• Fyrklöverns

BIM Februari 2022

Nu kom menshelvetet som vanligt..lagom bitter. Skriver upp mig på listan. Hoppas jag fick med alla nu, fick bläddra bakåt ganska långt för att hitta en lista. Lycka till alla som har BIM snart, jag håller tummarna för er :)

2/2 Etaj (6:e försöket sjätte barnet)
    5/2 MariaNathalie ( 3:e försöket 3:e barnet) 
    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet) 
    5/2 Miisery (2:a försöket, första barnet) 
    6/2 986247391 (27 år, 5e försöket, första barnet) 
    6/2  Evelinagra1 (13e försöket? 1a barnet)
    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet) 
    7/2 Tjillevippen (7:e försöket, 1:a barnet)
    8/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)
    8/2 My871 (34 år, 2:a försöket efter MA, femte barnet)
    9/2 Sockerbulle1 (första försöket efter X, första barnet)
    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet) 
    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln) 
    11/2 Fagelfri 33 år (femte försöket, andra barnet)
    12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet) 
    12/2 Grodan90 (32 år, första försöket, tredje barnet)
    14/2 Caleido (29 år, andra försöket) 
    16/2 Fyran4 (38 år, 12:e försöket, fjärde barnet)
    18/2 Sophiee92 29 år (5:e försöket, första barnet)
    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet) 
    20/2 Aducia (2a försöket, tredje barnet)
    23/2 Elliot1 (2a försöket, andra barnet) 
    28/2 Fyrklöverns (9:e försöket, första barnet)
  • Fyrklöverns
    Cannano skrev 2022-01-31 19:47:42 följande:
    Beklagar.
    Hoppas på bättre lycka nästa omgång :) 
    *sending baby dust*
    Tack fina du <3 babydust till dig med! 
  • Fyrklöverns
    Kiiwii skrev 2022-01-31 20:48:08 följande:

Första barnet tog 1 år för mig. Då blev jag orolig och skulle söka hjälp med då blev hon till :)

Andra barnet blev till på första försöket utan hjälp. Sedan blev jag gravid en tredje gång utan att försöka ens, den graviditeten avbröt vi, det var helt fel tajming :/

Detta är mitt fjärde försök till ett sista barn. Vill bara berätta att jag är ett levande bevis på att ibland tar det tid även fast inget är fel, ibland går det direkt. Hoppas er tur kommer snarast <3

Det här behövde jag verkligen läsa idag, tack för att du delar med dig av dina resor <3 
  • Fyrklöverns
    Loppster skrev 2022-02-01 11:34:41 följande:

Tror att jag har fått urinvägsinfektion.. sved när jag kissade igår på morgon så jag drack massa citronvatten så senare under dagen och kvällen kände jag inget alls. Vi har sex varannan dag nu så misstänker att det är det som irriterar blåsan. Så igårkväll hade vi sex och imorse när jag kissade så sved det plus va lite blod på pappret. vill helst inte gå på antibiotika så får köra massa huskurer i någon dag och hoppas på det bästa. Någon som Har något tips på huskur förutom tranbär och citron? 

hur gör ni andra för att undvika det? utan bebisverkstad så har vi sex 1-2 gånger i veckan så vi har ju ökat det väldigt mycket på senaste. Är väldigt noga med att kissa efter samlag men verkar har blivit infektion ändå. 

Mitt bästa tips är C-vitamin brustabletter. Ta inte en som det står på förpackningen utan 2 st på en gång. Jag brukar ta det i ett stort glas vatten och svepa innan jag går och lägger mig. Då surnar urinen till ordentlig i blåsan under natten och det klarar inte bakterierna. Dosen C-vitamin i en brustablett är som 20 citroner eller så. Om jag inte är bättre på morgonen då tar jag ytterligare en brustablett under dagen. Men annars bara till natten. Har ofta fått slippa antibiotika när jag gör så. Kroppen tar bara upp den mängd C-vitamin som den behöver och resten försvinner ut med urinen så du behöver inte vara orolig för dosen.
    Om du däremot fortsätter blöda från urinröret och du inte är bättre efter 5 dagar skulle jag nog ändå rekommendera att du kontaktar din vårdcentral eller en nätläkare för antibiotika.  

