Inlägg från: MerryBerry |Visa alla inlägg
  • MerryBerry

Barn vid 40 år?

Hej!

Klurar just nu dygnet runt på om vi ska försöka oss på att skaffa en tredje bebbe eller inte? Till saken hör att jag är 39 år. Hade inte planerat en trea sedan innan så har inte reflekterar kring om det fortfarande är en okej ålder eller icke. Tar tacksamt emot externt perspektiv från ni som har erfarenhet eller varit kids till äldre päron. Mina andra barn är 4 och 6 år.

• Svar på tråden Barn vid 40 år?
  • MerryBerry
    Surskit skrev 2022-01-07 19:09:29 följande:
    Barn vid 40 år?
    Jag tänker att det viktigaste ofta är syskonen, inte föräldrarna, när barnen blir stora.

Personligen känner jag mig inte tröttare nu vid 40 jämfört med 20, kanske snarare tvärtom eftersom jag är mer självsäker och inte blir lika trött av min omgivning.

Jag vet att en del äldre föräldrar stöter på fördomar och gliringar, men det är inget jag råkat ut för direkt :) (Har barn som är 17, 14, 3 och bebis på väg).
    Tack för svar! Missade svaren :) Underbart att höra. Hur gammal var du när du fick ditt/dina kids?
  • MerryBerry
    Surskit skrev 2022-01-07 19:50:20 följande:

Jag tänker att det viktigaste ofta är syskonen, inte föräldrarna, när barnen blir stora.

Personligen känner jag mig inte tröttare nu vid 40 jämfört med 20, kanske snarare tvärtom eftersom jag är mer självsäker och inte blir lika trött av min omgivning.

Jag vet att en del äldre föräldrar stöter på fördomar och gliringar, men det är inget jag råkat ut för direkt :) (Har barn som är 17, 14, 3 och bebis på väg).

Ah ingen fara :) Såg nu i denna post att du har tre barn, inkluderande en liten sladdis :) Hur gammal var du när du fick yngsta?
  • MerryBerry
    Ekdahl skrev 2022-01-07 19:12:19 följande:

Åldern i sig är inget problem. Det är hur du känner dig som är intressant. Jag känenr tvåbarnsmammor i din ålder som är fulla av energi och knappt vet vad de ska göra av den Sedan känner jag småbarnsmammor i din ålder som "går på knäna".

Är du i den första kategorin eller i närheten av den så skaffa fler. Om du är i den andra kategorin så avstå.

Bra poäng! Jomen jag är en rätt så rastlös person som älskar att ha mycket att göra. Och jag älskar ju barn även om jag inte ääälskar sömnlösa nätter och alla sjukdomar ungar under 3 kommer hem med :)
  • MerryBerry
    Ekdahl skrev 2022-01-09 15:58:08 följande:

Du gav svaret. Då är det bara att köra på. Om jag skulle leva om mitt liv skulle jag gjort det mesta likadant men jag skulle skaffat fler barn. Jag har två.

Tack snälla! :)
  • MerryBerry
    MerryBerry skrev 2022-01-09 17:27:56 följande:

Tack snälla! :)

Hur gamla är dina kids? Hur gammal var du när du fick dem?
  • MerryBerry
    Ekdahl skrev 2022-01-09 15:58:08 följande:

Du gav svaret. Då är det bara att köra på. Om jag skulle leva om mitt liv skulle jag gjort det mesta likadant men jag skulle skaffat fler barn. Jag har två.

Hur gsmmal var du när du fick dina två kiddos? Förstår det där med ånger. Fantastiskt att du inte ångrar något mer än så. Heja dig!
Svar på tråden Barn vid 40 år?