Inlägg från: linshe95 |Visa alla inlägg
  • linshe95

Vi som försöker bli gravida 2022

Hej! Jag har tvillingar sen tidigare som kom till via IVF 2019 och nu är vi igång igen och hoppas på ett syskon, har pcos och oregelbunden mens (vilket innan vart i princip obefintlig) opererade bort min ena äggledare i oktober och min mens kom som på posten nu i slutet av december, och ägglossning nu i början av januari! Är så otålig och nervös och bara väntar på den dagen jag kan ta mitt gravtest ???? den 21 har det gått 2 veckor och då är min mens beräknad? men den har som sagt aldrig vart punktlig och int heller min ägglossning så vi får se vart de här leder.. hejar på er!

• linshe95

Yes här kör vi ägglossning stickor för fullt! Det kan vara rätt drygt ibland för min PCOS kan ibland ge positivt utslag på stickorna så brukar behöva köra i princip tills mensen kommer för att inte ?missa? eller göra vid falskt positivt, så himla knepigt det där!

• linshe95

Man ska inte ta ägglossning test innan kl 10:00, de säger att mellan 10:00 - 20:00 är LH utsöndringen som starkast! Jag själv brukar ta på eftermiddagen, runt 16-17 tiden!

• linshe95

8 dagar innan beräknad mens.. glömde testet i några minuter och taget på jätte koncentrerat urin, det är så himla svagt att det knappt syns men kan kanske vara något.. jag uppdaterar er om 1 vecka så ser vi om det utvecklas till något! Hejar på er tjejer. 2022 blir vårt år!!
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2022