Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Han säger fittunge

Är du inte klok...? Du måste ju lämna honom! Det är en tidsfråga innan han skadar din son, och du har ingen aning om det där greppet runt nacken gör ont för det kan jag nästan garantera att det gör! Det där är misshandel, ren och skär!

• Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-09 00:12:16 följande:

Jag accepterar inte hans beteende och det blir bråk hela tiden för att jag säger ifrån. Han går i terapi för sin ilska och har som sagt blivit mycket bättre men inte tillräckligt ännu. Han säger att han inte kan förändras på en natt och behöver tid och min hjälp att förändras. Men många saker verkar han inte tycka är fel så då vet jag inte om det kommer ändras. Sen säger han att om jag lämnar honom så ser han ingen anledning att fortsätta gå i terapi så då kommer han sluta. Då finns det inget att kämpa för. Han tycker ju inte att han behandlar son som illa utan bara att jag är känslig.

Han sa inte fittunge till sonens ansikte utan medans han gick bort så han pratade om honom och inte till honom men sonen hörde säkert. Men det är oavsett inte ok för mig och det gjorde jag klart!

Han ångrar sig nästan alltid när han skrikit på sonen och går och ?blir kompis? igen.

Men han tror att det enda sättet att få väluppfostrade barn är att skrämma och hota dem till lydnad. Jag vill inte uppfostra så men då är jag slapp och uppfostrar inte alls enligt honom. Inget jag säger får honom att förstå.

Vilken jävla fegskit till man! Han lägger ansvaret på DIG för att han ska gå i terapi, det är inte ok och visar bara att han inte vill och saknar helt insikter om varför han borde söka hjälp. Lämna honom! Han är ansvarig för sitt liv, men du är ansvarig för att ert barn ska må bra!
  • Anonym (E)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-09 12:47:51 följande:
    Han har aldrig skadat mig och skulle aldrig skada sin son men ett lätt grepp i nacken är ett hot om att skada precis som en hotfull röst och hårda ord och det verkar han inte förstå. Han vet inte riktigt var gränsen går men han vet definitivt att den går innan fysisk skada!

Men jag har kommit till en punkt där jag inser att jag behöver lämna. Jag gjorde slut idag och vi ska flytta isär.
    Han misshandlar barnet redan nu, och kränker honom genom sådan behandling. Bra att du insett vad du behöver göra, ditt barn måste alltid alltid komma först.
Svar på tråden Han säger fittunge