• Louloulio

IVF 2022

Hej! 

Ikväll tog jag första hormonsprutan! Känner mig väldigt förvånad.. från att ha varit igång med processen på olika sätt sedan november 2021 blev det plötsligt vår tur att komma igång ?på riktigt?. Imorgon har vi vänner över på middag, så vi bestämde oss för att helt enkelt berätta för dem nu i förväg - så att de inte undrar varför vi inte dricker någon alkohol samt varför vi plötsligt beger oss iväg mitt i bjudningen. Helst hade jag bara varit själv med min sambo, men livet måste ju fortgå och det är nog bra att fokusera på annat med Hur har ni gjort, har ni berättat för de i er närhet?

• Louloulio
    123hejllv skrev 2022-08-26 08:27:49 följande:

Va härligt att vara igång!😊 känner precis likadant att det plötsligt/äntligen blev vår tur. Jag hade fått börja i juni egentligen men då blev min cykel 42dagar och de hann stoppa inför semesterstängning.. 

skönt att berätta från några vänner, skönt att ingen behöver fråga eller spekulera i varför man inte dricker eller så. Skönt också att kunna få stöd från några. vi har inte berättat för några, eller ett par kompisar vet att vi väntar på IVF men inte att vi är igång. vad fick ni för typ av reaktioner?

Det är en svår balans mellan att få stöd och att det kanske tas upp som ett slags Samtalsämne, tycker jag.. samt att jag önskade att graviditetsresan bara skulle vara fin och positiv; men vem vill inte det? men hittills har reaktionerna bara varit stöttande, våra vänner berättade att de hade haft en deff-månad och trots sett hade bjudit in andra vänner på middag där de serverat godis och alkohol, med de själv som värdpar drack vatten och åt nyttigt. De hade ändå en toppen-kväll! 
    Vad har ni fått för reaktioner från kompisarna?

• Louloulio

Sandra, känner med dig! Vad jobbigt att behöva avbryta:( Vet ni hur länge det dröjer till ni får börja försöka igen? 

Åh noran, håller verkligen tummarna för dig!!<3

Måste erkänna att jag kände mig lite bortkopplad på middagen igår; hade försökt ställa in mig på att allt var som vanligt.. men kändes konstigt att gå iväg å ta spruta och sen in igen och låtsas som ingenting. Men det är ju såhär läget är just nu:)
    Och håller med, finns nog värde i att folk vet varför man inte är helt pepp om inte allt går vägen. 

• Louloulio
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-29 16:08:02 följande:

Nu har jag varit på mitt tredje ultraljud och jag hade nu 8 st äggblåsor som var stora nog, hade 2 st i fredags, så nu kör jag menopur och fyremadel idag och imorgon och på onsdag den sprutan man tar 36 timmar innan äggplock Skrattande och troligtvis insättning på söndag ! 
    Vi gick verkligen dit med inställning att vi kommer få avbryta men vi lyckades :)

Åh är så glad för din skull!! ❤️💜 
  • Louloulio

Idag var jag på min första VUL sedan jag började ta sprutorna. De små äggblåsorna hade växt till ca 11 mm, å jag fick öka dosen till 250 IE på gonal-f. Vi ska kolla på måndag igen, om de växt å så kan det bli äggplock nästa vecka?.. hoppas! Ni som gjort äggplock; hur känns det? Gör det jätteont..?❤️

• Louloulio
    Louloulio skrev 2022-09-04 21:06:15 följande:
    Hjärta Grattis, så underbart!!
    Den var menad till HEJANONYMHEJ 😃

Ang vikten så har jag gått upp 1 kg ganska kvickt, vi har hållit på med sprutorna i 11 dagar nu. Hoppas man går ner när ruvningen kommer igång.. men samtidigt försöker jag inte fokusera så mycket på det, är ju viktigt att det finns lite överskott till eventuell 👶 
  • Louloulio
    Noran89 skrev 2022-09-05 18:50:29 följande:

Jag fick bara meddela min vikt vid inskrivning, sen har det aldrig efterfrågats trots nya stimuleringar, tänker att doserna bör ju kunna bli påverkade av vad man väger. 
    Nu håller jag på med en nystart kosten, och försöker äta gynnsamt för fertiliteten. 

Hade testdag i söndags (4/9) som visade negativt, 16 dagar efter äggplock, 13 efter återföring. Så försöker ställa om till positivitet för nästa omgång, men känns en aning jobbigt då det blir vårt sista försök från regionen..

