• Sophiee92

BIM Februari 2022

Hej alla! Blir vårt 5:e försök denna månad. Hoppas så innerligt nu på ett pluss för oss och er andra som också försöker!

Lägger till mig i BIM-listan:

2/2 Etaj (6:e försöket sjätte barnet)
    5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet) 
    5/2 Miisery (2:a försöket, första barnet) 
    6/2  Evelinagra1 (13e försöket? 1a barnet)
    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet) 
    7/2 Tjillevippen (7:e försöket, 1:a barnet)
    9/2 Sockerbulle1 (första försöket efter X, första barnet)
    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet) 
    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln) 
    11/2 Fagelfri 33 år (femte försöket, andra barnet)
    12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet) 
    12/2 Grodan90 (32 år, första försöket, tredje barnet)
    14/2 Caleido (29 år, andra försöket) 
    16/2 Fyran4 (38 år, 12:e försöket, fjärde barnet)
    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)
    18/2 Sophiee92 29 år (5:e försöket, första barnet)
    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet) 
    20/2 Aducia (2a försöket, tredje barnet)
  • Sophiee92

Vad kul att läsa om alla era symptom. Många som liknar mina egna, även om jag än bara är på ÄL+2 :P... Har extremt känsliga, svullna bröst och kan inte ens ha en t-shirt på mig utan en sport bh under då bröstvårtorna gör sååå ont! Har också i 2 dagar haft mycket vita och tjocka flytningar. Hoppas hoppas det kan vara superduper tidiga symptom!

• Sophiee92
    Butembobaby skrev 2022-02-04 08:35:44 följande:

God morgon gänget! Hur mår ni idag?  // Glad

Jag går in i ÄL+5 idag. 

Har ont i brösten, ont i nedre delen av livmodern, Acne, flytningar, Humörsvängningar och lätt förvirring Drömmer

Är fortfarande på gott humör och kom idag att tänka på hur nedstämd jag var förra fredagen precis innan jag fick positivt på äl stickorna. Ojojoj vad det skiljer på humöret i olika delar av cykeln! 

Någon som känner igen sig? 

Spännande med alla symptom!

Ja humörsvängningarna under cykeln kan vara nära skrämmande... Och ingen tid är så förväntansfull som innan BIM hehe...
  • Sophiee92
    Miisery skrev 2022-02-05 12:31:19 följande:
    Min temp har nästan legat stadigt på 36.6 sen äl. Så jag tror nästan det sett ut så som det gjort för dig. Jag har rätt låg temp i vanliga fall men typ 36.3-36.4

Jo jag tog test imorse Oskyldig
    Vågar knappt skriva det men det var ett PlusHjärta
    Hoppas bara det vill stanna kvar också! 
    Stort grattis! 
  • Sophiee92
    Kiiwii skrev 2022-02-07 07:57:17 följande:

BIM idag, som man gått och väntat på denna dag haha

Fortfarande inga känningar på varken mens eller graviditet. Fick feber igår pga covid, lite piggare efter en natts sömn men känner mig mest bara förkyld och sjuk idag. Får väl se om mensen drar igång under dagen eller inte?

Följer er andra med spänning

Åh spännande! Ska du ta något test idag?

Segt med covid mitt i allt. Jag fick det förra månaden och då kom även mensen en hel vecka för tidigt (trots att jag tempar med NC och har bra koll på när min ÄL borde ha varit) så det var lite märkligt. Hoppas du får ditt pluss istället för mens!

Själv är jag på ÄL +6 och längtar ihjäl mig till att komma närmare BIM och förhoppningsvis ett pluss den här månaden.
  • Sophiee92
    Kiiwii skrev 2022-02-07 09:56:38 följande:
    Nä jag tror inte jag vågar haha. Vill inte se ett negativt resultat, mensen kan ju starta under dagen?

Har också tänkt tanken ifall covid stört min cykel, vore ju inte så kul. Men jag hade ÄL för cirka 12 dagar sedan iaf det är jag väldigt säker på och mensen kommer alltid 12 dagar senare? men som sagt covid kanske stör cykeln och förskjuter mensen?

Det känns positivt i alla fall att jag ingen mensvärk har, det har jag alltid innan mensen kommer och oftast 1-2 dagar före BIM, men har inte känt av något sånt än. Ena stunden är man hoppfull, nästa nedbruten haha.

Alltså all väntan i detta bebisbakande, man blir knäpp ibland
    Läste att din mens precis kom, vad trist! Men å andra sidan bara att ta nya tag som du skriver :) tids nog är det er tur!

