Inlägg från: Bonusmamma29 |Visa alla inlägg
  • Bonusmamma29

Stickningar/dragningar i livmodern

Hej!

Sambon och jag har 2,5 år bakom oss med ivf, sammanlagt 4 stycken. Vi ska precis påbörja ivf på en provat klinik då de andra försöken misslyckats.

Efter mina ivfer har jag plötsligt börja känna av ägglossning något enormt starkt. Jag känner tydligt från vilken äggstock ägget släppet och smärtan är snarlik i intensitet som mens.

Troligtvis har alla mina hormoner jag sprutat i mig bidragit till att trigga kroppen att känna sånt här starkare.

När om dagen började jag plötsligt känna som hugg och dragningar i livmodern lite åt vänster. Det trog så dant att benen (jag låg i sängen vid tillfället) drogs upp mot magen. Många gånger, ja som i skov under hela dagen. Jag visste ju att äl redan varit så det var inte det som kändes.

Kollade min fertilitetskalender och insåg att äl var 6-7 dagar tidigare. Kunde det möjligen vara ett fästande embryo jag kände?

Efter de här åren men barnlängtan och konstanta misslyckanden lär man sig att aldrig glädjas åt några symtom för i slutenden är det alltid något annat..

Min undring nu är: vad skulle det kunna vara jag känt om det INTE var ett fästande embryo? Finns det något som kan orsaka liknande smärta/huggningar/dragningar?

????????

• Svar på tråden Stickningar/dragningar i livmodern
  • Bonusmamma29

Nu kom dessutom en blödning, mer åt det bruna hållet.. vilket är lite märkligt eftersom jag ska ha mens först om 8-9 dagar????

• Bonusmamma29

Jag trodde också det men nu är det konstaterat att det var en riktig mens.. Vad kan dragningarna ha berott på?

Svar på tråden Stickningar/dragningar i livmodern