Laktrisens skrev 2022-04-09 12:07:42 följande:
Ja verkligen! vi gjorde en utredning för jag blev inte gravid på ett år o enligt prover som togs hade jag ingen ägglossning, samt fick aldrig utslag på äl test eller kände av ägglossning, inga flytningar etc.
trodde verkligen jag hade ägglossning eftersom min mens inte strular, den har alltid kommit väldigt regelbundet men troligtvis är de ju äl som uteblir ändå för jag aldrig blev gravid. Ja precis, de kostar 1500 kr har jag för mig för en behandling och ultraljud. Får ni med betala? tredje kuren är ju jättebra att lyckas på, skönt att det fungerade för er!
När ska du börja med letrozol? Har du försökt länge med syskon?
jag längtar så tills vi kör igång med kuren i maj, o hoppas att de ska gå fort, men tror att de kommer ha längre tid o flera kurer denna gången, känner de på mig. Hur går dina tankar o känslor inför letrozol behandlingen? mådde du dåligt av tabletterna sist? Funderade på hur jag mådde men minns knappt..
kul följas!
okej jag fattar! måste varit jobbigt att ha regelbunden mens och sen långt efteråt få veta att du knappt ha haft ägglossning, lite snopet :(
ja vi får också betala, betalade 2100 kr för första läkarbesöket, där det ingick vaginal undersökning, utskrivning av alla mediciner och blodprov där de kollade prolatrin och tsh. Har inte fått veta något om blodproverna så antar att de var bra..
men sen kommer vi få betala 2500 kr för varje stimulering/cykel. och då ingår det så många ultraljud man behöver. så man kommer ju fort upp i en del pengar om det drar ut på tiden :/ men det är det såklart värt!
vi har inte försökt alls, då jag fortfarande inte fått tillbaka min mens. vi har inte riktigt bestämt datumet för när jag ska börja med provera men börjar ju bli dags att bestämma snart :D vilket datum har du läkarbesöket i maj?
hm det känns ändå helt okej faktiskt, jag tycker inte att jag reagerade alls egentligen på tabletterna av vad jag kommer ihåg.. men har säkert glömt något haha! hur känner du? :) vet ju att många tycker provera är väldigt jobbigt..