Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

Vi som försöker bli gravida 2022

Kanelkringla skrev 2022-01-21 07:55:40 följande:

Hej! Jag och min sambo är på vårt tredje försök den här månaden! Har prickat in ägglossning varje månad men det har inte tagit sig ännu! har ägglossning nu så hoppas det blir tredje gången gillt! kul att följas åt <3

Spännande! Är det första barnet? Vi är oxå på vårt tredje försök denna månaden. Inväntar ägglossning om några dagar. Hoppas det tar sig :) 

• Rosen3
    Februaribarn4 skrev 2022-01-21 14:53:56 följande:

Alltså det är så sjukt svårt att inte ha några förväntningar på att få ett plus direkt, efter flera test insåg jag att jag inte var gravid och tänkte att mensen hoppat över den här månaden och att det snart var dags för ägglossning 
    igen ( i början på nästa vecka ) och vi skulle försöka på nytt. köpte på mig flera ägglossningstest för att kunna pricka in rätt dagar och så i natt efter en intim stund då kommer mensen :(. De smärtorna jag upplevt både sist då det antagligen var ägglossning och nu när mensen kom har jag inte upplevt så förut, vet inte om p-pillren skapade de problemen men nu är jag ju nästan orolig för att det ska vara något som inte står rätt till istället. jag vet att inte alla plussar på först försöket men jag känner mig ändå lite besviken och framförallt för att mensen bestämde sig för att komma nu när det snart var dags för ägglossninf :/ 

Jag förstår, kunde oxå känna lite så angående första försöket. Men sen tänker man inte på det längre (vi är på tredje försöket nu). Är ju inte konstigt att det inte tar sig till en början heller när allt inte riktigt kommit igång. Ibland tänker man om det är något fel på en men sen vet man ju att det kan ta väldigt långt tid för vissa och det är ju inget fel med det :) 
  • Rosen3
    Anonym (JÖ) skrev 2022-01-26 18:15:51 följande:

Hade önskat positivt graviditetstest och inte positivt covidtest ? har ägglossning runt helgen så hade tänkt ligga massor men nu blir det nog inte mycket med det haha, däckad dag tre. 

Hahah så tänkte jag med förra månaden när vi fick positivt på covidtestet! Krya på er! :)
  • Rosen3
    Fyrklöverns skrev 2022-01-27 12:39:16 följande:

Vad roligt att det är så många över 30 år som jobbar på första bebisen :) Trodde jag var ganska ensam om det. Är 32 år gammal och vi har försökt sedan i somras, mannen är 35. Känns som en evighet och man blir ju lite stressad över åldern! 

Håller med! Dock är jag ju fyllda 30 precis, men ändå :) Man kan känna sig lite stressad och det vill man ju inte vara (sägs ju att det kan ta ännu längre tid då?:))
  • Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-02-01 17:31:01 följande:

Alltså jag är så himla ledsen.. Vi är på försök 1 597, blivit godkända för IVF men måste vänta in provsvar på cellprov innan vi startar så vi ville försöka få till det på naturlig väg fram tills dess. Utredningen visade inga fel på varken mig eller min sambo. Men runt ägglossningen så fick jag uvi, en dunderkur med antobiotika som gav mig magkatarr och i slutet av kuren så kom underlivssvamp som ett brev på posten (förlåt för tmi) Gråter Vi fick till det bra innan ägglossning men jag känner bara att det inte finns en chans att något kan ta sig under dessa omständigheter. Mår fortfarande dåligt, smärtor i övre magen, illamående, jag har frossa varvat med nattsvettningar och idag kom det lite färskt blod på pappret efter toalettbesök.
    Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, gråta ut lite kanske. Jag tänker att jag vill försöka få svampen att läka ut av, sig själv, den är inte så kraftig. Men ifall den blir värre, är det någon som vet ifall t ex canesten vaginaltablett + kräm kan göra skada för barnamakandet? Är på äl +6-7 någonting. 

