Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Farmen 2022

Har jobbat för mycket och inte märkt att Farmen börjat. Nu har jag sett första avsnittet och ska försöka komma i kapp!

• lövet2

Nu äntligen är jag i kapp!

Jag gillar årets upplägg med Torpet; att det är ett bra ställe att åka till och att två i taget försvinner dit. Det gör att alla pakter slås sönder innan de hunnit bli för allvarliga. Man märker ju att när två från olika "läger" hamnar på Torpet tillsammans, så blir de förr eller senare kompisar. När de sedan kommit tillbaka till Farmen, så är de inte lika beroende av resten av gänget längre.

Men det har blivit lite för mycket fokus på tävlingarna kanske och för lite på praktiska sysslor. Det är synd, för jag älskar att se hur de utför uppdrag på gammalt vis från grunden.

Jag har många favoriter hittills. Niklas och Arre. Jonas imponerar genom att tänka självständigt trots trycket att han ska hämnas på alla möjliga. Cissi var bara sur och arg från början, men nu börjar man se en trevlig och hjälpsam människa där bakom ilskan. Kanske hon var stressad i början? Bella är rolig. Verkar omogen och hetsig, men när hon väl sansar sig så kan hon erkänna att andra är bra fast hon inte tyckte det först.
    Den jag har svårast för är Keisha. Hon påminner om en otrevlig person jag känner, som kör samma stil. Om någon kommer på henne med att stjäla eller fuska, så pekar hon finger mot den andra och säger "Ja, men du då? Du snokar! Hur kan du snoka? Skäms och dubbelskäms!". Om hon pratar tillräckligt fort och högt, så glömmer alla att det egentligen var hon som gjorde fel ...

• lövet2

Jag har varit sjuk nästan från dag 1 av Farmen, så jag har halkat efter hela tiden. I dag har jag i alla fall sett i kapp de sista 3 avsnitten och kan andas ut. Grattis Cissi!

Problemet med Farmen i år, har varit att tävlingarna har betytt allt och jobbet på Farmen ingenting. Det har gjort att vältränade muskelbyggare har kunnat gå långt tillsammans med paktbildare. De som kliver upp tidigt varje morgon och jobbar hårt hela dagen, de har ingenting för det. Det som lönar sig är att vila mycket, stjäla mat, läsa Bondepraktikan vid varje tillfälle och att bilda pakter.

Svar på tråden Farmen 2022