Är det dags att skiljas?
Förvirrad.
Par sedan 20 år tillbaka. 35 år. Gifta. Stort hus. 3 barn.
Mycket svartsjuka från hans sida vilket resulterat i att jag stundtals mått dåligt. Men jag har vant mig.
I snart 3 år har jag gått i tankarna på separation. Men inte vågat. Då jag inte varit säker.
Nu mår jag riktigt dåligt i förhållandet och kan inte riktigt sätta fingret på varför.
Gått ner i vikt. Sömnproblem. Ingen lust till saker. Koncentrationssvårigheter. Irritation. Osv.
Det går ut över barnen. Vi bråkar en del.
Hade detta varit ett gemensamt beslut hade jag inte tvekat. Men han vill inte skiljas.
Tidigt i vårt förhållande ville jag avsluta det, han tog det bra först sen kom hoten att han skulle ta livet av sig. Kanske är det detta som skrämmer mig.
Jag vet varken ut eller in längre. Det är inte hållbart.
Han har sagt att han ångrar hur han varit och inte ska vara sån längre men det går inte att ändra sig bara så. Hans tendenser kommer alltid sitta i tror jag. Vill jag fortsätta eller inte.....? Hur vet man det? Ska vi provseparera?
Tänder inte på honom, tänder mer på att det är skönt. Blir inte upphetsad Av att kyssa honom. Blir aldrig sugen på att ha sex med honom.
Aldrig funnits otrohet eller nåt i bilden heller. Vad är fel? Vi träffades unga, 15 år. Jag vill faktiskt testa att vara med någon annan för att jag tror inte han är min stora kärlek. Är jag dum som känner så?
Snälla snälla snälla kom med råd innan jag drunknar i Mina tårar.