjorde jag ett FET med ett 5 dagars embryo, är otroligt pirrig, nervös och förväntansfull. Har sedan tidigare en son på snart 2 år som lyckades bli till på första IVF-försöket, då gjordes en återföring dag 2 med ett färskt embryo. Efter det försöket fick vi 6 fina blastocyster till frysen. 

Jag har testdag den 5 december! Väntan dit är såååå lång! Tur att jag har en liten vilding här hemma som får tiden att gå haha.

Finns det någon annan här inne som är ungefär i samma sits eller har gjort/ska göra återförande närmsta dagarna?

Kram <3 

• Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-11-22 16:23:29 följande:
    Hej,

jag var på äggplock igår, fick ut 9 ägg ( korta metoden med Gonal f och menopur maxdos ).

ska tillbaka imorgon för att förhoppningsvis få tillbaka 2 st 2 dagars :)

hoppas det går vägen för dig er <3
    Åh spännande! Är det första försöket eller har ni försökt innan? 

Har det gått bra under behandlingen för dig? <3
  • Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-11-22 17:57:15 följande:
    Det är tredje försöket nu :)
    första gången var väl en testomgång, fick bara ut 2 ägg och fick inget tillbaka.

förra gången fick jag maxdos och fick ut 5 ägg.

så denna gången fick ju ändå ut lite mer, å hoppas att något/ några blev befruktade så vi verkligen får tillbaka imorgon. :)

jo men det har gått bra, är helt ok med å ta sprutorna, även om det blev 3 stick om dagen sista vecka :(
    men har mått illa på slutet :/

hur har det gått för dig under behandlingen?
    Åh, håller verkligen tummarna att det går vägen denna gången då! Uppdatera imorgon <3 skönt att du ändå mått okej under behandlingen. 

Vi gjorde stimuleringen våren 2020. Fick ut 15 ägg varav 10 blev befruktade. Ett av dem fick vi tillbaka dag 2 och är idag vår lilla pojke, och 6 gick till frysen. Idag fick vi tillbaks ett FET och har då 5 kvar i frysen.

Gjorde återföring under en naturlig cykel denna månaden så tog bara ovitrelle sprutan och nu lutinus. Väldigt skönt att slippa alla andra sprutor faktiskt! 

Blastocysten vi fick idag hade börjat kläckas! Så det var kul att se, barnmorskan sa att det var ett positivt tecken så håller verkligen tummarna att detta är vår lilla bebisen i magen <3
  • Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-11-22 18:37:22 följande:
    Wow, så kul att det ändå gått bra för er <3
    jag har 2 barn sedan tidigare ( inte ivf )  och är över 40 så får se hur det går denna gång.

absolut uppdaterar imorgon :)

förstår att det varit skönt å slippa hela proceduren med sprutor :)
    Håller alla tummarna! Mysigt med en trea <3 

Ja vi har haft tur i oturen ändå. Men i våras blev vi gravida naturligt men barnets nackspalt visade sig vara 12 mm på KUB... så vi gjorde en sen abort I vecka 15. Det var lite tufft så hoppas att det går bra nu med IVF igen <3 
  • Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-12-13 20:33:33 följande:

Oj här har jag missat?
    det blev inget för oss denna gång heller :(

vi har 2 i frysen som vi ska få tillbaka efter jul/ nyår i naturlig menscykel? ska bli skönt å slippa sprutorna, å jag hoppas verkligen att båda klarar upptiningen?

hur går det för er? 

usch så jobbigt/ tufft  med sen abort :/ 

Haha förstår dig med emojisarna. Ibland får man bara inte till det. 

Men åh tufft att det inte blev något :( Vårt försök i november blev inget heller. Håller tummarna att ni lyckas i januari då! Kommer ni inte göra fler behandlingar om ni inte lyckas med de 2 ni har i frysen, eller hur tänker ni?

Ruvar nu på embryo nr 2 som stoppades om den 20e december. Tog ett digitalt test imorse som visade gravid. Men har även tagit sådana stickor där jag inte ser att sträcket ökar något i styrka så blir lite orolig... testdag är först på måndag så är väl bara att invänta det. Men hållet såklart tummarna för att det är vår tur nu! Är ändå gravid enligt testet så hoppas bara det håller i sig Hjärta
  • Gosan28
    Orkidé8181 skrev 2022-12-28 19:41:02 följande:
    Ja vi har väl inte direkt satt ngn gräns så, men så länge vi får bra skörd och det liksom händer något så är vi inte beredda på att ge upp riktigt än?
    nu sista gången blev ju den bästa hittills ?

Men wow vad spännande!
    Låter ju VÄLDIGT lovande för er <3
    När har du testdag? 
    Ah förstår! Håller tummarna för nästa insättning i alla fall :) 

Ja men det är så spännande med testerna nu. Det digitala vidare gravid 1-2 veckor idag. Men stickorna ökar inte direkt i styrka vilket gör mig orolig såklart. Beräknad mens idag och officiell testdag på måndag. 
    Izza8511 skrev 2022-12-28 21:18:15 följande:
    Hur ser dina  stickor ut?
    Mina är väldigt svaga o den digitala visa inte gravid idag😔
    Här är mina stickor från den 27/12 morgon och kväll tills idag på morgonen.... borde det inte bli starkare? 

Har du tagit ett digitalt som visat gravid under denna cykeln? 
  • Gosan28
    Izza8511 skrev 2022-12-28 21:18:15 följande:
    Hur ser dina  stickor ut?
    Mina är väldigt svaga o den digitala visa inte gravid idag😔
    När har du testdag föresten?
  • Gosan28
    Izza8511 skrev 2022-12-29 09:01:26 följande:
    Förra gången jag blev gravid så dröjde det länge innan mina blev mörkare, såg precis ut som dina. 

Ja jag testade digitalt igår 

Idag ser det ut så här 
    Då har du testdag en dag efter mig. Det är väl inte helt omöjligt att det kanske ökar långsamt för dig denna gången då också? Det är ju helt klart något där på testet! Jag har hoppet uppe för både dig och mig Hjärta
  • Gosan28
    Izza8511 skrev 2022-12-29 09:36:08 följande:
    Tack 
    Håller tummarna för oss ❤
    Man blir ju helt galen av svaga test! Men hoppas hoppas GladHjärta
  • Gosan28
    Izza8511 skrev 2022-12-29 09:56:46 följande:
    Ja man blir ju dum i huvudet.
    Känner mig så deppig just nu, orkar inte göra något.
    Man vill ju detta så gärna så all tankeverksamhet upptas ju av detta.
    Tyvärr har jag verkligen inget hopp denna gången alls 😔
    Jag förstår precis känslan. Alla tankar är ju på det här. Svårt att fokusera på något annat. Jag vill bara att det ska bli morgon så jag kan ta ett nytt test och att det är starkare!! 
  • Gosan28
    Izza8511 skrev 2022-12-29 19:22:25 följande:

Kom lite blod nu när jag torka mig.
    Det är nog kört för min del 😔

Åh! Känner med dig Hjärta Ge inte upp hoppet förens testdagen. Man vet ju aldrig. Annars får du bara ladda om till nästa cykel. Tillslut är det din tur! 
Svar på tråden IVF 2022