MissLjung skrev 2022-04-13 17:07:56 följande:
Lite osäker på hur jag skriver så det syns vem jag svarar till så ni får ha överseende med det????. Tack kronärtskockan för välkomnandet. Jag har varit mentalt inställd på äggdonation i ett år ungefär. Det tog lite tid att komma över sorgen men nu känns det bra. Vår klinik har nu en möjlighet att erbjuda ägg ifrån en klinik i Portugal vilket innebär att det kan bli rätt snart istället för att vänta minst 6 månader till. Har redan stått i kö sedan juni förra året. Undrar om någon här har använt ägg utanför Sverige? Då blir det ju plötsligt lite mer att fundera över. Men vi är glada det kan ske snart förhoppningsvis så att det kommer ifrån Portugal blir inte så viktigt längre. Så kul att läsa att många här haft bra resultat på ÄD. Jag har aldrig fått ett plus så man längtar ju och hoppas verkligen.
Om du trycker på kugghjulet till höger om namnet på den som skrivit inlägget citeras inlägget i din text.
Skönt att det känns bra nu. Jag sliter fortfarande med sorgen (trots att jag som har ett barn jag inte har fött tidigare, då min exfru bar det barnet, om någon borde veta att kärleken är lika stor ändå.) Men känslor är inte alltid logiska och jag vet att det kommer kännas bra när/om det väl kommer ett barn.
Minns inte om någon detta år har använt donerade ägg från ett annat land, men i 2021 tråden blev flera gravida med frysta importerade ägg via Gynhälsan i Uppsala och sedan finns såklart de som åkt direkt till kliniker i andra länder. På vilket sätt blir det mer att fundera över?
Härligt att ni snart är igång!