• Anonym (Anonym kille)

Svartsjuk flickvän snokar

Min flickvän har svårt att lita på folk och det innebär att hon även har svårt att lita på mig, trots att jag aldrig varit otrogen eller nåt annat. Hon brukar be mig visa mina sms, snapchat, historik osvosv. Om jag inte gör det blir hon väldigt arg och tjatar tills jag ger mig. Hon brukar även låsa upp min telefon i smyg och kolla igenom den. Hon säger att jag inte får byta kod för då betyder det att jag döljer något.

Hon har till och med laddat min gamla mobil (som var urladdad och jag använde ej den) för att kunna snoka igenom den, en gång när jag ej var hemma. Fick reda på det sen och var nära att göra slut för det.

Är det okej att bete sig såhär? Borde jag göra slut? Egentligen älskar jag henne, men detta beteende dödar mina känslor.

• Svar på tråden Svartsjuk flickvän snokar
  • Anonym (Jahve)

Låter som mitt ex. Gör slut med henne!!!

• Kiyah

Gör slut. Det där är ett sjukligt beteende som bara kommer eskalera om hon inte får hjälp.

Du har rätt till ditt privatliv utan att bli anklagad för det ena och det andra och utan tjat

• Anonym (S)

Byt kod och säg till henne att du kommer att sluta ge efter för hennes osäkerhet. Antingen får hon lita på dig ändå eller så får hon göra slut.

Om du tillåter det här beteendet så kommer det bara att fortsätta, och eskalera.

• Anonym (Anonym kille)
    Robert 558 skrev 2022-01-10 21:27:52 följande:

Har hon någon anledning till sin misstänksamhet? 

Ingen aning. Jag har iaf inte gjort något och hennes ex var ej otrogen heller
  • Anonym (Anonym kille)
    Kiyah skrev 2022-01-10 21:27:49 följande:

Gör slut. Det där är ett sjukligt beteende som bara kommer eskalera om hon inte får hjälp.

Du har rätt till ditt privatliv utan att bli anklagad för det ena och det andra och utan tjat

Vart ska hon vända sig isåfall? Vad för hjälp?
  • Anonym (Anonym kille)

Kanske borde ha skrivit det i mitt inlägg, men jag har pratat med henne om att göra slut. Det var ett tag sen. Hon började då gråta och skrika och sa att hon inte vill leva om vi gör slut. Jag vet inte hur jag ska hantera detta.

• Anonym (S)
    Anonym (Anonym kille) skrev 2022-01-10 21:30:36 följande:
    Vart ska hon vända sig isåfall? Vad för hjälp?
    Det är hennes problem! Öppenpsyk är ett starkt tips iaf. Hon behöver terapi, minst ett år men säkert flera.
  • Hercai

Om hon har en anledning till att vara misstänksam (vilket jag antar att hon har) så är det förståeligt. Annars är det inte ok.

• Liniss
    Hercai skrev 2022-01-10 21:32:59 följande:

Om hon har en anledning till att vara misstänksam (vilket jag antar att hon har) så är det förståeligt. Annars är det inte ok.

Ts har ej varit otrogen så hon har ingen rätt att ta ut sin misstänksamhet på honom. Då måste hon ta ansvar för sitt beteende och söka hjälp.
Svar på tråden Svartsjuk flickvän snokar