• Miisery

BIM Februari 2022

MariaNathalie skrev 2022-02-02 07:14:03 följande:

äl+11 idag 
    jag har känt att det är på kvällen jag känner som mest. Trötthet, uppsvälld, ont i ryggslutet och i ljumsken. igår lite lätt halsbränna. Thats it. Kan ju lika gärna vara helt normalt och ingen graviditet . Jag hade en temp dipp som va rejäl äl+7 Från 37.2 - 36.5 sen steg tempen till 37.5 dagen efter. Kan ev vart en implantations dipp 
    håller tummarna för det. Men nu då borde väll hormonet öka?

Önskar jag hade såna avvikande symptom ;p
    Hade hugg i magen i lördeskväll, riktigt ont faktiskt men annars inget utöver det vanliga. Min temp har legat stadigt på 36,6 nu...
    Låter ju ändå som något hänt hos dig? :) och läst en del inlägg här om temperatur - dippen.
    Håller tummarna såklart :) 
  • Miisery

Vet att man inte ska göra såhär mot sig själv, men testade med äl-test för " skojs skull " eftersom jag inte har något testa tidigt gravtest. Testet är nästan mer positivt nu än när jag hade äl ^^
    Hört att de kan ge utslag på grav också?
    Men ska såklart inte ta det förgivet.. Testar på lördag (bim) med riktigt :) 
  • Miisery
    Ellobi skrev 2022-02-02 16:07:02 följande:

Har tre dagar kvar till BIM men efter lite mys med mannen (som kom hem idag efter jobbvecka på bortaplanHjärta), så kom det lite rosa på pappret efteråt. Vet inte om mensen är på g för tidigt eller vad det är. Får se om det kör gång på riktigt ikväll... Blev lite deppig .

Men du kanske bara var lite "skör" eller något? {#emotions_dlg.flower}
    Håller tummarna på att den håller sig borta!
  • Miisery
    Ellobi skrev 2022-02-02 21:28:59 följande:

Grodan90 och Miisery: Tack för all pepp men tyvärr så blev det en superkort cykel den här gången. Ingen tvekan nu längre.

Stort lycka till ni andra nu i februari ??. 

Kram, lycka till nästa månad Hjärta
  • Miisery

Hej alla Hjärta
    Här har vi BIM imorgon. Ska ta ett clearblue då!
    Testade ett rfsu testa tidigt igår och tror minsann där var två streck Tungan ute men med tanke på hur det blev sist tänker jag inte hoppas för mycket.

När det gäller symptom så har det inte varit särskilt mycket förrän häromdagen, då började jag få ont i brösten. Inget ovanligt innan mens heller. 
    Förutom det hade jag hugg i magen förra lördagen och grym huvudvärk i tisdes. 

Hoppas ni har det bra! 

• Miisery
    Loppster skrev 2022-02-04 19:49:25 följande:

så Spännande att läsa om alla er som passerat äl och era symtom. Hoppas på plus för er Hjärta

min uvi har fortsatt hela veckan men inte blivit sämre. Men jag kämpar på med alla huskurer och hoppas det ger med sig. Men  min Ägglossning är äntligen här. aldrig varit så glad för det innan. Haha har varit så frustrerade efter missfallet att inte veta när den skulle komma. Så att ha sex samtidigt som man uvi är väl inget att rekommendera men så får det bli nu. I förrgår hade jag ägglossningsekret Men negativt ägglossningstest. idag har det varit vattniga Flytningar och ägglossningstestet var nästan lika starkt som kontrollstrecket så skulle gissa på ägglossning imorgon. Har även lite molvärk. 

Först och främst Yay! För ägglossning. Håller tummarna såå hårt! :)
    Och glöm inte vara rädd om dig, även om läkarbesök inte är det roligaste så gå dit om uvi inte ger med sig! <3

Stort lycka till nu! 
  • Miisery
    evelinagra1 skrev 2022-02-05 09:00:18 följande:

Är det någon som vet om tempen behöver ligga högt över coverline eller räcker det med lite för att man ska kunna vara gravid?

Behöver nog inte höjas särskilt mycket. Den kanske ökar mer efterhand isf, inte så tidigt menar jag. Så lås dig inte fast vid tempen. 
  • Miisery
    evelinagra1 skrev 2022-02-05 09:18:44 följande:
    Såhär ser den ut nu, håller tummarna att den inte sjunker imorgon! Borde ha BIM då, hur har det gått för dig? Tagit något test idag?
    Min temp har nästan legat stadigt på 36.6 sen äl. Så jag tror nästan det sett ut så som det gjort för dig. Jag har rätt låg temp i vanliga fall men typ 36.3-36.4

Jo jag tog test imorse Oskyldig
    Vågar knappt skriva det men det var ett PlusHjärta
    Hoppas bara det vill stanna kvar också! 
  • Miisery
    Kiiwii skrev 2022-02-05 13:24:14 följande:
    Åååååh, stort grattis Solig Bästa känslan. 
    Tack. Känns spännande Hjärta
  • Miisery
    evelinagra1 skrev 2022-02-05 13:34:42 följande:

Miisery: stort stort grattis! Har du haft några symtom? 

