Barn vid 40 år?
Jag har fått mina barn i åldrarna 38, 40 och 43 år. Inte självvalt utan det tog 4 år till första kom och jag fick rätt medicinsk hjälp. Sen har de kommit på rad vid första försöken. Jag tycker det går hur bra som helst att vara en äldre mamma. Klart jag hade velat fått hjälpen tidigare och därmed får barnen tidigare men då hade det ju inte blivit just de här tre barnen. Varför jag egentligen vill ha den tidigare är för att få hade jag kanske hunnit med ytterligare ett barn snarare än att jag känner att jag inte orkar. Eftersom jag fick barn sent jag jag hunnit jobba mycket innan barnen och på så sätt får mycket kunskao, startade sedan eget när första kom och har i och med det fått kortare arbetsdagar och mer semester utan att gå ner i lön. Jag bestämmer ju även själv över mitt arbete och slipper en chef som tittar snett eller nekar mig ledigt. Det negativa är väl att jag är gammal när barnen är tonåringar och vuxna samt att deras morföräldrar är gamla och har inte samma ork som om jag hade fått barm vid yngre ålder.