AndreaBD skrev 2022-01-09 13:42:40 följande:
Det har inte jag sagt, att man bör neka vaccinet av politiska skäl. Jag skulle kunna tänka mig ta den EFTER att den har gått igenom den vanliga antagningsprocessen. Den är fortfarande inte klart. Jo, jag tycker vi kan ta vacciner från vilket land som helst - men jag vill att det kollas enligt EU-regler. Just eftersom man inte är lika noga och inte lika öppen i många andra länder.
Är det NÅGON här som tror att Ryssland skulle ge oss ett potentiellt farligt vaccin? Har jag missat något? Det var ju helt annat som pratats om.
Man kan bäst förutsäga en persons eller ett lands framtida handlingar genom att titta på tidigare handlingar. Inte för länge sedan förstås, och inte heller för enskilda saker. Jag sa bara att Ryssland har förtigit viktig information många gånger. Då fick man i Sverige larm om radioaktivitet i luften och trodde att ett svenskt kärnkraftverk "läcker " , då var det Tjernobyl. Och självklart nekade ryssarna då fortfarande. Det har hänt lite mindre incidenter även efter det. Aldrig avslöjade de något. Det är förstås samma sak med kineserna som inte vill att världen ska få reda på hur pandemin började. Du vet, det spelar egentligen ingen roll om VI ser dem som fiender. DE ser oss som fiender i alla fall.
Ska vi diskutera konspirationsteorier kan nog usa och kina ta varandra i hand. Det ligger nog en och annan hund begraven där. Missat vilken stormakt det labbet har forskningssamarbete med? Är inte här för att sprida sådant utan vill noga påpeka att jag inget vet om detta och inte menar att peka åt något håll. Menar bara att man kan se saker på olika sätt.
När du drar upp tjeornbyl igen drar jag gärna upp Estonia och Sverige igen och pekar på att det där hör inte ihop med vaccin utan är enstaka företeelser utan samband. Jag tror personligen att sputnik kommer att godkännas och eventuellt upphandlas (varför har det redan gjort det i vissa europeiska länder annars)? Vaccinet hann inte redovisa en fas tre studie innan användning i likhet med andra vaccin som också togs fram samtidigt varav vissa senare drogs tillbaka. Men ändå är det enbart de som producerar sputniks vaccin som blir ifrågasatta kring detta och att det är totalt SJÄLVKLART att alla SKA vaccinera sig helst igår med det enda tillgängliga vaccin som finns här och nu oavsett bakgrund det är TOTALT riskfritt, det kan gemene man gp i graven för och ifrågasätter man detta är man tydligen en foliehatt eller en vaccinationsmotståndare i största allmänhet.