Få enskild vårdnad
Kan ni samarbeta hyfsat kring barnen? Komma överens om saker som vård, skola, dagis, umgänge, överlämningar mm.
Kan ni samarbeta hyfsat kring barnen? Komma överens om saker som vård, skola, dagis, umgänge, överlämningar mm.
Frågan om vårdnad baseras inte på eventuella brått utan om ni kan samarbeta kring barnet. Så mycket bråk kan leda till ev.
Uppför mig korrekt hela tiden.
Blev arg sist och vi hade ett bråk,hårda ord inget annat. Hon svarade bl a. med att kontakta advokat och begära enskild vårdnad.
Nu i jul lämnade jag över vårt barn för hennes jul. Efter 1 vecka ville jag hämta barnet och fira nyår,mitt nyår med barnet.
Mamman vägrade lämna barnet så åkte inte ens dit för barnet inte skulle se/höra oss bråka.
Uppför mig korrekt hela tiden.
Blev arg sist och vi hade ett bråk,hårda ord inget annat. Hon svarade bl a. med att kontakta advokat och begära enskild vårdnad.
Nu i jul lämnade jag över vårt barn för hennes jul. Efter 1 vecka ville jag hämta barnet och fira nyår,mitt nyår med barnet.
Mamman vägrade lämna barnet så åkte inte ens dit för barnet inte skulle se/höra oss bråka.
Har (hade?) en muntlig överenskommelse om vv.
Svartsjukan ter sig så att jag klippte all umgänge med henne(allt som inte rör vårt barn). Låtsas som om hon inte finns. I övrigt så valde jag att sluta prata med henne OM det inte gäller vårt barn.
Har agerat. Min advokat vet om exets övertramp och skickat advokaten bevis i form av sms.
När det gäller sånt här så är det bevis som gäller. Alla kan säga,han gjorde det,han sa det men utan bevis är det inget.