• Grodan90

BIM Februari 2022

Lägger till mig i listan, ska påbörja bebisverkstan denna månaden!

5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet) 
    5/2 Miisery (2:a försöket, första barnet) 
    6/2  Evelinagra1 (13e försöket? 1a barnet)
    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet) 

7/2 Tjillevippen (7:e försöket, 1:a barnet)
    10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet) 
    11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln) 
    11/2 Fagelfri 33 år (femte försöket, andra barnet)
    12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet) 
    12/2 Grodan90 (32 år, första försöket, tredje barnet)
    14/2 Caleido (29 år, andra försöket) 
    16/2 Fyran4 (38 år, 12:e försöket, fjärde barnet)
    18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet) 
    20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet) 
    20/2 Aducia (2a försöket, tredje barnet)
  • Grodan90
    Ellobi skrev 2022-01-30 14:18:57 följande:

Hej alla. Inte så aktiv att skriva alla gånger, men läser allt och följer tråden såklart. 

Testade positivt för covid igår, trots dos 3, och mår väl inte tipp topp direkt. Ingen feber eller svår hosta men SJUKT ont i halsen, huvudvärk och muskelvärk är värsta symtomen.
    Kunde inte sova inatt för jag hade så ont i halsen. Och fick rådet idag att ta en whisky med varmt vatten och honung. Vilket jag gjorde....kom sen på att det kanske inte var ett så smart drag Förvånad.  6 dagar kvar till BIM, hur ängslig ska man vara?

förra graviditeten fick jag en liten blödning på bim, hade testat negativt så trodde det var mensen som kom så jag gick ut och drack rätt många drinkar. Det visade sig sedan att jag var gravid, men det gick bra. Min bm sa att så tidigt är det ingen fara, speciellt om man bara druckit vid något enstaka tillfälle :)
  • Grodan90

Tror jag missat ägglossning denna månaden. Första försöket så har inte stenkoll på min cykel men använt ägglossningstest och haft blinkande gubbe nu i flera dagar men den blir inte fast. inte haft några ägglossningssymtom heller vilket jag brukar så antingen kom ägglossningen mycket tidigare eller så hade jag ingen denna månaden. Så typiskt. 

• Grodan90
    Ellobi skrev 2022-02-02 16:07:02 följande:

Har tre dagar kvar till BIM men efter lite mys med mannen (som kom hem idag efter jobbvecka på bortaplanHjärta), så kom det lite rosa på pappret efteråt. Vet inte om mensen är på g för tidigt eller vad det är. Får se om det kör gång på riktigt ikväll... Blev lite deppig .

Jag fick en liten blödning på bim förra graviditeten så det behöver inte betyda att det är riktig mens, håller tummarna!
  • Grodan90

Så förvirrad. Enligt min app hade jag bim igår men ej fått mens än. Jag testade med ägglossningstest i 11 dagar runt tiden jag borde haft ägglossning men fick aldrig positivt, bara blinkande gubbe. Hade ägglossningsflytningar runt tiden jag skulle haft ägglossning. Igår och idag har jag fått ägglossningsliknande flytningar igen. Har haft svag mensvärk en vecka. Negativa gravtest. Vad händer? 

• Grodan90

Gjorde ett predictor early test imorse och fick upp detta?! Jag har aldrig använt mig av dom testen innan så vet inte hur pålitliga dom är men ett positivt test borde ju ändå vara positivt? 

• Grodan90
    Kvinna1989 skrev 2022-02-25 07:52:07 följande:
    Jag skulle nog våga säga grattis! :)
    Du kan ju ta ett digitalt test nu.
    Tack, är så chockad. ska köpa digitalt sen, lättare att förstå när man får en ?gravid? text framför sig haha!
  • Grodan90
    Kvinna1989 skrev 2022-02-25 12:42:58 följande:
    Är de första?

Jag fick ännu svagare streck första gången (har en bebis på 5 månader så ganska nyligen) och efter de köpte jag graviditetstest för över 500 kr för jag "ville vara säker" men de räcker med ett digitalt haha :D

Jag har BIM imorgon. Denna gången har jag inte testat innan och har inte ens test hemma. Tror faktiskt inte jag köper något heller idag, (eller?!) Haha. Ska försöka vänta tills imorgon bara. :)
    Nej det är tredje men har aldrig plussat innan bim tidigare och brukar använda digitala test så man får ett tydligt svar hahaTungan ute jag gick och köpte ett digitalt test och det visade ?gravid?! Jag håller tummarna för dig att du också får ett plus! Vad kul med tätt mellan barnen, min yngsta är 10 månader :)
  • Grodan90
    Kvinna1989 skrev 2022-02-25 13:19:24 följande:
    Åå grattis igen!! :) 

Sist plussade jag inte ordentligt förän BIM +2 , testa tidigt funkade inte sist för mig. Eller ja, jag såg svaga sträck men ingen annan såg , så antar att dom egentligen inte fanns haha :').

Ja de skulle vara kul med barn tät. (Många är förskräckta haha) men jag tycker det skulle vara så kul. Men återstår att se imorgon då. Mensen brukar komma under natten när den kommer, så märker väll på morgonen. Har den inte kommit då så åker jag och köper ett test. :) 
    Ja jag tycker också det är lurigt med streck, man vet liksom inte om man ser i syne eller om det är tillräckligt starka. Litar mer på en text haha!!

ja jag tror också det kan vara väldigt mysigt med tätt mellan barnen :) Jag håller verkligen tummarna för dig! Du får uppdatera här sen! Har du några symtom?
  • Grodan90
    Kvinna1989 skrev 2022-02-25 14:10:26 följande:
    Ja eller hur :)

Jag ska uppdatera :)

Har inga direkt symtom förutom jätte konstig "mens värk" som kommer och går . Håller i sig kanske 5-10 min , sen försvinner den i timmar, kommer tillbaka osv. Inte så ont att de behövs värktablett mest konstig/störande värk. 

Sist jag plussade hade jag verkligen noll symtom, förutom en stark känsla att jag var gravid och konstiga drömmar.
    Normalt innan mens brukar jag ha massor av symtom. 
    Okej spännande! Ska hålla tummarna för dig imorgon :D
  • Grodan90
    Kvinna1989 skrev 2022-02-25 14:35:01 följande:
    Tack! :)

Haha nu funderar jag fram och tillbaka om jag ska chansa och köpa ett test och testa ikväll. Hur kan de vara så svårt att vänta 1 dag liksom :'D
    Men mensen kan ju fortfarande dyka upp, de är jag ju medveten om såklart. 
    Jag förstår dig! Du kan ju köpa två-pack testa tidigt så har du ju ett till imorgon med :)
  • Grodan90
    Stinajohannas skrev 2022-02-25 14:35:52 följande:

Hej! Jag har BIM på söndag , testa neg imorse och känner inga symptom . Någon fler som har bim snart som fortfarande testar neg ???:)))

Mina tidigare graviditeter har jag aldrig plussat innan bim så det är inte kört! Håller tummarna!
  • Grodan90
    Kvinna1989 skrev 2022-02-26 12:05:15 följande:

Ingen mens än. Och BIM idag.
    Tog RFSU testet som sambon köpte, blank var det inte ens spökstreck. Men å andra sidan, så såg de ut förra året å då var jag gravid ;)

Vet inte om jag borde vänta 1 dag eller 2 före nästa test  hmm.. men då ska jag iallafall ha ett digitalt :)

Spännande! RFSUs tester har jag Hört många som är missnöjda med. Bra tecken att mensen inte dykt upp iaf!
Svar på tråden BIM Februari 2022