• Kvinna1989

BIM Februari 2022

Grodan90 skrev 2022-02-25 07:46:40 följande:

Gjorde ett predictor early test imorse och fick upp detta?! Jag har aldrig använt mig av dom testen innan så vet inte hur pålitliga dom är men ett positivt test borde ju ändå vara positivt? 

Jag skulle nog våga säga grattis! :)
    Du kan ju ta ett digitalt test nu.
  • Kvinna1989
    Grodan90 skrev 2022-02-25 08:22:49 följande:
    Tack, är så chockad. ska köpa digitalt sen, lättare att förstå när man får en ?gravid? text framför sig haha!
    Är de första?

Jag fick ännu svagare streck första gången (har en bebis på 5 månader så ganska nyligen) och efter de köpte jag graviditetstest för över 500 kr för jag "ville vara säker" men de räcker med ett digitalt haha :D

Jag har BIM imorgon. Denna gången har jag inte testat innan och har inte ens test hemma. Tror faktiskt inte jag köper något heller idag, (eller?!) Haha. Ska försöka vänta tills imorgon bara. :)
  • Kvinna1989
    Grodan90 skrev 2022-02-25 13:10:23 följande:
    Nej det är tredje men har aldrig plussat innan bim tidigare och brukar använda digitala test så man får ett tydligt svar hahaTungan ute jag gick och köpte ett digitalt test och det visade ?gravid?! Jag håller tummarna för dig att du också får ett plus! Vad kul med tätt mellan barnen, min yngsta är 10 månader :)
    Åå grattis igen!! :) 

Sist plussade jag inte ordentligt förän BIM +2 , testa tidigt funkade inte sist för mig. Eller ja, jag såg svaga sträck men ingen annan såg , så antar att dom egentligen inte fanns haha :').

Ja de skulle vara kul med barn tät. (Många är förskräckta haha) men jag tycker det skulle vara så kul. Men återstår att se imorgon då. Mensen brukar komma under natten när den kommer, så märker väll på morgonen. Har den inte kommit då så åker jag och köper ett test. :) 
  • Kvinna1989
    Grodan90 skrev 2022-02-25 13:43:01 följande:
    Ja jag tycker också det är lurigt med streck, man vet liksom inte om man ser i syne eller om det är tillräckligt starka. Litar mer på en text haha!!

ja jag tror också det kan vara väldigt mysigt med tätt mellan barnen :) Jag håller verkligen tummarna för dig! Du får uppdatera här sen! Har du några symtom?
    Ja eller hur :)

Jag ska uppdatera :)

Har inga direkt symtom förutom jätte konstig "mens värk" som kommer och går . Håller i sig kanske 5-10 min , sen försvinner den i timmar, kommer tillbaka osv. Inte så ont att de behövs värktablett mest konstig/störande värk. 

Sist jag plussade hade jag verkligen noll symtom, förutom en stark känsla att jag var gravid och konstiga drömmar.
    Normalt innan mens brukar jag ha massor av symtom. 
  • Kvinna1989
    Grodan90 skrev 2022-02-25 14:24:05 följande:
    Okej spännande! Ska hålla tummarna för dig imorgon :D
    Tack! :)

Haha nu funderar jag fram och tillbaka om jag ska chansa och köpa ett test och testa ikväll. Hur kan de vara så svårt att vänta 1 dag liksom :'D
    Men mensen kan ju fortfarande dyka upp, de är jag ju medveten om såklart. 
  • Kvinna1989
    Grodan90 skrev 2022-02-25 15:36:21 följande:
    Mina tidigare graviditeter har jag aldrig plussat innan bim så det är inte kört! Håller tummarna!
    Inte jag heller, så kört är de inte! :)
  • Kvinna1989

Oj fy tusan vad ont jag fick nu och de går inte över! Har nog aldrig haft sånhär kraftig värk innan mensen förut. Sitter långt ner i magen men speciellt ryggen.  Brukar normalt ha ont först dag 1 eller 2 på mensen, men allt är ju möjligt.

• Kvinna1989

Det slutade med att jag bad min sambo köpa test ikväll. Jag sa att jag ville ha 1 digitalt och ett testa tidigt. Digitala var tydligen sluten och han kom hem med ett rfsu vanligt test :/ (haha män alltså). 
    Aja, jag tog ett vanligt rfsu med kvälls urin och hade hållt mig 3 timmar, de var negativt. Men jag gillar inte rfsu, för förra året visade alla test (till å med digitalt) positivt förutom rfsu.

