Inlägg från: Anonym (Skydda barnet!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skydda barnet!)

Han säger fittunge

Du valde att få barn med en arg och våldsam man. Varför är väldigt svårt för en utomstående att förstå.

Men nu gjorde du det och du måste skydda barnet från pappan. Du måste fysiskt skydda sonen. Gå emellan. Gå undan med barnet så att pappan inte kan misshandla honom mer, varken verbalt eller fysiskt. Och du måste omedelbart söka hjälp åt familjen. Lämna aldrig din som ensam med pappan.

Ni kan bli särbo och förbli så tills han under minst ett år visat att han förändrats (fast jag hade ju aldrig blivit ihop med en aggressiv man öht, så för mig är det självklart att lämna honom helt).

Det är jättebra att du säger ifrån! Men du måste också skydda ditt barn så att det inte händer igen. (Jag skriver DITT barn, för som jag ser det kvalificerar han sig inte som förälder.)

Använder han våld mot dig också? Verbalt? Kroppsligt?

Så bra att du beslutat dig för att lämna! Jag tror att du har tagit ett av ditt livs bästa beslut. En del män beter sig ännu värre efter uppbrottet, så ha människor du litar på omkring dig och en reservplan om ni behöver hålla er undan.

Stort lycka till!

Svar på tråden Han säger fittunge