• Anonym (Sork)

Är han otrogen?

TS, oavsett om din man är otrogen eller inte så låter det inte på det lilla man läser som ni har någon särskilt fin relation. 

Jag tycker det ofta på FL skriks separera till minsta lilla, men i det här fallet känns det kanske som något att fundera på.

• Anonym (Sork)
    Mammamysen2 skrev 2022-01-18 16:03:39 följande:

Ja, jag anar vartåt det lutar, så jäkla jobbigt bara. Är så inlevd i att våra kontakter är hans, ekonomin är hans som är bärande då jag jobbar deltid pga utmattningssyndrom. Men det ska väl lösa sig tids nog. 

Det har varit kass ett par år och jag har ?tvingat? med honom på familjerådgivning. Har själv lyssnat in honom och gjort vad jag kan till förbättring men han har inte det (enligt mig) detta känns som spiken i kistan faktiskt. 

Jag tog sprutorna och tabletten från väskan och lade även airtagen på annat ställe. Inväntar hans reaktion så får vi se sen. 

Jättetråkigt när man känner att man ensam kämpar för relationen. 

Vad säger han själv? Är han nöjd med tillvaron eller orkar han bara inte anstränga sig för äktenskapet ?

• Anonym (Sork)
    Mammamysen2 skrev 2022-01-18 17:47:24 följande:

Nej han har heller inte varit nöjd, men han ser allt som att det är jag som är fel och ska ändra på mig. vi hade samma värderingar och syn på saker som unga men Inte längre. Han har haft dåligt mående och jag hävdar att han bör göra upp med sin uppväxt som var strulig o lära sig nya sätt att hantera saker i livet. Det kränker honom att jag har denna syn. Efter mitt utmattningssyndrom och sjukskrivning såg jag till att tänka över och ändra mitt sätt åt ett mer positivt håll och det har inte uppskattats, tyvärr. Det är nog så att vi gått åt olika håll länge men är väldigt rädda för uppbrott. och en stor sorg för båda.

Är väldigt ledsen över att han väljer att göra så sårande saker efter så många år ihop.
    Tack för stöd:)

Förstår att det är jobbigt. Det här med att man mår dåligt kan absolut göra att man agerar irrationellt, men att ta sig ur det måste komma från en själv. En vilja för förändring och att bearbeta det. Det verkar tyvärr rätt vanligt att hellre stoppa huvudet i sanden och ta ut sina trauman på sina nära och kära istället. 

Det kan aldrig vara en persons ansvar att upprätthålla en hälsosam relation. Tråkigt att han har den synen. 

Det låter ändå som att du börjat gå en bit i rätt riktning. 
    Att ev separera efter 20 år tillsammans är ju självklart inte lätt för någon. Har du testat meditation? Det hjälpte mig väldigt mycket en tuff period i livet och jag kände verkligen stor skillnad. Även om man var i sorg så kunde man ändå lära sig hantera det. 

Det viktiga är att du fokuserar på att hitta ett sätt att mp bra även utan honom just nu. Gör något roligt för dig själv och ta hand om dig samtidigt som du kan fundera ut om du tror det finns något mer att hämta i denna relationen och landa i något beslut.

• Anonym (Sork)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-20 04:31:25 följande:

Vad är en airtag?

kolla på Apple.se 
    Det är en liten GPS som man kan använda för att hålla reda på sina saker. 

Svar på tråden Är han otrogen?