• Koltrasthona

Man som skickar selfies, vad betyder det?

Jag har träffat en fin man i 3 månader. Vi träffas som vänner då vi har många gemensamma intressen och engagemang, bor på olika orter och det är 15 års ålderskillnad mellan oss... vi har inte varit hemma hos varandra än. 

Det är lite flörtigt emellanåt och han har tagit upp samtalsämnet sex och berättat lite om andra kvinnor som han har träffat tidigare. Samtidigt säger han att han trivs bäst som singel. Vi börjar komma varandra nära och när jag sa att jag saknade honom började han skicka selfies från gymmet och nu sist ett par videos där han pratar. Inget flörtigt, mest vänskapligt. 

Vad betyder det när en 40+ man som inte vanligtvis lägger ut selfies eller skickar selfies gör det till en? Jag trodde att han hade friendzonat mig genom att säga att han inte är ute efter en relation och att han nämner andra kvinnor rätt ofta. En man som inte bjudit hem mig efter 3 månader, ska jag släppa och gå vidare eller skicka videos tillbaka? Jag är ute efter seriöst och jag vet att han också är öppen för det om det blir något romantiskt. 

• Svar på tråden Man som skickar selfies, vad betyder det?
  • Anonym (Cynisk)

Jag tror inte att han är singel. Han skickar bilder för att han vill att du ska skicka bilder tillbaka. Uppmuntrar du hans bilder och skickar bilder tillbaka kommer han snart skicka mer lättklädda bilder i hopp om att du ska göra det tillbaka också.

• Koltrasthona

Han är singel, men kanske inte så sugen på att binda sig för han har svårt att lita på kvinnor. Vi är vänner men han vet att jag är singel och han märker att jag inte är någon som ligger runt, från sättet jag pratar. 

Jag har inte bjudit hem honom än för att han a) pratar för mycket om andra kvinnor b) jag bor 4 timmar bort. 

Han däremot har haft chansen att bjuda hem mig men inte tagit den utan vi har setts ute. 

• Anonym (gissar)

Min gissning är att han hoppas att det ska leda till sexiga bilder, som sedan leder till sex (OBS! utan förhållande).

• Anonym (llll)

han vill ju ha sex förstår du väl. 

• Koltrasthona
    Anonym (llll) skrev 2022-01-05 20:05:30 följande:

han vill ju ha sex förstår du väl. 

Men isåfall hade han väl släpat hem mig när han hade chansen, typ 7 gånger? det känns enklare än att hålla på och krångla med selfies på distans. 
  • Anonym (gissar)
    Koltrasthona skrev 2022-01-05 20:31:37 följande:
    Men isåfall hade han väl släpat hem mig när han hade chansen, typ 7 gånger? det känns enklare än att hålla på och krångla med selfies på distans. 
    Han kanske är feg. Och så vill han göra klart att han trivs som singel/inte vill bli tillsammans med dig, så att han kan knulla med gott samvete och sedan säga "men jag sa ju att jag ville vara singel" när du börjar bli för needy.
  • Anonym (Cynisk)
    Koltrasthona skrev 2022-01-05 20:31:37 följande:

Tycker att du svarar på många av dina frågor själv. Du skriver att du inte är någon som ?ligger? runt. Därav att han försöker locka dig genom bilder etc. Mycket lättläst man skulle jag säga.
  • Koltrasthona

OK, då tolkar jag det som att jag ska ligga lågt och inte skicka selfies tillbaka. Eftersom han har sagt att han trivs bra som singel och inte har bjudit hem honom så vill han nog bara vara vänner eller KK.

Då undrar jag i stället, vad ska jag leta efter för tecken på att han börjar få känslor för mig?

Han har redan skickat blandade signaler som att säga att han vill att jag ska flytta, att han hoppas att jag ska stanna i hans stad etc. Det är väldigt förvirrande. Men ni tror att han bara vill ha en KK då?

Svar på tråden Man som skickar selfies, vad betyder det?