Men ja, BIM imorgon så vi får se. Kommer inte mensen får jag väll åka själv och köpa ett digitalt, tror inte på att dom är slut (tror inte han hittade bara :D)

• Kvinna1989
    Fyrklöverns skrev 2022-02-25 22:02:48 följande:
    Hahahaha så roligt! Ja alltså män xD 
    Nä rfsu känns inte superpålitliga så om inte mensen kommer så ta ett annat märke :)
    Sist som sagt plussade jag på digitalt och apotekets egna (och var en normal graviditet) men rfsu testen var heeelt blanka för mig då, både på bim och bim+2 , fick inte ens svagt sträck på dom.

Men ja kommer inte mensen imorgon så köper jag ett digitalt :)
  • Kvinna1989
    Stinajohannas skrev 2022-02-25 23:22:04 följande:

Kvinna1989- hahaha män är så roliga , man måste fan skicka bild för dom ska hitta saker Tungan ute jag har valt att bara köra på cb digitala nu , känns som flera tycker  att RFSU visar fel?? men håller mina tummar för dig imorgon . Och jag ska försöka hålla ut tills sön eller mån  om ej tant röd säger hej .. (känns som år ) haha 

Haha jaa eller hur. Men att han kom hem med ett graviditetstest och inte ÄL test är ju en bra början :D

Men ja digitala är bäst tycker jag:) tack!

Håller tummarna för dig med! :)
  • Kvinna1989

Ingen mens än. Och BIM idag.
    Tog RFSU testet som sambon köpte, blank var det inte ens spökstreck. Men å andra sidan, så såg de ut förra året å då var jag gravid ;)

Vet inte om jag borde vänta 1 dag eller 2 före nästa test  hmm.. men då ska jag iallafall ha ett digitalt :)

• Kvinna1989

Jag tror mensen kom nu.. Konstigaste mensen jag vart med om ända sen jag fick den första gången, men det är ju trotd allt bara lite över 5 månader jag hade förlossning så kanske påverkar(?) Hittils har dock min mens varit normal.

Nu är är den tunn som "vatten" och jätte ljusrosa. 
    Normalt brukar jag ha tjockt och mörkrött/brunt och den brukar alltid börja på natten till BIM. Men de kanske är såhär den ser ut när den startar, de vet jag ju inte eftersom jag oftast hunnit blöda ett tag på natten innan jag märkt de(?).

Men stort grattis till alla som plussat och lycka till till er andra som inte plussat än! :)

• Kvinna1989
    Fyrklöverns skrev 2022-03-03 18:58:58 följande:
    Jag fick också en konstig mens denna gången, lite tidig med, samma dag som dig. Väldig ljus och tunn, varade 4 dagar som den brukar men mindre mängd blod och mindre smärtor. Tempen sjönk i två dagar och sen stack den iväg igen och har legat på runt 36,8 hela veckan. blev så förvånad så jag tog ett gravtest i förrgår men det var negativt. Får se om tempen bemödar sig gå ner så man kan ladda om för nästa ägglossning.

Stort grattis till alla som plussat från mig också! <3
    Oj, skojar du. Min mens varade också bara i 4 dagar och den brukar ALLTID vara i 6 dagar för mig.. Jag har inte tagit något test för har inte den där "gravid" känslan. Men skumt är de! 
  • Kvinna1989
    Fyrklöverns skrev 2022-03-06 17:26:09 följande:
    Sjukt skumt! Jag tog ett test till efter någon dag då tempen fortfarande var hög men det var negativt också. Har heller inte haft någon gravidkänsla eller symtom alls. Tempen gick ner igår så det känns skönt nu att allting är som vanligt igen för att ladda om till nästa ägglosning :)
    Jag har haft en lite konstig känsla nu ett par dagar. Typ känsla som ÄL. Är ju bara på dag 10 i min cykel, jag hade ÄL test och de var positivt . Nu undar jag ju, har jag super mycket tidigare ÄL än vanligt, är jag gravid ändå,  eller är ÄL test stickor opålitliga...
Svar på tråden BIM Februari 2022