• Kvinna1989

BIM Februari 2022

Jag är 32 år och har BIM den 26/2.  Jag har en 5 månaders bebis hemma och hoppas få syskon tät :)

Jag fick tillbaka min mens redan 2 månader efter förlossningen trots helammning då. Har haft ÄL regelbundet efter de. 

• Kvinna1989
    Loppster skrev 2022-02-19 12:36:08 följande:

Hej. Jag har inte skrivit nu på ett tag. Musten och peppen har gått lite ur mig. Avslutade min kur för uvi förra söndagen och kände mig bättre. Sen gick det två dagar och så kom det tillbaka. Så igår var jag på vårdcentralen igen och de misstänker att jag fått in bakterier även i slidan så nu har jag antibiotika igen som man tar i sprutor. känns som det varit lite mycket med missfall, uvi och nu detta så just nu känner jag bara för att ta en liten paus i bebisverkstaden tills min kropp känns okej igen.

iallafall så har jag bim idag eller imorgon. Inga tecken på varken graviditet eller mens förutom lite ömt på yttersidan av brösten. Tänker att jag inte testar mig förens jag gått någon dag över.  Blir det inget denna månaden så tror jag vi hoppar över nästa månad för lite återhämtning. 

hoppas det går bra för er andra Hjärta

Håller ändå tummarna! (Så som du beskriver var de för mig sist jag blev gravid, dvs INGA tecken på varken mens eller graviditet, och plussade inte ordentligt förän BIM +2)

Kram! 
  • Kvinna1989
    Önskarentrea skrev 2022-02-20 10:31:52 följande:

Hej!

Jag är 31 år och är på andra försöket med tredje barnet.

Har oregelbundna cykler men har haft lätt att bli gravid när jag väl haft äl tidigare. Orolig att det har ändrats nu med åldern haha..

Har BIM 27/2. Och är på äl +7 med negativt test imorse.

Har symtom som mycket väl kan vara något annat än graviditet..

- helt slut i kroppen och trötthet sedan äl +5 
    - märkliga drömmar jag minns när jag vaknar dom senaste 3 dagarna
    - blev illamående av kaffedoft äl +5

Intresserad av era symtom? :)

Hej! :)

Jag är 32 (haha fick fundera ett tag hur gammal jag är :D )
    Har haft mens 3 gånger sedan min förlossning så man kan väll säga att de är vårt 4:e försök.

Jag har en liten bebis på 5 månader och vi vill gärna ha barn tät :) (fick tillbaka min mens jätte snabbt efter förlossningen och har varit regelbunden)
    Sist blev jag gravid på 3:e försöket.

Jag har BIM den 26/2 och har några syntom jag normalt inte har dvs:
    - Humörsväningar, ganska rejälä... de är helt nytt för mig
    - stickningar/ilningar nere i tjejmagen

Men inget annat. Sist jag blev gravid hade jag inga som alls symtom , så det känns lite klurigt. Detta kan självklart bero på något annat. :)
  • Kvinna1989
    Önskarentrea skrev 2022-02-20 11:50:57 följande:
    Spännande!

Jag fick inte tillbaka mens förns 6mån efter min första föddes. Efter på tredje försöket plussade jag på hans ettårsdag :D så det är 1år och 8mån mellan dom.

Har du testat nåt ännu?
    Haha först var jag lite "besviken" att mensen kom tillbaka så tidigt, när vänner/bekanta har berättat att de tog ca 1 år innan dom fick tillbaka den :'D Jag helammade då när jag fick tillbaka mensen. (Delammade  när hon var ca 3 månader lite och nu  har jag slutat helt.)

Nej, har inte testat alls faktiskt.. Har endast ÄL test hemma, men kan tydligen synas på dom också(?).

Sist funkade inte "testa tidigt" test för mig alls, plussade "ordentligt" på BIM +2 , så är lite försiktig nu, men får se om jag kan hålla mig :D

Tänker du testa innan BIM.? :)
  • Kvinna1989
    Önskarentrea skrev 2022-02-20 13:25:52 följande:
    Åh jag som fick kämpa för att få igen mensen xD sluta amma helt och tog nog munkpeppar och sådana kosttillskott för att äl skulle vakna till liv.

Mja som jag förstått det reagerar ältesterna på hcg med.

Jag har redan testat tre dagar i rad.......... xD negativa så klart, alldeles för tidigt men är galen och har accepterat det. Det var testa tidigt jag köpt på tradera så kanske är skittester, men kör på dom till BIM iaf.
    Men ja får se om jag klarar att hålla mig till BIM ;D
    Vi ska åka bort ett par dagar nu, så är ju iallafall närmare BIM när jag kommer hem. 

Egentligen bestämde vi att vi inte skulle "försöka" för mycket för nr 2 för att inte bli besvikna., men måste erkänna qtt det blivit att verkligen försöka nu för min del.. 
  • Kvinna1989

Citera knappen funkar inte för mig nu..

Nu är jag på BIM -5 , har som svag "mensvärk" nedre ryggen och ibland "hugger" de till i ett par sekunder i livmodern. Ungefär såhär hade jag sist i slutet av min graviditet.

Detta kanske är tecken på att mensen är på väg (?) aldrig haft såhär förut, varken innan mens eller graviditet men man vet ju aldrig..

Börjar nästan tappa lite av hoppet igen.. jämnför så mycket med hur de var sist jag blev gravid , då kände jag verkligen ingenting, inga smärtor, känslor eller symtom alls. Men å andra sidan, det kan ju vara olika för samma person.. 

• Kvinna1989
    Önskarentrea skrev 2022-02-22 15:12:06 följande:
    Här har det fastnat en liten :)
    Ååå grattis! <3

Har du BIM nu?

Jag vet fortfarande inte om dessa "symtom" betyder att mens är på g eller gravid :D 
  • Kvinna1989

@önskarentrea: är på väg hem nu så har inte kunnat testa än (eller ja inget hindrar ju men har varit på besök 2 nätter så :'D)
    Får se hur jag gör imorgon eller övermorgon. Tror dock att om jag testar så gör jag de i "smyg" utan att berätta för sambon då haha.  

• Kvinna1989
    Fyrklöverns skrev 2022-02-22 22:30:08 följande:
    Hahah jag brukar också smygtesta, gömmer sedan testet snabbt om han går förbi badrummet xD känns som man håller på med nåt olagligt haha!
    Testade ikväll efter att ha hållit mig 4 h, fick så hög temp imorse så hoppet tändes men missade morgonurinen. Testet var blankt, är på ÄL +8 eller 9. 
    Haha jaa visst känns de som man gör något olagligt!

Min sambo tycker bara att dessa "testa tidigt test" är så slöseri på pengar , men de är så svårt att hålla sig :D Som jag berättat förut, så funkade ju inte ens dessa testa tidigt test för mig då när jag vqr gravid, men alla graviditeter är ju olika så kan funka nästa gång tänker jag :D
Svar på tråden BIM Februari 2022