• Loppster

BIM Februari 2022

kiiwii: åh vad synd. Hoppades på erHjärta Det blir er tur nästa månad. 

• Loppster
    Butembobaby skrev 2022-02-07 19:49:16 följande:

Så spännande nu! 
    Har haft en hel del illamående och molvärk idag, och nu på eftermiddagen hände något oväntat; 
    Jag började läcka lite bröstmjölkDrömmer

Detta har aldrig hänt mig tidigare förutom när jag var gravid sist samt när jag ammade min dotter. 

Har inte ammat på över ett år, så detta känns hoppfullt :) 
    Är det någon som haft samma? 

jag läckte bröstmjölk när jag var gravid. Tror det var några dagar innan jag plussade Och även så jag började misstänka att jag var gravid. Det var inte så mycket men typ intorkad mjölk på båda bröstvårtorna. 

när har du Bim? låter ju väldigt lovande Hjärta

• Loppster

Kan inte citera igen. 
    Butembobaby: 
    nära bim nu då, spännande. 

alltså jag vet inte riktigt. jag har lite ont i brösten, lite molvärk och flytningar.  Dock så kom min uvi tillbaka igen så idag börjar jag på antibiotika. jag var väldigt tydlig när de skrev ut det till mig att vi försöker få barn och att jag ev kanske kan vara väldigt tidigt gravid så det jag fick utskrivet ska man kunna äta när man är gravid men jag blir lite lojjig ändå. Kanske bättre att få plus nästa månad när jag mår bättre? 

• Loppster
    Miisery skrev 2022-02-09 09:55:26 följande:
    Vilken envis uvi :( Förstår att det måste vara jobbigt..
    Om de gett dig en antibiotika som inte ska vara farlig så försök tänka så. Men jag förstår din oro helt klart.
    Jag hoppas att du mår bättre snart, att antibiotikan hjälper och att det kanske ändå gömmer sig ett superstarkt frö där inne som kämpat emot din envisa uvi Hjärta
    Tack Miisery Hjärta
  • Loppster

Äl+5 nu men känner typ ingenting. Lite ont i bröstvårtorna och väldigt lätt irriterad men annars inget. Förra graviditeten kände jag väldigt mycket symtom ( som jag då trodde var för att jag skulle ha mens) men har bim nästa lördag så kan ju ändra sig. 

känner knappt av min uvi nu efter 2 dagar med antibiotika, så skönt 

• Loppster

Ni som har lite mer koll på Att mäta sin temp. Om man har en inplantationdipp, när efter äl händer det? 

jag har normal temp på 36,9 men efter äl brukar den ligga på 37,1-37,2 igår hade jag 36,7 men idag är den tillbaka på 37,2 igen. jag tror är jag är på äl+5 idag men äl Kan ha varit tidigare. 

brukar man få så? eller kan det vara en inplantationsdipp eller är det för tidigt? 

• Loppster

Nägon mer som har halsbränna? Hade det min förra graviditet men nu äter jag ju antibiotika så tänker att det kan vara dem med. Är på äl+7 

övriga symtom: flytningar, lite öm i brösten och molvärk som kommer ibland. 

• Loppster
    Butembobaby skrev 2022-02-12 22:19:57 följande:

Stort grattis till alla pluss !

Jag hänger kvar i tråden trots att jag antagligen fått min mens. Tänker testa en sista gång på måndag, och är det negativt då så hoppar jag över till marstråden. 

Nu kommer kanske lite TMIDrömmer

Jag fick ju spottings på förmiddagen i torsdags (ÄL+11)som sedan blev till en mer menslikmande blödning. På torsdagen var det så pass lite flöde att det knappt syntes i bindan, men rejält rött när jag torkade mig. 

Igår hade jag lite mer flöde och hade inte klarat dagen utan binda. Även en del "klumpar". Jämfört med min normala mens var det dock mindre blödning än vanligt då andra dagen brukar vara niagarafallen. Brukar gå åt kanske 4-5 bindor. Igår räckte 2. 

Idag har jag knappt blött alls? Har mått illa, har fortfarande ont i  brösten men tempen är låg...

