Bilbo79 skrev 2022-02-01 08:28:50 följande:
Hur går det för dig tekannans? Har du några symtom. Jag hoppas att det går bra för mig ???? Fina starka streck på stickorna, men följer upp med blodprov för säkerhets skull då mitt hcg har legat lite lågt. Nu sitter jag som på nålar och väntar på resultatet. Jag har väldigt lite symtom, men tror att jag känner ett väldigt vagt illamående ibland, om det inte är inbillning. Möjligtvis något ömma bröst också?
Jag gick förbi apoteket igår och funderade på att köpa ett gravidtest.. Tänkte att det ju gått en vecka nu sedan jag testat. Men sen ilade det till i hela kroppen, usch tänkt om det visar negativt! Tänk att jag har blivit så rädd för de testerna, så det slutade med att jag inte köpte något. Hoppas att ditt svar visade bra värden idag, gissar att det är Hcg test du tog idag?
Men jag har varit ganska lugn ändå för lite symtom har jag. Jag mår konstigt på kvällarna, det är inte riktigt illamående utan mer som ett obehag och som blir värre ju längre kvällen går. Jag märker även att jag behöver äta lite oftare för att hålla obehaget i chack. Sen känner jag mig trött och orkeslös i armarna på kvällarna, haha. Märkligt!
På morgonen är allt som vanligt och jag känner ingenting. Varje förmiddag går jag bara och väntar och väntar på att symptomen ska komma. Jag sitter hemma och jobbar också och har mycket tid till att sitta och känna efter vilket jag tror inte är så bra att överanalysera.
Hur många i din närhet har du berättat för än så länge? Jag blev så otroligt glad att få komma framåt en milstolpe och har berättat för mina två syskon och min mamma. Men är lite osäker på om det var rätt att redan berätta. Men jag vill så gärna någon gång också få komma med ett positivt besked.