• Kiiwii

BIM Februari 2022

Ellobi skrev 2022-02-02 21:28:59 följande:

Grodan90 och Miisery: Tack för all pepp men tyvärr så blev det en superkort cykel den här gången. Ingen tvekan nu längre.

Stort lycka till ni andra nu i februari ??. 

Så trist :( 

Lycka till framöver <3
  • Kiiwii
    My871 skrev 2022-02-02 22:32:12 följande:
    Jag brukar ha svårt för att hålla mig med testandet, men vi får se. Jag har 22 stickor, 2 testa tidigt och 2 digitala hemma så möjligheten finns att jag testar till helgen iaf. strongt av dig om du kan hålla dig till BIM ;) 
    så Skönt att man har massvis att göra på jobbet nu och med renovering här hemma, så man hinner knappt tänka eller känna efter :) 
    Ja vi får väl se, finns helt klart en risk att jag också vill testa till helgen, haha. Man är hopplös. Men jag ska verkligen försöka låta bli. Önskar vi också hade en massa att göra, men nu är vi hemma i covid så väldigt lite jobbande eller nånting för min del vilket gör att tiden går rätt sakta, haha. 
  • Kiiwii

Håller tummarna att ni får plus trots att ni tycker det ser mörkt ut just nu. Att det ska vara så svårt att bli gravid ibland? Jag har fortfarande en positiv känsla kvar, men det betyder ju inte att man är gravid tyvärr. ÄL+8 idag. Gå tiden, gååååååå :)

• Kiiwii
    Sockerbulle1 skrev 2022-02-03 09:55:28 följande:

Lyckas inte citera heller. 

svar till kiiwii: jag är också på ÄL+8. Är illamående idag, vet inte om det är på riktigt eller ett symtom jag letat efter ;) när tänker du testa? Har du några fler symtom? Jag ska verkligen försöka hålla mig från att testa denna gång. Plussade inte förrän på BIM+3 senast. 

Illamående låter ju lovande :) Så spännande att följa er alla.

Nää, jag har inga symtom direkt. Kan ha känt av lite värk långt nere i magen några gånger men det är så svagt och det är nog inte första gången jag känner det, är nog rätt vanligt för mig att känna så ibland före BIM.

Har sedan ÄL haft jätteont i bröstvårtorna och det får jag ibland efter ÄL. Skillnaden den här gången är att det onda är värre och fortfarande sitter i, så en rejäl ÄL har jag nog haft iaf ;). 

Jag har aldrig haft tydliga symtom före BIM tidigare graviditeter. Aldrig förut heller testat före BIM utan typ en vecka efter och då har det ju förstås varit superpositivt.

Den här omgången bebisverkstad är jag mer besatt och nyfiken, haha ;) Kommer eventuellt testa till helgen på ÄL+10-11... har 12 dagars lutealfas så är på BIM-4 idag men tror inte jag skulle få nåt positivt test på BIM-4 som många andra kan få i och med att jag har kortare tid mellan ÄL och mens och det bara är 8 dagar efter ÄL. 

Helgerna brukar ju gå snabbt, imorgon redan fredag. Snart är vi på BIM :)

• Kiiwii
    Trisset skrev 2022-02-03 13:30:58 följande:

Är på äl+7 idag och har mått så illa hela dagen.
    Har behövt gå iväg flera gånger på jobbet för att det känns som jag ska spy.

Är det någon som fått gravidillamående såhär tidigt? :/
    Hoppas ju så mycket men kan lika gärna vara sonen som dragit hem magsjuka från förskolan. 

Jobbigt med illamående men spännande om det nu beror på bebis :D

Jag har aldrig mått illa, varit gravid tre gånger? Att vissa kan slippa undan det och andra blir inlagda på sjukhus för det?konstigt. 

Hoppas verkligen inte det är magsjuka :)
  • Kiiwii
    Butembobaby skrev 2022-02-04 08:35:44 följande:

God morgon gänget! Hur mår ni idag? Glad

Jag går in i ÄL+5 idag. 

Har ont i brösten, ont i nedre delen av livmodern, Acne, flytningar, Humörsvängningar och lätt förvirring Drömmer

Är fortfarande på gott humör och kom idag att tänka på hur nedstämd jag var förra fredagen precis innan jag fick positivt på äl stickorna. Ojojoj vad det skiljer på humöret i olika delar av cykeln! 

