Snöoväder skrev 2022-01-28 22:59:29 följande:
Jag satte in ett tredagars, så söndag/måndag kanske den fastnar om vi har turen och den vill ha oss som föräldrar
Nej vad jobbigt för dig, fick du inte mer smärtlindring då? Tack och lov har alla mina tre äp gått ganska smärtfritt, bedövningen känns ju och som mensvärk efteråt, blir ganska trött av medicinerna med som man får.
Minns du vad du fick för smärtlindring och sånt?
Jag har fått citodon först på rummet 2 st.
Sedan låg dos lugnande och morfin i armen. Morfin ger de mer av om man känner av något. Vet inte om jag fått lugnande innan men nu fick jag en låg dos. Var skönt att bli trött och kunna sova en stund efteråt
Storleken på mina vid äp var mellan 30-15mm, va lite trött men tror de minsta var den storleken. Och de flesta av mina var mogna med så tror att de kan plocka även de under 20mm.
Har hört förut att de ska vara över 20mm, men de tog alla äggblåsor även de mindre.
Och det känns ju bra än om det finns risk att de äggen är omogna, men är de där med en nål så är de lika bra att de tar allt som går!
fick samma smärtstillande som du, fick även höra av hon som kom och berättade hur många ägg vi fått ut att oj va mycket morfin du fick stackare gjorde de ont. Kan säga att jag inte kände morfinen ett enda dugg blev absolut inte trött.
ååå håller tummarna så spännande att ruva! tänkte nästan testa ut ovitrellen nästa gång då jag tyckte jag fick ett streck ruvardag 6 med min 5 dagars men sen var de blankt. så kanske testade för tidigt tänkte jag.