Tack :)

Nej inte direkt.. Hade ju hugg i magen förra lördagen sedan började jag få ont i brösten på typ BIM - 3 eller något. Hungrig möjligtvis, särskilt på morgonen.
    Varit sugen på tomat mycket :)

• Miisery
    evelinagra1 skrev 2022-02-05 18:21:04 följande:

Miisery : ja okej! hur många dagar efter äl fick du plus? 

Testade svagt plus på bim-3 men måste säga att rfsu testa tidigt inte är lika bra. På bim tog jag både rfsu testa tidigt och clearblue där man får svar på 1 min. Rfsu var fortfarande ganska svagt och tog lång tid att synas medans clearblue visade typ direkt och tydligt.

Jag hade inte lagt för mkt vikt vid rfsu testa tidigt om det känns negativt för någon innan bim. 
  • Miisery
    Butembobaby skrev 2022-02-08 12:44:31 följande:

Nu är min tempkurva antagligen inte helt rättvisande då jag har svårt att få till tempningen pga. Att min dotter sover så oregelbundet, men postar den här endå Glad

Funderar på om det är en implantation dip jag ser idag? Har haft ordentligt med kramper nu under eftermiddagen så skulle kunna stämma. 

Ni kan bortse från det höga värdet precis innan ÄL eftersom jag hade druckit alkohol kvällen innan. 

Håller tummarna super hårt! Hjärta
  • Miisery
    Loppster skrev 2022-02-08 15:36:54 följande:

Kan inte citera igen. 
    Butembobaby: 
    nära bim nu då, spännande. 

alltså jag vet inte riktigt. jag har lite ont i brösten, lite molvärk och flytningar.  Dock så kom min uvi tillbaka igen så idag börjar jag på antibiotika. jag var väldigt tydlig när de skrev ut det till mig att vi försöker få barn och att jag ev kanske kan vara väldigt tidigt gravid så det jag fick utskrivet ska man kunna äta när man är gravid men jag blir lite lojjig ändå. Kanske bättre att få plus nästa månad när jag mår bättre? 

Vilken envis uvi :( Förstår att det måste vara jobbigt..
    Om de gett dig en antibiotika som inte ska vara farlig så försök tänka så. Men jag förstår din oro helt klart.
    Jag hoppas att du mår bättre snart, att antibiotikan hjälper och att det kanske ändå gömmer sig ett superstarkt frö där inne som kämpat emot din envisa uvi Hjärta
  • Miisery
    Sophiee92 skrev 2022-02-14 15:06:11 följande:
    Okej :) samma som jag testade med då. Ja juste har också hört något om det men aldrig provat med ÄL-stickor förutom omkring ÄL. Vad jag förstått dock så kan ÄL-stickor tyvärr ge ett svagt utslag hela cykeln i princip, men vet för lite om detta för att säga något säkert. Låter hur som helst inte negativt att du fick ett streck på dom :) har som sagt också hört samma som du.

Jag "lekte" med mina ältest som jag hade kvar veckan innan BIM. De följde samma mönster som fram till ägglossning, svagt,starkare och starkast.  Ältestet som jag tog någon dag innan BIM var starkare då än vid ägglossning Drömmer

Testade sedan positivt dagen efter.

Hoppas på många fler plus Hjärta

• Miisery
    Loppster skrev 2022-02-19 12:36:08 följande:

Hej. Jag har inte skrivit nu på ett tag. Musten och peppen har gått lite ur mig. Avslutade min kur för uvi förra söndagen och kände mig bättre. Sen gick det två dagar och så kom det tillbaka. Så igår var jag på vårdcentralen igen och de misstänker att jag fått in bakterier även i slidan så nu har jag antibiotika igen som man tar i sprutor. känns som det varit lite mycket med missfall, uvi och nu detta så just nu känner jag bara för att ta en liten paus i bebisverkstaden tills min kropp känns okej igen.

iallafall så har jag bim idag eller imorgon. Inga tecken på varken graviditet eller mens förutom lite ömt på yttersidan av brösten. Tänker att jag inte testar mig förens jag gått någon dag över.  Blir det inget denna månaden så tror jag vi hoppar över nästa månad för lite återhämtning. 

hoppas det går bra för er andra Hjärta

Krya på dig Hjärta Hoppas allt går bra!
  • Miisery
    Loppster skrev 2022-02-19 14:06:43 följande:
     TackHjärta
    hur går det för dig? Hur mår du? 

Ärligt? Jag mår skit haha. Känns som jag har magsjuka. Jag gissar att det är vanligt och illamåendet gör sig påmind hela tiden. Går knappt äta!
    Extremt trött och mitt psyke har även gått lite upp och ner. Försöker tänka att allt detta händer av en anledning men svårt att glädjas när man mår så kasst Oskyldig

Svar på tråden BIM Februari 2022