Anonym (Orolig) skrev 2022-01-06 16:36:14 följande:
Förra missfallet va också runt v.7 - fick dock aldrig nån mens efteråt, symtomen va kvar och plus på stickan hela tiden... så efter 1 månad va jag på VUL och fick se ett tickande hjärta, dom misstänkte då att det kunde ha varit tvillingar eller att jag blev gravid direkt efter.
Jag blöder inget mer än att det kommer när jag går på toaletten. Har inge ont alls. Dom senaste dagarna har magen kännts uppsvullen, och haft molande värk, och det gör den inte längre :( Ska ringa imorgon om det fortsätter så här så får dom göra en koll.
Hoppas du får komma in på koll! Jag har läst och hört att här där jag bor gör dom inga vul om man inte har väldigt ont eller blöder massor. Kan inte förstå hur man kan bli nekad det om man har vissa tecken på missfall, känns grymt att man ska vänta så länge för att få veta.
Min mage är uppsvälld och brösten ömmar men inte så farligt. I förra grav kom symptomen ett par veckor senare. Jag ska ringa och försöka få tid och jag funderar nästan på att ljuga och överdriva symptomen.
Hur går det för dig nu? Slutat blöda?
För mig var det bara brunt idag och extremt lite. Kan lika gärna vara missfall ändå, så jobbigt att inte veta.