Någon som känner igen sig? 

ÄL+9 här och nu börjar det närma sig BIM. Nu har mina onda bröstvårtor börjat ge med sig, har inte lika ont. Har haft  mkt mer ont och längre tid än vad jag brukar den här gången så jag hoppas det berodde på en super-ägglossning ;) Nu önskar jag att jag kunde få känna lite andra symtom som du känner exempelvis, men jag har aldrig känt symtom före BIM så tror inte det kommer ske.

Jodu, humöret växlar under cykeln helt klart, haha. Jag har dock fått så mkt mindre pms-humör sedan jag började äta Efamol. Innan dess blev jag typ deprimerad och så trött en vecka före BIM jämt. Skönt att slippa det faktiskt. Känner mig pigg och glad. Det är ju fredag också :D
  • Kiiwii
    Sockerbulle1 skrev 2022-02-04 10:38:11 följande:
    ÄL+9 även för mig idag. Illamåendet har tilltagit, vet dock ej om det är framkallad Inbillning eller tyder på något. Kan det vara på grund av hunger? Har aldrig känt ömma bröst, dock känns de mer fylliga vilket såklart är trevligt. ;) Dock har mitt humör varit väldigt mycket upp och ned. Känner mig allmänt nedstämd och negativ. Ska bli skönt med helg och vila. Planerar att vänta med test till efter BIM. Blir bara så besviken. 
    Ooooh spännande, illamående är ju ett lovande symtom, hoppas det beror på hcg och inget annat :) Mina bröst känns också mer fylliga nu, men det kanske som brukar inför mens? Har lite dålig koll?

Klokt att vänta med att testa, jag ska verkligen försöka göra detsamma. Har tidigare gånger aldrig varit såhär nyfiken och velat testa tidigt. Har tidigare graviditeter misstänkt graviditet 1-1,5 vecka efter BIM innan jag tillsist testat. Liksom gått och tänkt att mensen dyker nog upp snart? haha. Ganska mkt mer chill än nu ;)
  • Kiiwii
    Miisery skrev 2022-02-04 11:53:16 följande:

Hej alla Hjärta
    Här har vi BIM imorgon. Ska ta ett clearblue då!
    Testade ett rfsu testa tidigt igår och tror minsann där var två streck Tungan ute men med tanke på hur det blev sist tänker jag inte hoppas för mycket.

När det gäller symptom så har det inte varit särskilt mycket förrän häromdagen, då började jag få ont i brösten. Inget ovanligt innan mens heller. 
    Förutom det hade jag hugg i magen förra lördagen och grym huvudvärk i tisdes. 

Hoppas ni har det bra! 

Men gud så spännande :D Hoppas det blir ett solklart + imorgon då. 
  • Kiiwii
    Loppster skrev 2022-02-04 19:49:25 följande:

så Spännande att läsa om alla er som passerat äl och era symtom. Hoppas på plus för er Hjärta

min uvi har fortsatt hela veckan men inte blivit sämre. Men jag kämpar på med alla huskurer och hoppas det ger med sig. Men  min Ägglossning är äntligen här. aldrig varit så glad för det innan. Haha har varit så frustrerade efter missfallet att inte veta när den skulle komma. Så att ha sex samtidigt som man uvi är väl inget att rekommendera men så får det bli nu. I förrgår hade jag ägglossningsekret Men negativt ägglossningstest. idag har det varit vattniga Flytningar och ägglossningstestet var nästan lika starkt som kontrollstrecket så skulle gissa på ägglossning imorgon. Har även lite molvärk. 

Inte optimalt med uvi och sex kanske?Vad gör man inte för att bli gravid hahaha ;) Känslan av hopp ändå som infinner sig vid ÄL den är härlig, en ny chans liksom :)
  • Kiiwii

Jag tog också ett test imorse, kunde inte låta bli, ÄL+10. Inte positivt, buuuuhuuu?. Kan ju bli positivt senare så lägger mig inte ner och gråter än, haha. Men försöker ställa in mig på mens om några dagar och nya tag sedan. 

Vi har covid allihopa också så trötta och ynkliga är vi här hemma, och så less på att klättra på väggarna Tungan ute

Svar på tråden BIM Februari 2022