Jsh12 skrev 2022-02-09 13:45:33 följande:
Vill bara uppdatera hur det i detta fall slutade.
Igår var jag på ultraljud och de kunde se ett foster som dubblerat i storlek men ingen hjärtaktivitet. De bedömde baserat på storlek att jag var i 6+4. Enligt första dagen sista mens borde det vara vecka 9. De bokade in ett nytt ultraljud för nästa vecka och sa att man då ska se hjärtslag vid normal graviditet. Under undersökningen var de två, en student och de *ursäkta detaljer* grävde och peta och det började göra ont. Höll på i säkert 20-30 minuter med deras instrument och sen vul. På vägen hem kände jag att det började göra ont. Senare på kvällen gjorde det skapligt ont men fortfarande överkomligt. Men jag började blöda, rött blod, inte mycket. Så, där började missfallet helt enkelt. Under natten var allt helt okej. Sen idag förmiddags satte det fart helt enkelt men utan någon nämnvärd smärta.
Troligen var det ju där det hade slutat hur jag än gjort. Men självklart blir man lite misstänksam över den långdragna och hyffsat smärtsamma undersökningen. Tror dock inte att ett missfall kan framkallas på så sätt. Då hade inte abortpiller eller skrapning behövts i de fall de används. Men hur som helst så är denna långa historia över och jag hoppas det kan vara till hjälp för någon i framtiden som söker i diverse forum.
I det här fallet tänker jag att man kan dra slutsatsen att det inte alltid måste vara utomkvedshavandeskap även om precis allt stämmer in och läkarna misstänker det. Men man ska absolut stå på sig och vara på sin vakt om man misstänker det.
Sen betyder inte ett mindre fall i hcg att det är kört, mitt dubblerades ju och även fostret i storlek efter det. Men i mitt fall höll det inte. Önskar er alla lycka till som går igenom liknande![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Jag beklagar missfallet, ts. All heder åt dig att du orkar uppdatera här så att det kanske kan hjälpa andra. Ta hand om dig!