Ja men verkligen, smått galen känner jag mig minst ett par gånger i månaden haha...
  • Sophiee92

Hej alla,

Förstått att vi är några styckna som närmare oss BIM nu, spännande!

Jag är på BIM -4 och har mer och starkare symptom denna månad än jag känt tidigare försök. Gör en liten lista här nedan:
    - Sedan ÄL haft enormt ömma och svullna bröst/bröstvårtor
    - Sedan BIM - 6 känt mig otroligt trött
    - Sedan BIM -5 börjat få mensvärk/molvärk, och idag är värken ännu starkare
    - Större aptit än vanligt

Skulle vara så kul att höra om era symptom :)

• Sophiee92

Vad spännande att vi är flera som känner av molvärk såhär långt innan mens, har aldrig fått värk såhär långt innan mens heller. Som längst dagen innan men aldrig 5 dagar innan. Hoppas det betyder något!

Tovikan: När du var gravid tidigare, hade du då samma typ av molvärk flera dagar innan BIM?

• Sophiee92

Hade tänkt testa på måndag men är så sugen på att testa imorgon redan... Min BIM är beräknad på onsdag enligt app men tror snarare på tisdag om jag utgår från positivt ÄL-test så visst kan det ge utslag om jag testar på söndag då? Eller är man kanske dum som börjar testa så tidigt...? 

• Sophiee92
    Äppelskrott skrev 2022-02-12 18:05:20 följande:
    Caleido (Kan inte citera, som vanligt med Familjeliv) - Tack så mycket! Det var ett helt vanligt test från RFSU :) Kunde faktiskt inte hålla mig till imorgon så testade mig med mitt testa ultratidigt digitala...

Ska ta ett sådant med veckoindikator imorgon för att se vad den visar! Om man utgår ifrån Sista Mensens första dag så är jag i v. 5 (4+2) :) 
    Malva3 skrev 2022-02-12 19:16:02 följande:

Hej, mitt första inlägg här. Jag har dock följt tråden ett tag. Jag fick ett positivt ägglossningstest den 30 januari. Jag ska ha mens på tisdag enligt en av apparna jag har. Den här veckan har jag haft molvärk i magen. Igår morse tog jag två graviditetstest som var positiva, ett var digitalt???? Det är väldigt blandade känslor nu. Jag är självklart glad men oron för missfall kom ju på en gång också nu när jag testat positivt så många dagar innan bim????

Stort grattis till er!
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-02-12 21:17:57 följande:
    Yes! Exakt samma mimade värk i mage och nedre delen av ryggen. Som mensvärk men mildare. Men förra gången hade jag också ont i bröstvårtorna men har inte det denna gången.
    När ska du testa? 
    Låter lovande med samma typ av molvärk! Alltså, jag kunde inte hålla mig utan testade nu idag på morgonen, det var negativt... Testade med ett RFSU Testa ofta och är som tidigast på BIM -2 men enligt app på BIM -3 så tänker att det kanske ändå inte är kört än?? När jag fick ett förmodat missfall i höstas så fick jag helt blankt på samma tester ända fram till BIM -1 sen ett svagt pluss efter BIM. Så försöker inbilla mig att jag kanske är en sån som plussar sent hehe...

När hade du BIM och när ska du testa? 
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-02-13 18:22:16 följande:

Åh men hoppas du testar positivt senare om du gjort det tidigare! Alla kroppar är så olika. Ge inte upp än!!

Det är så svårt att inte testa tidigt. Jag tänkte (försöka) vänta till bim denna gång vilket är på onsdag. Men känner mig själv haha så får se om jag lyckas vänta. Är så nyfiken av mig. 

Men tusen tack för peppen!

Förstår att det kan bli svårt att hålla sig hela vägen till BIM dagen, jag lyckas då aldrig... Du får skriva om du testar dig innan :P hoppas på ett pluss för oss båda! 
  • Sophiee92
    Theolina22 skrev 2022-02-13 18:50:06 följande:

Hoppar in i tråden här men har inte hunnit läsa allt. Har i alla fall BIM på fredag 18/2 och dagarna går sååå långsamt. Är idag på ÄL+9 och tog på kul ett RFSU Testa ofta som var totaltblankt men jag hade druckit en massa innan så jag ska testa igen imorgon bitti. För vissa ger det ju utslag på BIM -4 som är imorgon då. Visst kan jag köpa ett Earlytest men då kanske jag tappar hoppet redan imorgon och det vill jag inte. Inbillar mig massa gravidsymtom men tror att det bara är jag som så himla gärna vill bli gravid, precis i denna cykel. Hur hanterar man denna väntan? Eller ska jag bara åka och köpa ett Early imorgon och kanske få en jättefin present på alla hjärtans dag eller en besvikelse. Kanske fel dag att göra det då. Ni hör ju? inte många vettiga tankar här. Bara längtar till det där härliga plusset.