• Fyrklöverns
    Loppster skrev 2022-02-01 22:28:19 följande:

Tack för era tips Kiiwii och fyrklöverns Hjärta
    har bunkrat med apelsinjuice, ananas, citron och c-vitamin brus idag och hoppas att det går över snarast. 

Så lite så, hoppas det ger med sig snabbt nu, vet hur obehagligt det är! <3
  • Fyrklöverns
    Theolina22 skrev 2022-02-17 15:36:31 följande:

Då var det klart och tydligt på BIM -1. Pallade inte analysera de svaga strecken på stickorna. Så nu fick jag svar i text. BF 28/10. Lycka till alla andra!

Snyggt! Grattis och lycka till :) 
  • Fyrklöverns
    Elina24 skrev 2022-02-18 18:30:35 följande:

Hej alla! Jag är 33 år och har två barn sen innan. Har bim den 28 februari. Glad

Hej, välkommen! 
    Vi har BIM samma dag :) Är det första försöket på en trea eller har ni försökt ett tag? För mig blir det första barnet och vi har försökt sedan i somras, jag är 32 år gammal. 

• Fyrklöverns
    Loppster skrev 2022-02-19 12:36:08 följande:

Hej. Jag har inte skrivit nu på ett tag. Musten och peppen har gått lite ur mig. Avslutade min kur för uvi förra söndagen och kände mig bättre. Sen gick det två dagar och så kom det tillbaka. Så igår var jag på vårdcentralen igen och de misstänker att jag fått in bakterier även i slidan så nu har jag antibiotika igen som man tar i sprutor. känns som det varit lite mycket med missfall, uvi och nu detta så just nu känner jag bara för att ta en liten paus i bebisverkstaden tills min kropp känns okej igen.

iallafall så har jag bim idag eller imorgon. Inga tecken på varken graviditet eller mens förutom lite ömt på yttersidan av brösten. Tänker att jag inte testar mig förens jag gått någon dag över.  Blir det inget denna månaden så tror jag vi hoppar över nästa månad för lite återhämtning. 

hoppas det går bra för er andra Hjärta

Hej! Men gud stackars :( krya på dig <3 hoppas eländet ger med sig helt nu. Förstår att man vill ta lite paus och låta kroppen återhämta sig, det låter klokt. Håller tummarna för dig framöver, kram! <3
  • Fyrklöverns
    Önskarentrea skrev 2022-02-22 15:12:06 följande:
    Här har det fastnat en liten :)
    Men åhhhh grattis!! :D SÅ mysigt!
  • Fyrklöverns
    Kvinna1989 skrev 2022-02-22 20:02:01 följande:

@önskarentrea: är på väg hem nu så har inte kunnat testa än (eller ja inget hindrar ju men har varit på besök 2 nätter så :'D)
    Får se hur jag gör imorgon eller övermorgon. Tror dock att om jag testar så gör jag de i "smyg" utan att berätta för sambon då haha.  

Hahah jag brukar också smygtesta, gömmer sedan testet snabbt om han går förbi badrummet xD känns som man håller på med nåt olagligt haha!
    Testade ikväll efter att ha hållit mig 4 h, fick så hög temp imorse så hoppet tändes men missade morgonurinen. Testet var blankt, är på ÄL +8 eller 9. 
  • Fyrklöverns
    Stinajohannas skrev 2022-02-25 14:35:52 följande:

Hej! Jag har BIM på söndag , testa neg imorse och känner inga symptom . Någon fler som har bim snart som fortfarande testar neg ???:)))

Hej! BIM samma dag som dig. Jag testade negativt för två dagar sedan, tempen är dock fortfarande hög så det finns hopp. Håller tummarna för oss :) 
  • Fyrklöverns
    Stinajohannas skrev 2022-02-25 15:53:52 följande:
    Men spännande! håller tummarna jag med ! Har du känt av några symptom ? :) 

Jag hade lite mensvärksliknande känningar i nedre delen av magen i början av veckan men annars inte något särskilt. Lite illamående fast det brukar jag vara då och då så känner igen det sedan innan. Jag har dock ingen PMS alls och känner inte så mycket i brösten, brukar annars ha båda de flesta månaderna. Lite konfunderad är man. Om inte tempen börjar sjunka imorgon kanske jag tar ett litet test med morgonurinen :P

Har du några känningar? :)

• Fyrklöverns
    Emmfri90 skrev 2022-02-25 17:54:39 följande:

Hittade precis till den här tråden:)

Har bim imorgon! Men är naturligt väldigt pessimistisk så vågar inte hoppas något.
    Har haft ovanligt ont i brösten sen äl nästan samt senaste veckan haft mycket molvärk i tjejmagen som jag vanligtvis inte brukar få förrän samma dag som mensen. Även mått lite lätt illa hela dagen idag och blev ovanligt åksjuk på tunnelbanan idag.
    Tempen har dock gått upp o sen ner litegrann så lite därför jag inte tror att det tagit sig heller.