Tycker det är knepigt, för jag tycker jag har blött mer än vad jag läser att implantations blödning ska vara. Samtidigt så var det betydligt mindre mängd och kortare än vad mensen brukar vara för mig. Dessutom kom "mensen" typ 4 dagar tidigare än räknat... 

Nu var det slut rantat för mig, men behövde skriva av mig för jag känner att jag blir galen på min kropp denna månad. 

Vet att vissa kan få en blödning när de ska ha mens trots att de är gravida. eller kan mensen bli annorlunda pga ditt missfall för några veckor sen kanske? Har du testat dig något nu i helgen Eller väntar du? Hoppas det inte är mens Hjärta

• Loppster

Botembobaby: åh vad glad jag blir av att läsa detta. Hoppas hoppas hoppas det är något Hjärta

Jag är på äl+9 idag. har haft halsbränna några dagar, molvärk ibland och brösten kliar lite. Men annars inget. Väldigt lite symtom jämfört när jag var gravid så har en känsla av att det inte blev något denna månaden. 

• Loppster
    Klarmulken skrev 2022-02-15 10:09:13 följande:

Blev chockad i morse. Har BIM på torsdag och tog spontant ett test i morse. Har knappt haft några symptom alls vilket gjort att jag verkligen inte trott att jag är gravid. Hade en miiiiniblödning i förrgår också. Är på semester så testade mest för att få svart på vitt att jag kan dricka vin ;) tog ett vanligt RFSU och fort som sjutton uppenbarade sig TVÅ streck. Chock! Det är inte superstarkt men rimligt för BIM-2 (vet att det syns dåligt på bilden) så håller alla tummar att detta blir bra <3  

Jag ser två streck! stort grattis Hjärta
  • Loppster

Kan som vanligt inte citera dig Botembobaby: 

tack för peppen. vi var ute på Restaurang igår, beställde in alkoholfritt för säkerhetsskull. Kändes så konstigt. Haha. har faktiskt mått lite illa under hela förmiddagen, inte så jag vill gå och kräka utan mer lite underliggande. Men jag känner nog efter väldigt mycket med. Annars inga nya symtom. 

så spännande för dig nu. Det har inte kommit mer blod eller? Hur mår du annars? Hjärta

• Loppster

Hej. Jag har inte skrivit nu på ett tag. Musten och peppen har gått lite ur mig. Avslutade min kur för uvi förra söndagen och kände mig bättre. Sen gick det två dagar och så kom det tillbaka. Så igår var jag på vårdcentralen igen och de misstänker att jag fått in bakterier även i slidan så nu har jag antibiotika igen som man tar i sprutor. känns som det varit lite mycket med missfall, uvi och nu detta så just nu känner jag bara för att ta en liten paus i bebisverkstaden tills min kropp känns okej igen.

iallafall så har jag bim idag eller imorgon. Inga tecken på varken graviditet eller mens förutom lite ömt på yttersidan av brösten. Tänker att jag inte testar mig förens jag gått någon dag över.  Blir det inget denna månaden så tror jag vi hoppar över nästa månad för lite återhämtning. 

hoppas det går bra för er andra Hjärta

• Loppster
    Miisery skrev 2022-02-19 14:04:16 följande:
    Krya på dig Hjärta Hoppas allt går bra!
     TackHjärta
    hur går det för dig? Hur mår du? 
  • Loppster

Svar till kvinna1989: tack, låter ju ändå lovande att dina symtom var så :) 

• Loppster
    Miisery skrev 2022-02-19 14:17:15 följande:

Ärligt? Jag mår skit haha. Känns som jag har magsjuka. Jag gissar att det är vanligt och illamåendet gör sig påmind hela tiden. Går knappt äta!
    Extremt trött och mitt psyke har även gått lite upp och ner. Försöker tänka att allt detta händer av en anledning men svårt att glädjas när man mår så kasst Oskyldig

Haha ja det är tur att illamåendet leder till något bra i slutändan Hjärta  hoppas Du mår lite bättre snart. 
Svar på tråden BIM Februari 2022