Kiiwii skrev 2022-01-19 17:19:42 följande:
Tyvärr är det ju så att bara för att man blivit gravid snabbt tidigare så betyder det inte att det ska gå snabbt nästa gång och tvärtom, som i mitt fall!
Fyra månader är inte lång tid även om du självklart tycker och känner det, man vill ju bli gravid direkt! Även jag som är inne på fjärde försöket tycker det är motigt och oroar mig ibland, men jag försöker påminna mig om att det kan ta flera månader trots bästa förutsättningar :)
34 år är inte gammalt men fertiliteten dalar efter 30 och dalar ännu snabbare efter 35, så trist är den fysiologiska sanningen. Så jag som är 35 har inte lika goda chanser som jag hade när jag var 25, men försöker peppa mig själv genom att påminna om att de flesta ändå blir gravida tillsist även 35+ och jag har ju en fungerande kropp så nångång borde en graviditet bli till :)
ja det är ju så som du säger att 4 månader inte är länge egentligen. utan det handlar ju mer om en ologisk rädsla att det inte ska ta sig alls. Sen är jag ju tacksam för att jag har ett barn redan. Med han tog det 7 månader efter ett missfall men då tänkte jag att tiden berodde mest på att jag var i rätt dåligt skick efter missfallet.
bebis kommer när bebis kommer så är det ju. Men man blir ju lite knäpp av att gå månad efter månad och tolka signaler ocj tecken. hade varit skönare att veta innan hur lång tid det skulle komma att ta haha. Lättare att veta att det tar ett år än att få en deppig överraskning varje månad vid mens hehe