• Anonym (Anonym kille)

Svartsjuk flickvän snokar

Min flickvän har svårt att lita på folk och det innebär att hon även har svårt att lita på mig, trots att jag aldrig varit otrogen eller nåt annat. Hon brukar be mig visa mina sms, snapchat, historik osvosv. Om jag inte gör det blir hon väldigt arg och tjatar tills jag ger mig. Hon brukar även låsa upp min telefon i smyg och kolla igenom den. Hon säger att jag inte får byta kod för då betyder det att jag döljer något.

Hon har till och med laddat min gamla mobil (som var urladdad och jag använde ej den) för att kunna snoka igenom den, en gång när jag ej var hemma. Fick reda på det sen och var nära att göra slut för det.

Är det okej att bete sig såhär? Borde jag göra slut? Egentligen älskar jag henne, men detta beteende dödar mina känslor.

• Svar på tråden Svartsjuk flickvän snokar
  • Anonym (Anonym kille)
    Hercai skrev 2022-01-10 21:32:59 följande:

Om hon har en anledning till att vara misstänksam (vilket jag antar att hon har) så är det förståeligt. Annars är det inte ok.

Jag har ju inte varit otrogen eller gjort nåt så vad menar du?
  • Anonym (Oj)

Hon är inte klok.

Ge henne ett ultimatum. Sluta eller tacka för kaffet och gå vidare.

• Anonym (S)
    Anonym (Anonym kille) skrev 2022-01-10 21:31:29 följande:

Kanske borde ha skrivit det i mitt inlägg, men jag har pratat med henne om att göra slut. Det var ett tag sen. Hon började då gråta och skrika och sa att hon inte vill leva om vi gör slut. Jag vet inte hur jag ska hantera detta.

Sånt kallas känslomässig utpressning och är en del av psykisk misshandel. Hon kommer självklart inte göra någonting om du gör slut och isf är det hennes eget val. Om du ska göra slut och hon hotar igen kan du tillägga "Jag kommer inte att ge efter för utpressning, det ÄR slut mellan oss. Det vore så klart fruktansvärt om du skadade dig själv men jag kan inte göra något åt vad du väljer att göra med ditt liv. Det är helt ditt ansvar."
  • Anonym (J)

Hon är obehaglig , gör slut.

Vet folk som skickar dig meddelanden till dig att någon annan också läser meddelanden?

• Anonym (Ajöken)

Gör slut. Orka vara ihop med såna tokfior liksom...

• Anonym (CL)
    Anonym (Anonym kille) skrev 2022-01-10 21:31:29 följande:

Kanske borde ha skrivit det i mitt inlägg, men jag har pratat med henne om att göra slut. Det var ett tag sen. Hon började då gråta och skrika och sa att hon inte vill leva om vi gör slut. Jag vet inte hur jag ska hantera detta.

Gör slut ändå!
  • Fossil
    Anonym (Anonym kille) skrev 2022-01-10 21:36:06 följande:
    Jag har ju inte varit otrogen eller gjort nåt så vad menar du?
    Hon är extremt svartsjuk och låter inte sin man ens ha kvinnliga vänner, så inte mycket att bry sig om.
  • Anonym (U)
    Anonym (S) skrev 2022-01-10 21:38:33 följande:

Sånt kallas känslomässig utpressning och är en del av psykisk misshandel. Hon kommer självklart inte göra någonting om du gör slut och isf är det hennes eget val. Om du ska göra slut och hon hotar igen kan du tillägga "Jag kommer inte att ge efter för utpressning, det ÄR slut mellan oss. Det vore så klart fruktansvärt om du skadade dig själv men jag kan inte göra något åt vad du väljer att göra med ditt liv. Det är helt ditt ansvar."

Man gör inte slut med en självmordsbenägen person! Hon kan mycket väl mena allvar med det hon säger. Han bör se till att hon får professionell hjälp och inte lämna fören hon mår bättre.
  • Anonym (Ajöken)
    Anonym (U) skrev 2022-01-10 21:48:45 följande:
    Man gör inte slut med en självmordsbenägen person! Hon kan mycket väl mena allvar med det hon säger. Han bör se till att hon får professionell hjälp och inte lämna fören hon mår bättre.
    Så man ska plåga sig själv och fortsätta vara ihop med en sån pga känslomässig utpressning?! Nädu, två fel gör inte ett rätt.
Svar på tråden Svartsjuk flickvän snokar