Lycka till alla!

Kul med fler här i tråden :)

Vad spännande med BIM nu på fredag. Testade du igen nu på morgnen? Har också fått för mig att jag har MASSOR av "gravidsymtom" den här månaden, ganska jobbigt faktiskt. Förstår ditt dilemma med testandet, jag tänkte först också ta ett test idag för att eventuellt överraska mannen men insåg sen att ett blankt test skulle kunna förstöra hela kvällen istället haha... Så avstår till åtminstone imorgon eller på onsdag som är min BIM-dag :)
  • Sophiee92
    Theolina22 skrev 2022-02-14 07:48:50 följande:

Sophie92: vad kul, då har vi BIM nästan samtidigt. Bara 2 dagar som skiljer. Jag testade inte nu på morgonen. Däremot igår kväll efter att inte ha druckit eller kissat på 4 timmar. Tänkte att då är det mer koncentrerat. Testet var blankt men däremot fick jag ett svagt streck på en äggloasningssticka. Det sägs ju att LH och HcG ska vara lika men inte säkert det betydde något. Hehe! Men jag blev så stressad av det negativa testet och tog ut sorgen i förskott, trots att det var BIM -5. Tänkte i alla fall att antingen får jag mens denna vecka eller så får jag ett positivt test på fredag. Vi hoppas på positivt för oss båda när vi testar på BIM.

Ha nu en mysig alla hjärtans med mannen!

Ja vad spännande :) håller tummarna för oss bägge! Tråkigt att du fick helt blankt igår, däremot så är du ju bara på BIM -5 så du behöver absolut inte ta ut någon sorg i förskott. Vore väl snarare märkligt att plussa så långt ifrån BIM tänker jag ;)... Var det ett vanligt test eller ett testa tidigt? Ja jag tänker lite samma och ska försöka hålla ut nu tills på onsdag.

Tack vad gulligt! Hoppas du får en fin kväll du med <3
  • Sophiee92
    Theolina22 skrev 2022-02-14 14:45:53 följande:
    Det var helt vanliga RFSU testa oftastickor. Tog även en RFSU ägglossningssticka. Den gav faktiskt lite utslag men jag tolkar inte in så mycket i det. Har bara hört att HcG och LH liknar varandra så HcG kan ge utslag på LH-stickorna. Hur som så tolkar jag inget från igår till att jag plussat i alla fall. Får snällt vänta till fredag nu!

Happy Valentines!
    Okej :) samma som jag testade med då. Ja juste har också hört något om det men aldrig provat med ÄL-stickor förutom omkring ÄL. Vad jag förstått dock så kan ÄL-stickor tyvärr ge ett svagt utslag hela cykeln i princip, men vet för lite om detta för att säga något säkert. Låter hur som helst inte negativt att du fick ett streck på dom :) har som sagt också hört samma som du.
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-02-16 01:44:27 följande:

Tant röd kom.. Jag hoppar över till mars-tråden. Lycka till allihopa! 

Åh nej vad trist :(( Min mens skulle ju också kommit idag som senast men har inte kommit än, testade doc imorse och det var helt blankt... Så kört även för mig denna månad.

Vi ses i mars-tråden alla som följer med dig!
  • Sophiee92
    Theolina22 skrev 2022-02-16 00:07:34 följande:

Är jag lite sinnessjuk som ser i syne eller är det där ett litet svagt streck? BIM -3
    Jag ser någonting om än väldigt svagt. Hoppas hoppas! 
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-02-16 20:18:14 följande:
    Det ar sa mycket jobbigare nar man verkligen tror att man ar gravid med! Tog hart denna gangen. Hoppas fortfarande pa ditt pluss, men om inte sa ses vi i mars-traden!
    Så mycket jobbigare! Usch trodde inte jag skulle orka jobba den här dagen ens, trodde verkligen att det var den här månaden som var våran! Aldrig känts så jobbigt som denna gång :(... Tack för ditt stöd och håller alla tummarna jag kan för båda oss nästa försök!

Mensen kom här innan lunch också så nu ses vi definitivt i mars-tråden
Svar på tråden BIM Februari 2022