Inlägg från: Anonym (Hur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur)

Han säger fittunge

Men hur kunde du skaffa barn med en sån person? Mitt ex var exakt likadan och så började han prata om barn efter ett tag. Hade inte tänkt så långt, lämnade honom ganska snart när jag insåg att han skulle bli en värdelös pappa.

Helt ärligt har du nu ansvar att sätta detta barn i säkerhet och bort från honom.

• Anonym (Hur)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-01-08 22:54:50 följande:

Jag tycker du ska ge honom en andra chans. Många lär av sina misstag om de får prata med psykolog.

Jag gav mitt ex många andra chanser med terapi, både enskilt och ihop. Inget hjälpte.

Min erfarenhet är att det inte hjälper. De är som de är, förr eller senare faller de tillbaka till sitt aggressiva beteende.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-09 00:12:16 följande:

Jag accepterar inte hans beteende och det blir bråk hela tiden för att jag säger ifrån. Han går i terapi för sin ilska och har som sagt blivit mycket bättre men inte tillräckligt ännu. Han säger att han inte kan förändras på en natt och behöver tid och min hjälp att förändras. Men många saker verkar han inte tycka är fel så då vet jag inte om det kommer ändras. Sen säger han att om jag lämnar honom så ser han ingen anledning att fortsätta gå i terapi så då kommer han sluta. Då finns det inget att kämpa för. Han tycker ju inte att han behandlar son som illa utan bara att jag är känslig.

Han sa inte fittunge till sonens ansikte utan medans han gick bort så han pratade om honom och inte till honom men sonen hörde säkert. Men det är oavsett inte ok för mig och det gjorde jag klart!

Han ångrar sig nästan alltid när han skrikit på sonen och går och ?blir kompis? igen.

Men han tror att det enda sättet att få väluppfostrade barn är att skrämma och hota dem till lydnad. Jag vill inte uppfostra så men då är jag slapp och uppfostrar inte alls enligt honom. Inget jag säger får honom att förstå.

Fy farao va det låter som mitt ex.

- Jag behöver tid, det är inte lätt att bli av med dessa tankar.

- Slår först och sedan säger förlåt. Vet inte hur många gånger jag hörde förlåt men han blev aldrig bättre på alla år.

- Han använda skrämsel på mig med när han tyckte att jag gjorde något fel.

- Bättrade sig en liten stund för att sedan falla tillbaka

Notera händelser, filma, spela in ljud. Samla bevis att ditt barn inte ska vara nära honom så du lättare får enskild vårdnad och separera. Han är farlig för dig och absolut ditt barn.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (ojojoj) skrev 2022-01-09 13:19:47 följande:

Hej igen TS!

Såg nu att du lämnat.

Jag håller med om att folk dömer dig, vilket är okunnigt och elakt. I dagens misogyna samhälle straffar man och dömer och ofta kvinnan för att mannen är störd. I vissa länder straffas ju och smutskastas till och med kvinnan om mannen våldtar henne eller är otrogen, samma mekanism som här fast mer extrem.

Finns ju något citat i stil med, "folk är så upptagna med att fråga varför kvinnan inte lämnar, inte varför mannen slår". Nä, skulden ska vara där den hör hemma, hos den som utför kränkande behandling.

Du har uppenbarligen gjort ett konstruktivt val och lämnat.

Kram

PS. glöm inte att anteckna allt han gjort vid eventuella vårdnadstvister.

Finns ofta samma svar till varför mannen slår. Han är helt enkelt dum i huvudet och någon förändring kommer aldrig ske någonsin. Så såg mitt misshandelförhållande ut och extremt många andras i min omgivning också.

Men kvinnan (i västvärlden iaf) kan lämna, vilket jag gjorde. Man kan inte förändra andra, bara sig själv. Därför faller frågan till kvinnan varför hon stannar hos någon som misshandlar och aldrig kommer sluta. Även om skulden faller hos mannen kommer han inte sluta, förmodligen bara en kort tid.
Svar på tråden Han säger fittunge