• Anonym (L)

Är han otrogen?

Ja, han är otrogen. Och låter faktiskt inte som en speciellt trevlig man att leva med, så jag hade nog ställt honom mot väggen och i vilket fall som helst lämnat. 

• Anonym (L)
    Mammamysen2 skrev 2022-01-19 22:41:33 följande:

Jobbig kväll. Han ville inte avslöja något? men till sist kom det fram pga att han blev arg. Han har varit otrogen och menar att jag drivit honom till det pga att jag inte gett den närhet han behövt. (Ja, det har varit problem med det men för mig är det ändå skit att han valt att göra så.)
    Sprutor o tabletter har han medvetet haft med sig ifall han skulle få tillfälle att va otrogen.
    Vi gråter, grälar, diskuterar om vartannat nu, skitjobbigt, vi kan tydligen inte kommunicera längre, tolkar varandra fel och har helt olika syn på saker. Separation är det enda. Bläää vad jobbigt. 28 år har vi hängt ihop, minns inget annat liksom. ????????????

DU har inte drivit honom till det. Det han gör mot dig är otroligt elakt och det har varit hans eget val att vara otrogen och svika dig istället för att ta tag i det riktiga problemet, och prata om det. 
    Du ska inte behöva leva med en person som behandlar dig illa! 

Det kommer att bli bättre med tiden och du kommer att ha det så mycket bättre utan den idioten. Hjärta

• Anonym (L)
    Mammamysen2 skrev 2022-01-21 05:59:34 följande:

Ni har så rätt, det är bra för mig att höra. Jag berättade även för min närmaste arbetskamrat. Att redan vackla efter 24timmar är väl förståligt men samtidigt blir jag besviken på mig själv, att jag faktiskt sitter i en soppa så djupt då att jag typ gett upp. 

Han har inte utvecklat o berättat nåt egentligen, och visst är det skönt att han börjar fatta lite vad han ställt till med, men jag får inga bra vibbar av att han fixar att ändra nåt. Jag är ju medberoende i detta det är tydligt då jag tror att jag är klok och att han behöver min hjälp i att läka sig själv, Han säger detta att han känner att detta är FEL, att det ska vara vi och att han vill jobba med sig själv men tillsammans med mig. 
    Han vet ju hur han ska spela mig.
    Jag kämpar på, kommer gå upp och ned. tror ochså att vacklandet är av oro för att klara det praktiskt och ekonomiskt då jag inte har några nära relationer som kan hjälpa mig, de är hanns kontakter i första hand.

Säger som andra också sagt, flytta ut och rå om dig själv - vill han verkligen jobba med sig själv så får han göra det på egen hand. Och bevisa det för dig sen. Att jobba på det här tillsammans är det för sent för - han har redan svikit dig och nu har han panik över att bli lämnad och ska försöka "reparera" skadan. 

Gå inte på det där! Fortsätt berätta för vänner och familj och ta dig därifrån!

• Anonym (L)
    Mammamysen2 skrev 2022-02-01 13:45:57 följande:

Uppdatering:
    Idag skriver jag på hyreskontrakt, igår berättade vi för barnen som tog det någorlunda ok, men återstår att se?.så nu är allt i rullning. Mycket att ta tag i framöver praktiskt men det är det enda rätta. Grämer mig över o ältar lite?.men kommer lägga det bakom mig sinom tid?.han hade inlett ?vänskapsrelationen? sen ett år tillbaks och haft sexuell relation med denna sedan September. Han ångrar sig men herregud, haft lång tid på sig att bryta. Så nu ser jag fram emot ett nytt kapitel i mitt liv. Tack alla:)

Härligt att höra! HEJA dig TS! Starkt av dig att ta dig ur det här destruktiva förhållandet. Du kommer att må så mycket bättre utan den där dödvikten som uppenbarligen bara tänker på sig själv. Kram till dig! 
Svar på tråden Är han otrogen?