Någon som har kunskap inom gynekologi? Feber 5 dygn!!!
Frustrerad och lite rädd.
Förra veckan hade jag påtagligt ont i livmodern och ryggen och var ovanlig trött. Så fort jag kom hem från jobbet somnade jag. Ringde gyn som trode jag hade ägglossning eller cysta. Eftersom jag ej hade feber så skulle jag avvakta. Har aldrig haft smärta vid ägglossning men de höll sig 3 dagar och sedan blev det bra.
I torsdags fick jag feber från ingenstans. Enbart feber. Eftersom jag är sjuksköterska och de börjat sprida sig igen med covid där jag jobbar (personal som fått bekräftad covid trots att de haft det tidigare, och jag hade det för 1 år sen) bokade jag tid för provtagning på fredag. På fredagen mådde jag under all kritik mee febervärk och smärta i nacke och huvud.
Lördag mådde jag bättre trots feber. Trots alvdeon låg febern på 38,0
På söndagmorgon började jag må mycket dålig igen, svimfärdig, yr och helt snurrig. Kände diffus spänningskänsla nedre magen och ryggen.
Blev då lite orolig om de hade faktiskt med livmodern/ äggstockarna att göra så jag ringde 1177 som tyckte jag skulle invänta covidsvar och om de var negativt ta kontakt med vårdcentralen dagen efter. Helt förståeligt.
På måndag (idag) har jag fortfarande feber på 38,2 negativt covidsvar och diffus molande känsla nedre delen av magen och ryggen och känner mig andfådd och febersnurrig. Ringer VC men de har fullt så jag får en jourtid på sjukhuset. Åker dit sent på eftermiddagen. Träffade en läkare som var oerhört stressad. Tog snabbt 1 temp på mig och sa ej feber (37,3) innan jag åkte hade jag 38,2. Det ända han märkte var för hög
puls som indikerade att något var fel.
Lämnade blod och urinprov. Båda såg fina ut sa läkaren. Jag frågade om vita, hur de såg ut? (leukocyter) men han sa att de enbart analyserar crp på jourcentralen och inget mer. Han ville mest bli av med mig. Han trode antingen virus och att de satt i magen? Men jag har noll magbesvär. Kraftig influensa hade jag för 3 veckor sedan. Han sa antingen ringer jag vc igen imorrn så de kan ta mer prover eller faktiskt ta ett nytt covidtest då det första kanske togs för tidigt.
Han undrade om jag hade några andra gynekologiska besvär som han behövde veta ifall han skulle ringa gyn men han tyckte att allt kändes mjukt och fint från hans bedömning och att de verkade ej vara något för gyn. Jag skulle säga vita flytningar men bara blev trött på hans sätt att vara så tackade för mig och gick.
Självklart blev jag snurrig av tanken att jag möjligtvis hade covid. Ringde min chef och bollade och hon tyckte jag skulle ta ett nytt test för att utesluta. Så bokade tid igen imorrn. Men väl hemma har jag mer diffus molande känsla och spänning i nedre magparti och rygg..... Oerhört jobbigt att känna att de kanske är något men att jag måste ha kraftigt ont för att få en gynbedömningen. Sist nekade mig för jag ej hade feber men kraftiga smärtor men nu nekas jag för jag för lindrig smärta trots 5 dygn med feber.
Hade varit mkt lättare bara om jag hade lite snor, förkylning, hosta, halsont. Något!! Men inga förkylningsytom utan bara feber och påverkad utav febern. Brukar aldrig ha feber när jag är sjuk. Kanske 1 dag. När jag hade covid hade jag lätt feber ett dygn.
Någon med liknande erfarenhet? Jag må vara sjuksköterska men har noll kompetens inom gyn utan jobbar med äldrevård.
Tacksam för återkoppling.