Missfall eller vad händer?
Anonym (Orolig) skrev 2022-01-06 11:48:41 följande:
Missfall eller vad händer?
Är gravid i v 6-7, har haft rosa/brunt på papperet i några dagar. Någon liten blodstrimla har det också varit. I natt hade jag ont i magen och gick upp på toaletten och det hade kommit lite klarrött blod i trosan och det kom lite i toaletten, nån pytteliten klump va med.
Nu kommer det inget i trosan men när jag går på toaletten så kommer det strimlor med blod/slem och blod på papperet. Har inge ont. Är det ett pågående missfall tro?
Jag håller med ovanstående. Ta ett cb digitalt med veckoindikator med morgonurin, veckoindikatorn är nämligen bara tillförlitlig om man testar med morgonurin. Om du tagit ett innan kan du följa det och se om det minskat i antal veckor.
Vid mina missfall har jag fått möjlighet att ta blodprov med ett par dagars mellanrum på VC, på så vis har vi kunnat följa HCG och sett utvecklingen. Vid samtliga missfall har HCG antingen minskat eller inte ökat som det ska. Kanske kan du försöka få till det om du inte känner att du orkar vänta en hel vecka och testa med gravtest själv hemma.
Jag håller tummarna för att det inte är fråga om ett missfall utan en normal blödning vid graviditet!