Jag har oxå åkt på underlivssvamp eller något. Känns som mitt allmäntillstånd är allmänt nere just nu, frågan är om det kan vara graviditet för min del? Har läst att hormoner kan göra att man lättare drabbas av svamp. Undrar oxå om det är dumt att ta Canesten nu ifall jag är gravid (troligtvis inte)? 

Hade min ägglossning för 10 dagar sedan så hoppas ju i så fall att det tagit sig innan svampen kom, beräknad BIM är på måndag :)

• Rosen3
    Anonym (M) skrev 2022-02-04 07:54:48 följande:

Är på 5:e försöket med nummer 3 (jag har 2 barn) med nya partnern. BIM på onsdag, men känner inga tecken på graviditet. Obestämd

Spännande! Har BIM på måndag och känner heller inte några tecken till det :( Hoppas att det tagit sig ändå för oss! 
  • Rosen3

Idag har jag BIM, ingen mens ännu iaf (men det kan komma under dagen eller bli lite sen). Tänkte ta ett test i eftermiddag om mensen inte kommer. Antagligen är det inget, känner inga symtom mer än att jag fick svamp och att jag varit allmänt upp och ner i humöret. 

Börjar fundera lite smått på vad man ska säga till sin sambo när man väl blir gravid. Har valt denna gång att själv ta ett testa innan för att jag vill vara säker på att jag är preggo innan jag visar honom, vill att det ska bli en liten överraskning :) Vi båda vill ju ha barn men försöker att inte stressa även om det inte är så lätt. Har ni några tips på vad man kan säga/göra för att överraska honom när han kommer hem från jobbet (om det nu visar sig att jag är gravid? :) Vill ju inte köpa massa saker och hålla mig för länge utan kommer ju vilka berätta det direkt, så tänker mig något litet. Kanske gömma testet någonstans? :)

• Rosen3
    Anonym (JÖ) skrev 2022-02-07 09:56:45 följande:

Hur svarar man på tidigare inlägg? Inte förstått det än haha. Spännande med bim för dig, håller tummarna att testet visar positivt! Jag har ju två barn sedan innan och första gången jobbade han kväll när jag tog det, men jag berättade när han kom och la sig i sängen på natten, han blev så glad trots att det inte var något speciellt ordnat. Andra barnet fick jag missfall precis när jag hade plussat, och hade tänkt ordna något då men med tanke på
    missfallet vågade jag inte det, så jag berättare bara när jag hade fått positivt Glad

Haha man trycker på det lilla kugghjulet ovanför inlägget och väljer ?citera? :) Eller så brukar jag göra i alla fall, haha inte lätt detta. 

Mysigt ändå, jag det behövs inget stort bara att det blir en liten överraskning. Så kan det ju vara, att man får missfall efteråt. Men jag känner även att jag inte vill testa ihop med sambon för att det känns lite jobbigt och att det känns som ett krav och man blir extra besviken är båda ser att det är negativt. Jag vill liksom inte göra det till för stor grej för att inte bli besviken. Sen tänker jag att det är kul med överraskning. Men alla gör ju olika. Vissa tycker ju det är kul att kika ihop (kanske speciellt när man genomgått IVF och man kämpar så). 

• Rosen3

Tack så mycket! Får hoppas att det håller i sig nu bara  

Jag gömde testet innan han kom hem och sen kom jag på en anledning för han att stöta på det, han blev glad och började nästan gråta. Dock är det svårt för oss att ta in, känns konstigt. Men det landar väl lite snart. :)

Lycka till ni alla andra oxå! Jag håller tummarna! 

• Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-02-08 08:08:55 följande:
    Åh så mysigt! Det ska nog gå bra! Glad

Jag hade bim igår, har inte fått till att testa mig ännu men inga tecken på mens och tempen håller sig uppe. 
    Så spännande! Ska du testa dig idag? :)
  • Rosen3
    Felicccccia skrev 2022-02-25 21:20:02 följande:
    Ja verkligen! Tack! Plussade med ett digitalt nu idag på eftermiddagen. Stod 1-2 veckor.. Känns så overkligt..
    Stort grattis! Visst känns det overkligt? :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022