Har inte vågat testa än utan kanske håller mig till nästa vecka ifall mensen inte kommer i helgen (om jag klarar att hålla mig så länge)

Vad spännande, uppdatera oss :) hoppas tempen går uppåt imorgon! 
  • Fyrklöverns
    Kvinna1989 skrev 2022-02-25 21:31:40 följande:

Det slutade med att jag bad min sambo köpa test ikväll. Jag sa att jag ville ha 1 digitalt och ett testa tidigt. Digitala var tydligen sluten och han kom hem med ett rfsu vanligt test :/ (haha män alltså). 
    Aja, jag tog ett vanligt rfsu med kvälls urin och hade hållt mig 3 timmar, de var negativt. Men jag gillar inte rfsu, för förra året visade alla test (till å med digitalt) positivt förutom rfsu.

Men ja, BIM imorgon så vi får se. Kommer inte mensen får jag väll åka själv och köpa ett digitalt, tror inte på att dom är slut (tror inte han hittade bara :D)

Hahahaha så roligt! Ja alltså män xD 
    Nä rfsu känns inte superpålitliga så om inte mensen kommer så ta ett annat märke :)
  • Fyrklöverns
    Kvinna1989 skrev 2022-02-26 16:26:38 följande:

Jag tror mensen kom nu.. Konstigaste mensen jag vart med om ända sen jag fick den första gången, men det är ju trotd allt bara lite över 5 månader jag hade förlossning så kanske påverkar(?) Hittils har dock min mens varit normal.

Nu är är den tunn som "vatten" och jätte ljusrosa. 
    Normalt brukar jag ha tjockt och mörkrött/brunt och den brukar alltid börja på natten till BIM. Men de kanske är såhär den ser ut när den startar, de vet jag ju inte eftersom jag oftast hunnit blöda ett tag på natten innan jag märkt de(?).

Men stort grattis till alla som plussat och lycka till till er andra som inte plussat än! :)

Jag fick också en konstig mens denna gången, lite tidig med, samma dag som dig. Väldig ljus och tunn, varade 4 dagar som den brukar men mindre mängd blod och mindre smärtor. Tempen sjönk i två dagar och sen stack den iväg igen och har legat på runt 36,8 hela veckan. blev så förvånad så jag tog ett gravtest i förrgår men det var negativt. Får se om tempen bemödar sig gå ner så man kan ladda om för nästa ägglossning.

Stort grattis till alla som plussat från mig också! <3
  • Fyrklöverns
    Kvinna1989 skrev 2022-03-03 23:44:19 följande:
    Oj, skojar du. Min mens varade också bara i 4 dagar och den brukar ALLTID vara i 6 dagar för mig.. Jag har inte tagit något test för har inte den där "gravid" känslan. Men skumt är de! 
    Sjukt skumt! Jag tog ett test till efter någon dag då tempen fortfarande var hög men det var negativt också. Har heller inte haft någon gravidkänsla eller symtom alls. Tempen gick ner igår så det känns skönt nu att allting är som vanligt igen för att ladda om till nästa ägglosning :)
  • Fyrklöverns
    Kvinna1989 skrev 2022-03-07 13:43:34 följande:
    Jag har haft en lite konstig känsla nu ett par dagar. Typ känsla som ÄL. Är ju bara på dag 10 i min cykel, jag hade ÄL test och de var positivt . Nu undar jag ju, har jag super mycket tidigare ÄL än vanligt, är jag gravid ändå,  eller är ÄL test stickor opålitliga...
    Intressant! Har du fortsatt testa? Kan vara både tidig ÄL (händer mig ibland) eller graviditet som ger utslag på ÄL-test!
Svar på tråden BIM Februari 2022