Så jobbigt och synd, lider med dig!:(  Hoppas verkligen att det går bra nästa omgång💜 

Vi va på VUL idag och ?gänget? hade växt till och var ca 17/18 mm. Läkaren sa att de skulle vara redo för plock på?torsdag! Oj, jag är så nervös och förväntansfull! Är förstås intellektuellt införstådd med att det kan gå hur som helst.. men åh Som jag hoppas att det går vägen!🥹

• Louloulio
    Sandralinnea123 skrev 2022-09-07 17:03:06 följande:
    Åh va spännande ! Hoppas plockat går bra för dig Hjärta!

Jag har idag fått ett ägg insatt på dag 5, fick ju 7 befruktade av mina 13 ägg som dom lyckades få ut, ett är redan fryst och ser jätte bra ut dom Resterande 5st skulle odlas vidare och sen frysas, nu är de den långa väntan, om 12 dagar får jag göra grav test Skrattande

Så underbart när det går framåt! Ja man får verkligen pröva sitt tålamod med IVF-resan.. hoppas din tid i väntan blir bra😊 

Det gick bra! I början så kändes det okej, men sen gjorde det ont å jag fråga om smärtstillande - då kändes det plötsligt bättre😊 Vi fick ut 16 ägg, men det är förstås inte mängden det gäller, utan vi får hoppas kvaliteten är bra med.. Imorgon får vi veta om nåt är befruktat och sen isf kanske det blir återföring😊
    Är lite nervös för att ta Lutinus med.. blir man svullen av det också? Eller vilka biverkningar har ni fått? 
    har sådan abstinens efter att springa och göra yoga; men det får vänta i 2 veckor till😇

• Louloulio
    Sandralinnea123 skrev 2022-09-08 22:17:12 följande:

Jag har precis spenderat en hel dag på gyn akuten, förmodligen överstimulering men inte säkert, vaknade i panik i morse för hade så ont i hela magen, kunde inte prata knappt och andas fanns ju typ inte, så efter både stark medicin och kontrast röntgen och allt annat så tvingade jag mig hem även om jag fortfarande inte är bra, men jag fick inte äta förens nu när jag kom hem, inte fått dricka något alltså denna dagen har varit hemskt jag har gråtit och gråtit i smärta och kände att jag verkligen bara ville hem Rynkar på näsan
    Ber för allt att de imorgon känns bättre ska även in och lämna blodprov imorgon igen ...

herregud, så hemskt! låter absolut som beskrivningen på överstimulering, men visste inte att man kan få det även efter återföringen. 

igår fick de fram 16 ägg varav 14 är befruktade! isättning är på tisdag förmiddag, och på morgonen ska jag göra blodprov för att se om det finns risk för överstimulering.. jag får gå med stora skjortor å jeansen uppknäppta just nu, men kanske är extra-svullen p.g.a gårdagens äggutplock🤔
    sandra, gjorde du också ett  blodprov för att undersöka ev överstimulering innan återföringen?

• Louloulio

Nu är jag på dag 2 av ruvandet. Av de 14 befruktade äggen har vi 5 blastocyster av toppkvalitet i frysen 🎉 
    Svullnaden/vikten har också börjat gå ner, så skönt! 
    Igår fick jag veta att min lillasyster väntar barn och nu drömmer jag än mer och hoppas verkligen på en ljus framtid där kusinerna kan leka med varandra?

Hur mår du nu, Sandra?❤️

• Louloulio

Så jobbigt med allt hopp och motgångar.. 
    Vi är på RD 7 och ska egentligen testa först på söndag. Men vi blev så nyfikna och testade imorse, där det stod ?Ej Gravid?.. vi blev förstås ledsna, men samtidigt kanske det är för tidigt att testa? finns det ändå en chans att det kan vända..?
    Jag har ändrats en del kroppsligt; mina bröst har växt och ömmar, samt att det känns i ländryggen. men det kan ju ha att göra med Lutinus?
    känner mig så vilsen just nu

• Louloulio

vägen kan vara lång, men tänk om den leder fram. Då är det såå värt det! Jag försöker verkligen tänka så. För just nu blöder jag både fysiskt och själsligt.. imorgon är testdag och man ska ju ta det i vilket fall. Jez vilken plåga🥹 det verkar inte gå denna gången, men kanske nästa.. 
    ni som blivit gravida, har ni något tips? Ska man tänka på något särskilt under ruvartiden? ❤️

• Louloulio

Ledsen att höra Hejanonymhej.😔 Bra att du fått tillbaka motivationen igen! 
    det är en sann prövning av återhämtning och att mitt i allt leva ändå. 

Svar på tråden IVF 2022